در نشست شورایترافیک کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد:
پل چهارمبشار به رفعترافیک مرکز استان کمک نمیکند
شهردار یاسوج به آخرین روند اجرایی پل چهارم بشار اشاره کرد و گفت: این پل اگر افتتاح شود، چون اتصال آن به سروک با مشکل مواجه شده است کمکی به رفع ترافیک نمیکند و سه رای قضایی در این رابطه مربوط به دوران شهردار قبل صادر شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز شنبه ۷ بهمن ماه در سالن معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه اولین بارشهای برف در ابتدای سال جاری داشتیم و شاهد ترافیک و مشکلات مختلفی در اثر عدم رعایت رانندگان مشاهده شد، گفت: در این ایام محورهای پاتاوه به دهدشت باید تجهیز میشد که اقداماتی صورت گرفته است، از طرفی برای ساخت پلیس راه جدید مکاتبات آن انجام شد و در سال ۱۴۰۳ پیگیری و اجرایی میشود، ایستگاه پلیس دیگر که جانمایی آن در مسیر یاسوج به اقلید بود زمین آن مشکلاتی با محیط زیست داشت که با رفع آن تلاش میشود در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ در فاز اول دنبال شود.
حمیدرضا پیمانجو گفت: ممکن است نقاط حادثه خیز جدیدی افزایش پیدا کند اما از ۸۰۸ نقطه حادثه خیز کشور، ۱۳ نقطه در استان است که ۵ نقطه جز تکالیف سال ۱۴۰۲ استان است و مازاد بر آن در حال رفع است و ۶ نقطه باقی مانده جز تعهدات ۱۴۰۳ است که پیشاپیش در دستور کار قرار گرفته است این نقاط در آب حیات، دستگرد سرفاریاب، القچین، پایین از تر پل یاسوج - اقلید و دیگر بخشها در حال انجام، مناقصه و واگذاری به پیمانکار است.
وی ادامه داد: به غیر از رفع نقاط حادثه خیزمصوب، مناطق حادثه خیز دیگری در محورهای محدود به مناطق روستایی، دوربرگردانها پیشنهاد شده است در همین رابطه ایجاد نیوجرسی مانند جاده یاسوج به شیراز در منطقه مله شوره نیاز به تابلو داشت که انجام شد که اگر مناطق دیگری هم وجود داشته باشد انجام خواهیم داد.
پیمانجو با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نصب نیوجرسی، نصب تابلو و خط کشی، روکش آسفالت، نصب چراغ طولی، دوربین و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر خط کشی و بالای ۱۱۳ کیلومتر نیوجرسی و آشکار سازی تونل ها در مسیر یاسوج به اصفهان، پیگیری آشکار سازی برای تونلهای استان و نصب دوربین و پایش تصویری کلیه تونل های استان انجام شده یا در دستور کار است گفت: در ۶ ماه آینده ۶ سامانه ثبت تخلفات دنبال میشود و ۴ سامانه دیگر در حال انجام بوده و حدود ۲۲ سامانه عکسبرداری ثابت در حال تلاش برای نصب هستیم که ثبت تخلفات و ایجاد ایمنی در جادهها خواهد شد.
شهردار یاسوج با بیان اینکه سه عامل اتومبیل، جاده و عامل انسانی از عوامل تصادف بوده که دو عامل اول تاثیر مستقیم دارند و عامل سوم غیر مستقیم است، گفت: در شهر یاسوج به دلیل مشکلات مالی از ادوار گذشته در پرداخت حقوق، تاسیسات و ماشین آلات فرسوده نتوانستیم در خدمت شهروندان باشیم و میطلبد دولت در این راستا کمک کننده باشد.
کیوان آشنا فرهنگ سازی را عامل مهمی در کاهش تصادفات دانست و اینکه حدود ۳۰ درصد تصادفات ناشی از این مورد است، گفت: در این رابطه خودروهای تک سرنشین و عدم رعایت قوانین نقش مهمی در ایجاد تصادفها دارد از طرفی تعریض و بازگشایی معابر با سه معبر اصلی با بلوار آیت الله ملک حسینی که نقش عمدهای در کاهش ترافیک داشته دارد و حدود ۳۰ الی ۴۰ سال کلنگزنی شده است، ۴۵ متری سروک و ادامه پل چهارم بشار است که این پل اگر افتتاح شود، چون اتصال آن به سروک با مشکل مواجه شده است کمکی به رفع ترافیک نمیکند و سه رای قضایی در این رابطه مربوط به دوران شهردار قبل صادر شده است.
آشنا به روشنایی معابر و بلوارها که بخشی انجام شده و بخشی دیگر نیاز به حمایت داریم اشاره کرد و گفت: ایجاد سرعتکاه وآشکار سازی آنها، ایجاد خطوط ترافیکی، نصب سیستم پایش تصویری، ایجاد ایستگاه در ضلع شمالی میدان شهدای نیروی انتظامی برای رفع ترافیک از جمله موارد است اما استقبالی نمیشود.
وی ادامه داد: حدود ۳۰ ون درخواست دادیم و حدود ۶ الی ۷ اتوبوس خریداری شده است تا بتوان موضوع جا به جایی به آسانی صورت گیرد و در این راستا نیازمند حمایت هستیم.
آشنا گفت: ایجاد زیرگذر و روزگذر در میدان آریوبرزن، جهاد و مناطق دیگری از شهر یاسوج صورت گرفته و مطالعات آن انجام شده است اما نیاز مند حمایت مالی توسط مجموعه دولت و استانداری هستیم.
آشنا با بیان اینکه متولی پل سوم بشار راه و شهر سازی است که مشکلاتی در این رابطه دارند و حدود ۴۸ میلیارد تومان یک رای علیه راه و شهرسازی است و از طرفی حدود ۷۰ میلیارد تومان رای بر علیه شهرداری یاسوج وجود دارد.
آشنا با بیان اینکه بودجه شهرداری یاسوج ۵۶۰ میلیارد تومان است و تا اکنون ۳۰۰ میلیارد تومان محقق شده است که اگر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص پیدا کند باز کل بودجه محقق نشده است با این وجود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در خیابان جمهوری توافق شده است.
این مسئول افزود: تلاشهای خوبی برای جمع آوری خودروهای دوره گرد و دستفروشان اقدام شد و گاهی تقابل تا مرز درگیری مسلحانه مشاهده شده است که در این راستا نیازمند حمایت پلیس هستیم.
فرماندار بویراحمد در ادامه این جلسه گفت: کمربندی چنارستان برای جلوگیری از بستن راه واسطه شدیم، در چند روز گذشته سربازی تصادف کرد و باید گفت بستن این راه حق مردم است و در غیر اینصورت باید نصب سرعت کاه و علائم ترافیکی نصب شود از طرفی عدهای فکر میکنند آزاد راه است اما منطقه مسکونی است چون موضوعات ترافیکی و تجهیزات نصب نشده است و درصورت عدم رعایت مشکلات مختلفی همچون تصادف وجود دارد.
پیمانجو در واکنش فرماندار بویراحمد گفت: این محور بزرگراه است که اصلاح روشنایی، نصب علائم، نصب دوربین ایجاد و علائم کاهنده سرعت، چراغ چشمکزن نصب شده است و پیمانکار راه و شهرسازی فعال و در حال کار است ما اولویت اول خودمان را در نصب دوربین به نصب ۴ دوربین در کمربندی یاسوج قرار دادیم.
انتهای خبر/