رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات کشاورزان؛

سیل مانسون در سال 1401 خسارات‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بار آورد که تا کنون کشاورزان به دنبال آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌ها هستد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به باریدن گرفت تا پدیده مأنوسن سبب ایجاد خسارت در بخش‌های مختلف عمرانی، راه و جاده، کشاورزی و دامپروری شود.



این سیل سبب شد تا بیشترین خسارت‌ها در حوزه کشاورزی ایجاد شود و باغات، حوزه‌های پرورش ماهی، جداول و کانال‌های کشاورزی و دیگر بخش‌ها متحمل خسارت شوند.



با وجود مشاهده شدن خسارت‌ها در بخش‌های مختلف اما تلفان جانی مشاهده نشد هر چند با شروع روند امدادرسانی‌ها شرایط مطلوب‌تری برای کمک به آسیب دیدگان به وجود آمد اما همچنان خسارت مادی خصوصاً در بخش کشاورزی وجود داشت و خسارت دیدگان به دنبال جبران خسارات خود از طریق دریافت تسهیلات بودند.


با وجود خسارت چندهزار میلیارد تومانی سیل مانسون در حوزه کشاورزی اما کشاورزان از عدم تحقق حمایت‌ها مطالبی را مطرح می‌کنند زیرا از این طریق می‌توانند بخشی از خسارت‌های خود را جبران کنند.



در این رابطه تلاش‌های مختلفی برای پیگیری پرداخت خسارت‌ها صورت گرفته است تا از طریق تسهیلات رضایت کشاورزان از طریق دریافت تهسیلات برای جبران مشکلات به وجود آمده جبران شود.



لازم به ذکر است این سیل علاوه بر استان کهگیلویه و بویراحمد دیگر مناطق کشور را در بر گرفت تا علاوه بر استان زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد دیگر استان‌ها در اثر این سیل متحمل خسارت در بخش‌های مختلف شوند.



مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس با بیان اینکه همه پرونده‌های رسیده به بانک معرفی شدند، گفت: تعداد بیش از ۳ هزار و پانصد پرونده در حوزه سیل مانسون داریم که برخی از این پرونده‌ها تسهیلات به آ‌نها پرداخت شده است.


سید علی معتمدی‌زاده گفت: برخی دیگر از این پرونده‌ها در مرحله تشکیل هستند تا سیر رسیدگی به خسارات آن‌ها دنبال شود.



این مسئول افزود: این پرونده‌ها در تمام بخش‌های آب و خاک، باغ، زراعت، شیلات، تأسیسات، دام و  دیگر بخش‌ها است برخی تسهیلات دریافت کردند و برخی دیگر آماده تشکیل پرونده است.


انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار