رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-18 07:12 شماره خبر : 1148 https://sobhezagros.ir/short/VJDp4 0
مدیرحوزه علمیه‌خواهران کهگیلویه وبویراحمد:

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد؛ گفت: نگاه که دین به علم دارد، علم هدفمند و در راستای خدمت به بشر است.

حجت‌الاسلام ابراهیم افتخاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس بیان داشت؛ نگاه اسلام به علم نگاهی مترقی است و نگاه دین اسلام به دنیا عالمانه است.

 مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: امروز درزمینه های مختلف علم باعث سهولت در زندگی مردم و جامعه شده است مثل علوم پزشکی، علوم مهندسی پس همه علوم برای آسایش و رفاه زندگی بشری است.

وی گفت: یکی از عوامل ترویج فرهنگ غربی این است که غرب بعد از انقلاب صنعتی به علم دسترسی پیدا کرد و با آن نگاه استعماری به دنیا باعث شد که فرهنگ خود را غالب کند.

 

حجت‌الاسلام افتخاری بیان داشت: علم مثل چاقو است از آن می‌توان در خانه و در آشپزخانه استفاده کرد و این نشان می‌دهند که چاقو ابزاری کاربردی و مفید است اما اگر همین چاقو در دست یک انسانی باشد با نگاه بی‌رحمانه می‌تواند جان یک انسان را بگیرد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد افزود: با علم توانستند هسته‌اتم را بشکافند و با آن می‌توان کارهای علمی بسیاری انجام داد مثل تولید برق اما با همین شکافتن اتم که می‌تواند برای انسان‌ها بسیار مفید باشد برخی کشورها اقدام به ساخت بمب هسته کردند.

وی اذعان داشت: این علم که می‌توانستند این‌قدر مفید و در خدمت بشر باشد برخی کشورها با آن سلاح‌های هسته‌ای تولید کردند که می‌تواند جان هزاران انسان را بگیرد.

وی عنوان کرد: آمریکا از همین علم که می‌توانست هزاران کاربرد مفید داشته باشد علیه مردم ژاپن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد و جان هزاران انسان را گرفت.


حجت‌الاسلام افتخاری گفت: مهم نوع نگاه به علم است که چقدر می‌تواند در خروجی کار تأثیر بگذارد و همین علم از با محوریت خداوند و کمک به انسان‌ها نباشد چقدر می‌توان تأثیر منفی بگذارد.


وی ادامه داد: ما معتقدیم که خداوند باید محور باشد هرجایی که خداوند محور علم باشد پیشرفت علمی حاصل شود سوءاستفاده‌ای از علم نمی‌شود.

 وی افزود: فرهنگ غرب به دلیل اینکه یک فرهنگ سکولاری است و فرهنگی مبتنی و محور انسان است و دین در آن جایگاهی ندارد همه محور انسان و لذت‌های انسانی است.



حجت‌الاسلام افتخاری اذعان کرد: نگاه غرب به انسان نگاهی است که انسان بعد از مرگ از بین می‌رود پس انسان باید از دنیا بهره ببرد و هیچ محدودیتی ندارد.


مدیر حوزه علیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: همین موضوع باعث می‌شود تا استعمار، ترویج فساد شکل بگیرد و کشورهای غربی با جذب نخبگان کشورهای دیگر پیشرفت کنند و کشورهای فقر همیشه در استعمار آن‌ها باشند.


وی ادامه داد: این نوع نگاه را ما در اسلام نداریم و اسلام علم را همراه با تهذیب می‌خواهد، اگر یک دانشمندی در عرصه‌ای فاسد شود و نگاه انسانی نداشته باشد دنیا را فساد می‌گیرد.

وی افزود: وقتی نگاه خدمت به بشر نباشد همش ظلم و فساد می‌شود و علم عاملی می‌شود برای به استعمار درآوردن مظلومان و امروز می‌بینیم که آمریکایی‌ها از علم علیه انسانیت و انسان ها استفاده می‌کند.


مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: تاریخ آمریکا از ابتدا شکل‌گیری با کشتار سرخ‌پوشتان شکل گرفت.

حجت‌الاسلام افتخاری اذعان کرد: هر فسادی را در عالم به آن نگاه کنیم یک‌سوی آن به علم برمی‌گردد که در دست انسان غیرمذهبی و معتمد بوده است.

وی ادامه داد: نگاه که دین به علم دارد، علم هدفمند و در راستای خدمت به بشر است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار