رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
معاون پیشگیری از وقوع‌جرم دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سن انجام جرایم سایبری در سه شهرستان استان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» فضای مجازی به عنوان یک محیط، دارای ویژگی های منحصربه فردی چون ناشناس بودن و کم‌هزینه‌بودن است. 

این ویژگی‌ها در کنار نفوذ گسترده در بین جوانان سبب شده است که بررسی اثر ویژگی‌های محیطی بر ارتکاب جرم در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. 

دراین‌خصوص فضای مجازی بستری را برای نسل جوان و نوجوان فراهم کرده است که می‌توانند با استفاده از آن در زمینه آموزشی وضعیت بهتری را تجربه نمایند.

هر پدیده جدید به‌محض ورود به دنیای واقعی همواره فرصت‌ها و چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت، فضای مجازی نیز به‌عنوان ابزار ارتباطی نوین برای جلوگیری از خطراتی که به واسطه آن پیش می‌آید باید هوشیار بود و آمادگی مقابله با آن را داشت.

عدم نظارت و تضعیف فضای عمومی و سوق‌دادن به‌سوی فضاهای مجازی می‌تواند در جهت‌گیری رفتاری و روانی به سمت جرم و جنایت و خشونت، عدم توجه به قانون و ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی نقش منفی بازی کند. 

در همین زمینه عیسی حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به خطرات سرمایه‌گذاری در فضای مجازی گفت: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات و تذکرات زیادی که به‌صورت مداوم توسط مسئولان مطرح می‌شود؛ اما توجه نمی‌کنند، نیاز است دراین‌خصوص بررسی‌های لازم انجام شود که چرا به تذکرات توجهی نمی‌شود موضوعی که توسط یک نهاد رسمی مطرح می‌شود باید موردتوجه قرار گیرد یا اعتماد اجتماعی نسبت به ادارات وجود ندارد یا طمع زیاد باعث بروز مشکلات می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: خیلی از مردم به واسطه این جرایم سایبری به دام افتاده‌اند و میلیون‌ها تومان ضرر کرده‌اند، به‌طورکلی هر گونه اقداماتی از جمله شرط‌بندی در فضای مجازی، اجاره‌دادن کارت می‌تواند شما را به‌راحتی به دردسر بیندازند.

وی گفت: برای ورود به انجام کار‌های اقتصادی در فضای مجازی از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرند پدر و مادر‌ها بچه‌های خود را ر‌ها کرده‌اند و هیچ نظارتی دراین‌خصوص بر فرزند خود ندارند سن جرم در فضای مجازی در مناطقی مثل چارؤسا، دیشموک، دنا و لنده  کاهش پیدا کرده است.

حسنی افزود: آموزش و پرورش نیز باید به این موضوع ورود پیدا کنند و آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان بدهند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار