رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1404/03/10 Saturday - 2025 31 May السبت ، 4 ذو الحجة ، 1446
ساعت
1404-03-09 09:52 شماره خبر : 13243
تصادفات مرگبار ادامه دارد؛

سال‌هاست پروژه‌های حیاتی زیرگذر و روگذر در محور یاسوج به شیراز شاهراه ارتباطی سه استان فارس، کهگیلویه وبویراحمد و اصفهان در پیچ‌وخم کمبود اعتبار، معارضات زمینی و مدیریت ناکارآمد گرفتارشده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» سال‌هاست پروژه‌های حیاتی زیرگذر و روگذر در محور یاسوج به شیراز – شاهراه ارتباطی سه استان فارس، کهگیلویه وبویراحمد و اصفهان در پیچ‌وخم کمبود اعتبار، معارضات زمینی و مدیریت ناکارآمد گرفتارشده‌اند. این تأخیر‌ها نه‌ تنها گره‌های ترافیکی را تشدید کرده، بلکه جان شهروندان را به مخاطره انداخته و چهره توسعه را در منطقه‌ای محروم از آزاد راه مخدوش کرده است.

زیرگذ شهید حسن‌زاده در ورودی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد، سال‌هاست نیمه‌کاره رهاشده است. علت اصلی، تکمیل‌نشده راه دو بانده کمربندی یاسوج و جانمایی نامناسب عنوان‌شده است.

 کارشناسان هشدار می‌دهند تأخیر در افتتاح آن موجب افزایش سوانح مرگبار، ازجمله حوادث ناشی از ترمز بریدن کامیون‌ها در مسیر‌های شیب‌دار شده است.

کهگیلویه وبویراحمد تنها استان بدون دسترسی به آزادراه در کریدور شمال به جنوب کشور است. تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند خروج استان از بست ارتباطی را ممکن کند.

در مقابل بلاتکلیفی پروژه‌های در استان کهگیلویه وبویراحمد، زیرگذر نیمه مسقف گویم شیراز – با طول ۲. ۱ کیلومتر و ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان نمونه‌ای از مدیریت کارآمد است که مسئولین استان می‌توانند به‌عنوان الگویی مدیریتی از آن استفاده کنند.

عدم تکمیل پروژه زیرگذر شهید حسن‌زاده شهر یاسوج همچنین دوبانده‌سازی کمربندی مرکز استان می‌تواند باعث حوادث جبران ناپذیر مالی و جانی باشد.

متأسفانه وعده‌های مکرر و عدم اجرا، بی‌اعتمادی به مسئولان را دامن‌زده است پس می‌طلبد مسئولین استانی در خصوص چنین پروژه‌های که می‌تواند جان شهروندان را به خطر بیندازد حساسیت بیشتری به خرج دهند.

ایجاد کمیته ویژه در استانداری برای رفع معارضات با پرداخت غرامت منصفانه.

همچنین رسانه‌های استانی موظف هستند با پیگیری مستمر برای جلوگیری از فراموشی پروژه‌ها تلاش کنند.

محور یاسوج-شیراز تنها یک جاده نیست؛ شریان حیاتی سه استان محروم است که رهاسازی پروژه‌های آن، به‌معنای تعویق توسعه در منطقه‌ای است که گردشگری و ترانزیت کالا تنها چرخ‌های نجاتش هستند. تکمیل این زیرگذر‌ها نیازمند اراده‌ای فراتر از وعده‌های سیاسی و همکاری همه‌جانبه نهاد‌های مرکزی است.


 تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

اخبار مرتبط
نظر شما
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!

آخرین اخبار