رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی مطرح کرد:

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی کشور با بیان اینکه افتخارات انقلاب اسلامی آشکار است گفت: یقین و باورها سبب شد تا کشور در افق‌‌های بلند پیشرفت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»،بزرگترین رویداد علمی مسئله‌ محور در استان کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.
 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: امروز در فلسطین طوفان الاقصی یکی از حماسه‌های ماندگار را شاهد بوده ایم وباید بدانیم که هسته‌ها و گفتمان‌های فلسطین در حال شکل گرفتن است.

روح الله رضوی نژاد با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی صحنه‌هایی رقم خورد که با محاسبات ما قابل سنجش نبود گفت: یقین و باورهای ما با تلاش‌های علمی سبب تحولات غیر باوری خواهد شد.

 

یقین وباورهای ملت باعث‌رسیدن به‌افق‌های بلند پیشرفت‌شده است

وی با بیان اینکه افتخارات انقلاب اسلامی آشکار است و نیاز به توصیف امثال بنده ندارد، ادامه داد: یقین و باورها سبب شد تا کشور در افق‌‌های بلند پیشرفت قرار گیرد.

 یقین وباورهای ملت باعث افق‌های بلند پیشرفت‌شده است
این مسئول به فرامینی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری معظم پیوند علم و ایمان را سبب ایجاد معجزه دانست.

رضوی نژاد ادامه داد: تعریف مرجعیت علمی در سیستم حکمرانی نیاز به بررسی دارد و این سوال مطرح است آیا این مرجعیت سبب تمدن سازی و حضور در بستر جهانی علم می‌شود یا خیر؟ رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به مرجعیت علمی را جهاد علمی دانست و از طرفی رهبری معظم فرمودند: هرکجا کار به مردم واگذار شد کار رشد داشته است، زیرا مردمی سازی سبب ثبات و حفظ ارزش‌هامی‌شود.

وی گفت: بسیج علمی قرار است جمعیتی را برای نقش آفرینی علمی بسیج کند و در این رابطه ۳۰ هزار عضو هیئت علمی بسیج علمی داریم که شروع به مسئله محوری کردند.
 
راه رسیدن به افق های تمدن سازی
رضوی نژاد با بیان اینکه اگر جایگاه بسیج دانشجویی را باور داشتیم می‌توانیم سیستم حکمرانی را پای کار آوریم، گفت: با روی کار آمدن سیستم حکمرانی می‌توان به افق‌های تمدن سازی نائل شد.

 

یقین وباورهای ملت باعث‌رسیدن به‌افق‌های بلند پیشرفت‌شده است
یقین وباورهای ملت باعث‌رسیدن به‌افق‌های بلند پیشرفت‌شده است

در ادامه معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به هدف برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: اهداف ما از برگزاری این رویداد برقراری پیوندی بین صاحبان ایده و کارگزاران ایده، فراهم شدن فضای رقابتی عادلانه برای همه اقشار صاحب نظر، ایجاد بستر پایدار برای شناسایی، جذب و بکارگیری نخبگان استانی، درگیری با روند حل مسائل و در ضمن آن تسهیل روند اتصال با مسائل واقعی، استفاده از داشته ها، دانسته ها و آموخته های افراد برای کمک به حل مسائل استان، آشنایی کلی با مسائل و چالش های واقعی و انگیزه سازی برای اقدام در راستای حل آن ها است.

سید رضا پاکیزه گفت: محورهای رویداد شامل؛ آموزش و پرورش، فراورده های نفتی، محیط زیست، ورزش و جوانان، کشاورزی، مدیریت شهری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، مسکن، اشتغال زایی و رفاه اجتماعی، صنعتی سازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور عشایر، تامین اجتماعی، دامپزشکی است.
 
در ادامه نیز رئیس دانشگاه دولتی یاسوج با بیان اینکه بسیج علمی کشور میتواند در قدرت علمی، نرم افزاری و سخت افزاری برای حل مشکلات کشور اثرگذار باشد، گفت: بسیج علمی می‌تواند تمام نهادها و سازمان‌های علمی کشور را بر عهده بگیرد.

بهادر کرمی با بیان اینکه در استان نیازهای مختلف بررسی شود و به اطلاع پژوهشکده‌ها و نهادها منعکس شد، گفت: این کار با هدف تهیه پروپزال و بررسی حل مشکلات دنبال شد.

وی ادامه داد: در هر موقعیتی که بسیج سازندگی و بسیج علمی نیاز به همکاری داشته باشد ما حمایت می‌کنیم.

 

یقین وباورهای ملت باعث‌رسیدن به‌افق‌های بلند پیشرفت‌شده است
یقین وباورهای ملت باعث‌رسیدن به‌افق‌های بلند پیشرفت‌شده است
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار