رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-26 16:00 شماره خبر : 3030 https://sobhezagros.ir/short/NDZvR 0
با ترکیب جدید نمایندگان مجلس؛

با شروع مجلس جدید و روی کار آمدن بهرامی، تاجگردون و موحد در مجلس دوازدهم، چینش جدید مدیران توسط این افراد دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تغییر دو نفر از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه همراه بود جایی که محمد بهرامی با پیروزی مقابل رقبای خود ازجمله مهدی روشنفکر نماینده فعلی مجلس یازدهم توانسته به بهارستان راه پیدا کند و به‌عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون انتخاب شد از طرف دیگر غلامرضا تاجگردون با کسب اکثریت آرا توانست بار دیگر به‌عنوان نماینده مجلس وارد بهارستان شود.

 یکی از مسائلی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در سنوات مختلف وجود داشته است چشم طمع نمایندگان مجلس به انتصابات دولتی است جایی که در دوره‌های مختلف نمایندگان مجلس باوجود این‌که منکر انجام این کار می‌شوند اما در عمل در انتصابات دخالت دارند و تلاش می‌کنند افراد نزدیک به خود را در مناصب مهم قرار دهند تا از این طریق بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

با شروع مجلس جدید و روی کار آمدن بهرامی، تاجگردون و موحد در مجلس دوازدهم، چینش مدیران توسط این افراد دنبال خواهد شد و شاید محمد موحد که هم‌اکنون نیز در جایگاه نمایندگی قرار دارد این فرصت چندماهه را مغتنم شمرده و بتواند نیروهای مختص به خود را در مناصب مهمی همانند معاونت‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری‌ها استفاده کنند. 

در خصوص تغییر فرمانداران به نظر می‌رسد با توجه به تغییر رویه در دو حوزه انتخابیه شاهد تغییر و تحولات زیادی در فرمانداران پنج شهرستان گچساران، باشت، بویراحمد، دنا و مارگون باشیم و تاجگردون و بهرامی به دنبال تغییرات اساسی نیز باشند. 

از طرف دیگر معاونت‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد یعنی معاونت‌های سیاسی، اقتصادی و عمرانی نیز می‌تواند موردنظر نمایندگان برای تغییر و تحول باشد. 

همین مسائل می‌تواند کشمکش‌هایی را با بدنه مدیریتی دولت و همچنین نمایندگان استان در پی داشته باشد ازیک‌طرف دولت به‌اصطلاح اصول‌گرا و از طرف دیگر نمایندگان به‌اصطلاح اصلاح‌طلب روی کار هستند و همین مسئله می‌تواند چالش‌هایی را به دنبال داشته باشد که امیدواریم این چالش‌ها منجر به نتیجه‌ای مثبت در مدیریت کلان استان باشد. 

بنابراین از هم‌اکنون گمانه‌زنی در خصوص تغییر مدیران آغازشده است و این سؤال مطرح می‌شود که با چینش جدید نمایندگان کدام‌یکی از معاونان استاندار و فرمانداران تغییر خواهند کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار