رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-05-05 12:33 شماره خبر : 6058 https://sobhezagros.ir/short/NYRwj 0
در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان مطرح‌شد:

امام جمعه بهمئی ضمن تاکید بر تعطیل بودن مسکن ملی در شهرستان بهمئی گفت: از بازرسان، دادستان استان و داستان شهرستان بهمئی درخواست میکنم با مسئولینی که کرایه بها مسکن را افزایش می‌دهند برخورد قاطع صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی خطیب نماز جمعه لیکک گفت: مجلس شورای اسلامی تلاش کند که با قانونگذاری تحولات مثبت و معطوف به کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی مطرح شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: رئیس جمهور باید شخصی را به عناون وزیر معرفی کند که  خصوصیاتی چون؛ امانت دار، صادق، متدین، معتقد به جمهوری اسلامی، امید به آینده، نگاه مثبت، استشهاد به پاک دستی و صداقت را داشته باشد، و مجلس وجود این شاخص ها را در افراد بررسی کند.

 وی گفت نتیجه تعامل مجلس و دولت باید کابینه کارآمد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

صلواتی با اشاره به آغاز بازیهای المپیک گفت:  در حالی که رژیم صهیونیستی با نسل کشی و به شهادت رساندن ۳۵۰ ورزشکار در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک شده است برافراشته شدن پرچم روسیه به خاطر جنگ با اوکراین در این بازیها ممنوع شده است که  این‌ها دلایل دوگانگی غرب است و  المپیک شریک ظلم رژیم غاصب می‌باشد.

خطیب نماز جمعه لیکک گفت هر کس از سر ایمان، اخلاص و تقرب به خدا در نماز جمعه حاضر شود، خداوند به پاداش حضور در نماز جمعه گناهان گذشته وی را می‌بخشد و نامه عمل جدیدی بعد از نماز جمعه برای او باز می‌کند.

 وی نماز جمعه را عامل پاکی و آرامش قلب دانست و گفت: نماز جمعه محل شستشوی قلب از گناه و اردوگاه ولی خدا و ولایت می‌باشد.

صلواتی با گلایه از نهادهای فرهنگی و نهادهای وابسته به ولایت گفت: سهل انگاری، کوتاهی، بی توجهی و عدم همکاری نهادهای فرهنگی و نهادهای وابسته به ولایت در عرصه نماز جمعه باعث خالی شدن و خلوت شدن  این اردوگاه شده است. و از آنها خواست در عرصه نماز جمعه تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی ضمن تشکر از مردم و اصحاب رسانه گفت: از همه مردم دعوت میکنم د وارد این اردوگاه بشوید به پایگاه ولی خدا بپیوندید.

خطیب جمعه لیکک گفت: بنده با علاقه و انتخاب به جمع مردم بهمئی آمدم اما این روزها احساس غریبی و تنهایی می‌کنم انتظاری برای خود ندارم اما از عدم همراهی و بی‌توجهی به مسجد، نماز جماعت و نماز جمعه گلایه مندم.

صلواتی ضمن تقدیر تشکر از حضور مردم در نماز جمعه گفت: در فضای مجازی بچه‌های هیئت و مساجد مردم را به حضور در نماز جمعه دعوت کنند و از همه مردم دعوت می‌کنم که هرگونه نقد، پیشنهاد و گلایه‌ای دارند را اعلام کنند ولی با نماز جمعه قهر نکند.

وی با انتقاد از افزایش سرسام‌آور ودیعه و گرانی اجاره بها متذکر شد: برخی از مالکان ودیعه‌ها را آنقدر افزایش داده که واقعاً قشر مستضعف و نیازمند توانایی تأمین و پرداخت کرایه‌های سنگین را ندارند. یک خانواده نیازمند توانایی پرداخت رهن را هم ندارد.

صلواتی گفت: مالکان در این ماه عزاداری به مردم رحم کنید و از خداوند بترسید.

وی توقعات عجیب غریب مالکان از اجاره نشین ها را دور از شأن امیرالمومنین دانست و افزود: پول های که از طریق زور و فشار از مستاجرین گرفته می‌شود حرام است و برکت 
ندارد.
امام جمعه بهمئی ضمن تاکید بر تعطیل بودن مسکن ملی در شهرستان بهمئی گفت: از بازرسان، دادستان استان و داستان شهرستان بهمئی درخواست میکنم با مسئولینی که کرایه بها مسکن را افزایش می‌دهند برخورد قاطع صورت گیرد.

 خطیب نماز جمعه بهمئی در پایان خطاب به مسئولان پایتخت نشین گفت: ای مسئولان خوش نشین پایتخت طبیعت به داد مستاجرین، اجاره نشینان و خانه بدوشان استان خصوصا" مستاجرین شهرستان بهمئی برسید.

کسانی که در شرارت محور دهدشت_ چرام مقصر هستند باید محاکمه شوند

امام جمعه چرام با اشاره به حوادث محور چرام دهدشت گفت: کسانی که در شرارت محور دهدشت و چرام مقصر هستند باید محاکمه شوند.

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر چرام گفت: امروز سالگرد اقامه اولین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی با فرمان امام ره و به امامت آیت‌الله طالقانی (ره) است.امام‌جمعه شهر چرام افزود: در بعضی از روایات اسلامی در مورد نمازهای روزانه آمده است «هنگامی که نماز (نمازهای یومیه) برپا شود برای شرکت در نماز ندوید و با آرامش گام بردارید» اما در مورد نمازجمعه آیه‌ قران می‌گوید: فاسعوا (بشتابید) و این دلیل بر اهمیت فوق‌العاده نمازجمعه است.

وی با بیان اینکه نمازجمعه واقعی نمازی است که باعث ناراحتی جریان‌های زروزور و تزویر گردد، عنوان کرد: مطالبه‌گری و بیان مشکلات از توقعات به حق مردم درباره خطبه‌های نمازجمعه است؛ اما متأسفانه برخی مسئولان تاب تحمل نقدها را ندارند.

افشار گفت: از زحمات و تلاش‌های خالصانه برادر ارزشمندم حضرت حجت‌الاسلام جناب آقای طزری امام‌جمعه سابق چرام کمال تقدیر را دارم، ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا (ع)، مقید به آداب شرع و تقوا الهی است.

وی با بیان اینکه ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب که در مواردی مردم استفاده می‌کنند، افزود: در طب سنتی و اساطیر ایرانی به داروی حیات‌بخش انوش دارو یا نوش‌دارو می‌گفتند مراد این است بعد از مرگ بهترین داروها نیز فایده‌ای ندارند، بعد از چندین سال قرار است جاده اصلی بین دو شهرستان چرام و دهدشت تکمیل شود، کاش قبل از این حوادث رانندگی انجام می‌گرفت و ما عزادار داغ جوانان چرامی نمی‌شدیم.افشار تأکید کرد: کسانی که مقصر در جاده فوق و قتل ده‌ها نفر از همشهریانمان هستند باید محاکمه شوند و این توقع زیادی از دستگاه قضایی استان نیست.

وی عنوان کرد: برخی از مسئولان دهدشت اظهار ناراحتی و گلایه از حادثه اخیر و جان‌دادن چهار نفر کردند که تشکر می‌کنم؛ اما اگر می‌خواهید کمکی به مردم چرام کنید؛ چون این مسیر بیشتر مورد تردد مردم چرام است تقاضایم تکمیل ورودی دهدشت بعد از روستای سمغان تا ورودی دهدشت است تا شاهد حادثه تلخ دیگری نباشیم.

افشار افزود: اجرای نیوجرسی یا جداکننده، نیاز جاده چرام به دهدشت است که تقاضای مردم چرام انجام این موضوع از مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان است.امام‌جمعه چرام با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جهاد سازندگی در اوایل انقلاب، نگاه ویژه خود به روستا و عشایر را نشان داد و دولت شهید ریسی نیز تمرکز بر آبادانی و پیشرفت روستاها با تأمین امکانات و زیرساخت‌ها داشت، چون با افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها، شاهد گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها بوده‌ایم و بخشی از جمعیت مولد روستایی به مناطق کم‌برخوردار شهری انتقال‌یافته است، گفت: معاون عمرانی استاندار جناب آقای روستا، مدیرعامل اداره برق استان جناب آقای روستایی و مدیرعامل آب و فاضلاب استان جناب آقای صالحی، روستای توگبری آخر دنیا است.

افشار با بیان اینکه از سیاست‌های اصلی مدیران و برنامه‌ریزان کشور توجه به توسعه روستاها است، گفت: حدود نود خانوار در منطقه توگبری زندگی می‌کنند که اکثر مردم دامدار هستند و بیش از ده‌هزار رأس گوسفند را نگهداری می‌کنند؛ اما فقط بخشی از جاده روستای توگبری آسفالت است و برق و آب نیز ندارند.وی افزود: متأسفانه بخشی از مردم به سمت حاشیه‌نشینی شهر مثل پیر حاجتی رو آورده‌اند که حاشیه‌نشینی مشکلات و آسیب‌های خاص خود را دارد.

افشار خطاب به مسئولان گفت: مردم تعهد داده‌اند که از وسایل عمومی مثل پمپ‌های آب و ترانس‌های برق مواظبت کنند و منتظر اقدام مسئولان برای رفع مشکلات این روستا هستیم و اگر اقدامی صورت نگیرد مجدد در خطبه‌ها سهل‌انگاری‌ها درباره این روستا را ذکر خواهم کرد.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار