رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

فرماندار شهرستان لنده گفت: گر مردم در پویش نه به اسلحه مشارکت جدی داشته باشند و از اسلحه استفاده نشود امنیت روانی جامعه و مردم تأمین می‌شود.

جلال دانش در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح در خصوص پویش #نه_به_اسلحه گفت: اولین دیدگاه این است که شلیک اسلحه در مراسم‌ها به یک قبح عمومی و ضدارزش تبدیل شود؛ زیرا منافعی ندارد؛ بلکه زمینه‌ساز حادثه، تهدید جان افراد و خشونت است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: اگر مردم در پویش نه به اسلحه مشارکت جدی داشته باشند و از اسلحه استفاده نشود امنیت روانی جامعه و مردم تأمین می‌شود؛ زیرا در طی سالیان اخیر شاهد بودیم که در مراسم‌های شادی به علت شلیک گلوله این مراسم تبدیل به عزا شد یا در مراسم‌های عزا افرادی دچار حادثه شدند، بررسی این اتفاقات نشان از بدون منفعت بود استفاده از سلاح و آسیب‌زا بودن آن است.

وی ادامه داد: اسلحه هیچ افتخاری ندارد و شلیک گلوله خیری و ارزشی در مراسم‌های شادی و عزا محسوب نمی‌شود؛ بلکه سبب نگرانی، استرس افراد زیادی از جامعه می‌شود.

فرماندار شهرستان لنده گفت:  این پویش در شهرستان لنده در شورای فرهنگ عمومی با جدیت نیروی انتظامی، شورای تأمین، سپاه و ائمه جمعه به‌خوبی تبیین شده است و تا حدی زیادی مردم این آسیب را موردتوجه قرار دادند و دراین‌رابطه کسی که بدون صاحب‌عزا و سایر مراسم‌ها اقدام به تیراندازی داشته باشد به یک امر ناپسند که مورد گلایه دیگران  واقع شده است، اقدام کرده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار