رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-16 15:42 شماره خبر : 3972 https://sobhezagros.ir/short/Nj5rj 0
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه‌وبویراحمد:

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید در میدان دفاع از انقلاب و اسلام باشیم گفت: امروز آوازه اقتدار و عزت ایران در مناطق مختلف دنیا شنیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» نشست اجلاسیه شهدای روحانی کهگیلویه وبویراحمد ذیل برنامه ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در دفتر امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد.

 

در این جلسه موضوع دعوت از سخنرانان کشوری، تعداد کتاب‌های تالیف شده و در دست اقدام و همچنین کیفیت و نواقصات اجلاسیه‌ها،  دعوت از سخنرانان، اقدام‌های  صورت گرفته در حوزه‌های اطلاع رسانی، تهیه مستند، فیلم و کلیپ و... بررسی شد. 

در این نشست امام جمعه شهر یاسوج با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای کنگره ملی شهدا گفت: به واسطه این اجلاسیه شور و نشاط معنوی در جامعه رخ داد. 

آیت الله سید نصیر حسینی گفت: شهدا در امنیت انقلاب اسلامی، عزت و اقتدار نقش آفرینی بودند آنها تربیت یافته مکتب شیعه و دین بودند، شهدای روحانی همیشه در صحنه بودند و در راه عزت و دفاع از مردم نقش آفرین بودند این توقع هم وجود دارد زیرا انقلاب اسلامی متعلق به مردم و جامعه است.

شهدا قهرمانان ملی هستند

وی با بیان اینکه اگر این انقلاب شکست بخورد انقلاب اسلامی، انقلاب دینی و سیاسی شکست خواهد خورد گفت: امروز وظیفه داریم از شهدای روحانی، ایثارگران و جانبازان آنها دفاع کنیم، قهرمانی که جان خود را در راه عزت ملی دادند.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: امروز در مناطق مختلف دنیا شعار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را سر می‌دهند، شعار عدالت، مبارزه با ظلم و شعار عدالت طلبی را سر می‌دهند.

آیت الله حسینی ادامه داد: امروز افراد خردمند و عقل‌ورز از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و نمی‌شود در میدان دفاع از انقلاب و اسلام نبود، زیرا روزی مستعمره و توسری خور بودیم و امروز  آوازه قدرت و اقتدار ایران در مناطق مختلف دنیا شنیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاد شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است و پیشنهاد می‌دهیم سخنران جلسه ریاست قوه قضاییه باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم می‌تواند در دانشگاه باشد  زیرا ایاب و ذهاب، مکان علمی، حضور مسئولان کشوری می‌توان مناسب باشد.

آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود

در ادامه این نشست سردار مصطفی مثنوی  با بیان اینکه کمیته‌های مختلف در آمادگی برای اجلاسیه شهدای روحانی هستند گفت: کمیته فرهنگی که مربوطه به کنگره شهدا است تولید سرود انجام شده و شعر آن مشخص و تولید شده است.

ساخت مستند آیت الله ملک حسینی(ره)و آیت الله حسینی (ره) 

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر نکته‌ای باشد که کمیته شهدای روحانی بخواهد به صدا و سیما ارائه دهد باید تدارک آن را ببیند گفت: در همین رابطه مثلا تولید مستندی که حدود ۲۰ دقیقه است در اجلاسیه شهدای روحانی نمی‌شود پخش کرد اما می‌توان در چند اجلاسیه پخش کرد، این مستند مربوط به مرحوم آیت الله ملک حسینی، مرحوم آیت الله سید علی اصغر حسینی است و یا تولیدات خود کمیته شهدای روحانی باید توسط خود کمیته زودتر از اجلاسیه ارائه شود‌.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی، بسته‌های پذیرایی و هدیه مهمان از جمله مواردی است که باید توسط کمیته شهدای روحانی مشخص شود.

سردار مثنوی با تاکید بر اینکه وظایف مختلف کمیته‌ها باید تعیین تکلیف شود ادامه داد: بخشی از کار متعلق به کمیته امنیت و باید توسط آنها برنامه ریزی  شود، کمیته تشریفات همچنین وظایفی دارد و در این رابطه فرمانده ارتش وارد استان شد و موضوعات مختلفی همچون محل نشستن در فرودگاه تا استراحت خلبان مشخص شد و برای ریاست قوه قضاییه همین موضوعات باید صورت پذیرد.

این مسئول ادامه داد: دوستان بنیاد شهید همچنین تحت کمیته مربوطه وظایفی دارند و در این راستا باید کمک کنند.

آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود

حضور سخنران مطرح کشوری در اجلاسیه شهدای روحانی استان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ممکن است ریاست قوه قضاییه در حوزه کاری خود مشغله‌هایی داشته باشند، گفت: پیشنهاد داریم از مهمانان کشوری دعوت شود اما اگر ریاست قوه قضاییه باشد ممکن است برنامه‌هایی داشته باشد و تداخل‌ها و فشرده‌هایی ایجاد کند و سبب آسیب‌هایی شود.

حجت الاسلام صفدر پناهی به اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سخنران باید متناسب با برنامه باشد تا استقبال و جاذبه بیشتری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  اجلاسیه دهدشت در شهر و محیط باز صورت گرفت و این موضوع یکی از نکات خوب بود گفت: اگر این اجلاسیه بتواند در حوزه علمیه باشد سبب جاذبه و استقبال بیشتری شود و مردم  حوالی منطقه بیشتری جذب خواهند شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تشکر از برنامه های اجرا شده ادامه داد: سفر ریاست قوه قضاییه کاری است و اگر برای اجلاسیه دعوت شود، مناسب نیست و پیشنهاد این است از فضای دولتی خارج و برگزاری این اجلاسیه‌های مردمی شود.

حجت‌الاسلام حمزه پیش قدم در ادامه همچنین گفت: پیشنهاد این است از بیت رهبری  فردی دعوت شود این موضوع فرصت مطلوب تری محسوب می‌شود.

استقبال خوب مردم از اجلاسیه های شهرستانی

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع ادامه داد : در اجلاسیه شهدای دهدشت استقبال زیاد سبب شد تا فضا کمی با محدودیت مواجه شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر سخنران اجلاسیه شهدای روحانی رئیس قوه قضاییه باشد باید در حوزه رسانه، صدا و سیما و... گسترده پخش شود گفت: تپه ولایت یاسوج  مکان مناسبی برای برنامه است این مکان دارای ویژگی‌هایی همچون فضا و بستر مناسب است.

سرپرست بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه همچنین گفت: روحانیت در دفاع مقدس همسنگر با شهدا و ایثارگران بودند و نقش بی بدیلی در معنویت، دعا و نماز بودند و این نقش ماندگار خواهد بود.

تلاش بی بدیل سپاه فتح در راستای برگزاری کنگره شهدا

حجت‌الاسلام خرم روز ادامه داد: تلاش های بی بدیلی برای یادواره ها با همت سپاه، مجموعه دولت، بنیاد شهید، ادارات و ارگان‌ها برگزار شد و آثار آن باقی خواهد ماند، این همراهی انتظار مردم و مسئولان است.

وی گفت: مستند روحانی شهید سید علی نورالدینی در حال تهیه است و همچنین مستند شهید تقوی، تهیه سرود مکتب عشق و فیلم مستند شهید پرواز و شهید روحانی در تدارک است.

این مسئول ادامه داد: آمادگی داریم فضای گلزار شهدا و دعوت از نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور برای این برنامه که مرتبط باشد، دعوت شود.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: باید هدف از اجلاسیه ها مشخص شود و سبب تاثیر گذاری و بازتاب در سطح جامعه شود.

حجت‌الاسلام اندرزیان ادامه داد: باید سخنانی از شهدا، راز ‌و‌ نیازها، آثار آنها نشان داده شود و نسل های مختلف با این آثار آشنا شوند و حال و هوای آنها تغییر پیدا کند. 

 راه و هدف شهدا و همچنین آرمان های آنها باید الگو باشد

وی با بیان اینکه هدف اصلی این اجلاسیه‌های باید همراه با اثر و ماندگاری باشد و اینکه تولید محتوا همراه با اثر مثبت باشد گفت: این فضا همراه با تاثیر معنوی باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه  شهدا در اوج گمنامی بودند ادامه داد: راه و هدف شهدا و همچنین آرمان های آنها باید الگو باشد.

آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
آوازه قدرت ایران در دنیا شنیده می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار