رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/03/01 Tuesday - 2024 21 May الثلاثاء ، 13 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-11 14:16 شماره خبر : 3864 https://sobhezagros.ir/short/Vv8BX 0

کشاورزان شهرستان بهمئی خواستار نظارت بیشتر بر روی عملکرد کمباین‌ها هنگام برداشت محصولات شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» فصل برداشت محصولات کشاورزی در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی آغاز می‌شود که در این میان کشاورزان شهرستان بهمئی خواستار نظارت بیشتر بر روی عملکرد کمباین‌ها هنگام برداشت محصولات شدند.

 اکثر کمباین‌های موجود در منطقه به دلایل فرسودگی و عدم کنترل، دارای اشکال فنی هستند که باعث هدر رفتن زحمات چندماهه کشاورزان می‌شود.

کشاورزان از شیوه درو کردن کمباین‌ها گلایه دارند و معتقد هستند که به دلیل فرسوده بودن، محصولات را به شیوه ایده آل درو نمی‌کنند.

یکی از کشاورزان اهل روستای سیاهشیر گفت: کمباین‌ها برداشت محصولات را خیلی بد انجام می‌دهند به شکلی که کاه و جو با هم مخلوط است.

راننده تراکتور با توجه به اینکه خودش خرمن‌کوب دارد و کار می‌کند می‌گوید: راننده کمباین به دلیل اینکه زمان بیشتری را صرف برداشت یک مزرعه کند عمدی سرعت و شدت باد خرمن‌کوب را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند تا پول بیشتری از کشاورز بگیرد.

وی گفت: همین سرعت پایین باعث می‌شود که کاه و جو از همدیگر جدا نشوند.

کشاورزی دیگر با اشاره به قیمت بالای کمباین گفت: جهاد کشاورزی قیمت هر ساعت کار را 850 هزار تومان اعلام کرد اما راننده کمباین به ازای هر ساعت ۱ میلیون تومان از کشاورز می‌گیرد.

انتهای خبر/

 

کمباین‌های فرسوده بلای جان گندم بهمئی
کمباین‌های فرسوده بلای جان گندم بهمئی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار