رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام‌جمعه گچساران در گفتگو با صبح‌زاگرس مطرح کرد:

امام‌جمعه گچساران گفت: کمترین حق مردم این شهرستان، مطالعه، طراحی و ساخت یک ساختمان زیبا و بزرگ به‌عنوان یک مجتمع قرآنی و فرهنگی با معماری اسلامی و ایرانی است.

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص آخرین وضعیت پروژه دارالقرآن این شهرستان گفت: درباره ساختمان دارالقرآن شهرستان گچساران ذکر این مطلب ضروری است که مردم فهیم شهرستان باید ازاین موضوعات هم اطلاع داشته باشند بنابراین طی سال های گذشته براین قرار بوده که ساختمان دارالقرآن شهرستان احداث شود که در سال ۹۷ اداره راه و شهرسازی می بایست زمین لازم را جهت ساخت ساختمان دارالقرآن مشخص و نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی نیز اقدام می کرد.

 وی افزود: گویا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ردیف اعتباری موردنظر را به راه و شهرسازی نداده و راه و شهرسازی هم نتوانسته بود نقشه‌های اجرایی را تهیه کند، اما در سال گذشته به‌یک‌باره و بدون نقشه اجرایی، مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون تومان به راه و شهرسازی ابلاغ شد. هرچند به لحاظ قانونی، قبل از ابلاغ این اعتبار، باید نقشه‌ها تهیه و مجوزات لازم نیز صادر می‌شد و سازمان مدیریت در این خصوص اشتباه کرد، اما به‌هرحال این اعتبار ابلاغ شد و راه و شهرسازی هم نتوانست این اعتبار را در جای خود جذب کند.

 امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون و با فشارهایی که بر راه و شهرسازی آمده، شنیده‌ایم که قصد دارند نقشه‌ دارالقرآن شهرستان دیگری را در گچساران اجرا کنند! با همان ابعاد و اندازه! آن‌هم به بهانه اینکه در همه‌ شهرستان‌ها همین نقشه اجراشده است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: بنابراین سؤال اینجاست، یعنی نباید راه و شهرسازی توجهی به جمعیت این شهرستان بکند؟ و یا به لحاظ مهندسی نباید توجهی به اقلیم شهرستان بکند؟ زیبنده نیست که به راه و شهرسازی درس مهندسی بدهیم، طبیعتاً مصالحی که در ساختمان‌های مناطق سردسیر استفاده می‌شود با ساختمانی که در شهرستان گچساران ساخته می‌شود متفاوت است، قاعدتاً جمعیتی که در برخی شهرستان های کوچک استان  نیازمند وجود دارالقرآن هستند با جمعیت شهرستان بزرگی مثل گچساران متفاوت است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس گفته‌های مسئولان، زمین دولتی در شهر دوگنبدان بیشتر از همه‌ شهرهای استان وجود دارد و به‌راحتی به هر میزان می‌شود زمین برای احداث دارالقرآن تهیه کرد به لحاظ اعتباری هم ما هیچ‌گونه مشکلی نداریم و همه مسئولان پای‌کار هستند. لذا کمترین حق مردم این شهرستان، مطالعه، طراحی و ساخت یک ساختمان زیبا و بزرگ به‌عنوان یک مجتمع قرآنی و فرهنگی با معماری اسلامی و ایرانی است.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: بااین‌حال نیز خواسته مشخص از مسئولان این است که نقشه‌ها با مشورت و نظرات ما تهیه و ساخته شود و برای ما هم فرقی ندارد چه کسی آن را می‌سازد مهم تضمینی است که دستگاه اجرایی باید در خصوص زمان ساخت و هدر نرفتن اعتبارمالی آن بدهد، چه راه و شهرسازی باشد و چه دستگاهی دیگر.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار