رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اگر کشورهای اسلامی وحدت داشته باشند نه‌تنها اسرائیل بلکه بزرگ‌تر از اسرائیل هم در مقابل کشورهای اسلامی طاقت و تاب‌آوری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیرالاسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص اهمیت وحدت در جوامع اسلامی گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرمایند: که محمد (ص) فرستاده‌ی خدا ختم الرسل و ختم انبیاء است، پیروان حضرت محمد (ص) با هم‌دیگه مهربان و عطوفت دارند و به همدیگر رحم می‌کنند و البته همین مسلمین و پیروان پیامبر نسبت‌به دشمنان خدا خشمگین و غضبناک هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در جایی دیگر در قرآن کریم خداوند می‌فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعًا ولا تفرقوا» این‌قدر که در بحث آموزه‌های اجتماعی و پیرامون مسائل جامعه‌شناسی که در دین مبین اسلام به وحدت و یکپارچگی دعوت کرده‌اند شاید موضوعات دیگه‌ای دعوت نشده است. 

وی ادامه داد: بنابراین وحدت محور اصلی جمع شدن همه مسلمین عالم به زیر یک خیمه، آن هم خیمه سید انبیا، خاتم انبیاء، اشرف انبیا حضرت محمد بن عبدالله (ص) است، به قول بزرگان شیعه اگر ما مسائلی که در احکام و فروع دین با اهل‌سنت تفاوت داریم را کنار بگذاریم و در مقابل مسائلی که وحدت‌آفرین حذف می‌کنند این‌ها بسیار کم هستند به تعبیری همهٔ ما مسلمین عالم خدای یگانه را داریم، پیغمبر ما اشرف انبیاء حضرت محمدبن عبدالله (ص)، کتاب ما قرآن کریم که معجزه پیامبر است و قبله ما کعبه معظمه است.

نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین وجه اشتراک همه ما مسلمین خیلی زیاد ما باید مسائل تفرقه‌انگیز را کنار گذاشته و به این اشتراکات بپردازیم، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای فرمودند: که امروز اهانت به مقدسات شیعه و مقدسات اهل‌سنت حرام است و باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد: بنابراین هفته وحدتی که ازسوی حضرت امام راحل به‌حق نام‌گذاری شد یک فرصت خوبی است جهت این‌که همه مسلمین عالم در سراسر گیتی اعم از مسلمینی که در قاره آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا این‌ها همه دوستداران حضرت محمد (ص) هستند.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و عنوان کرد: پیشاپیش هفته‌ی وحدت که میلاد خجسته حضرت خاتم (ص) است را خدمت همه مسلمین عالم تبریک عرض میکنم، می‌طلبد که ما به دشمن مشترک همه مسلمین وحدت پیدا کنیم و خشم و غضب خودمان را نسبت‌به صهیونیسم بین‌الملل صهیونیسم جهانی اسرائیل غاصب نشان بدهیم، همان‌طور که امام راحل فرمودند: اگر همه مسلمین عالم جمع شوند و هر نفر یک سطل آب به‌طرف اسرائیل بریزند اسرائیل را آب خواهد بود.

نصیرالاسلامی بیان کرد: امروزه ما مسلمانان جهان باید از دشمنان درس بگیریم که دشمنان روی باطل خودشان چقدر وحدت دارند یعنی آن‌ها دارند از اوکراین و رژیم غاصب و کودک‌کُش صهینویستی با اینکه بیش از ۴۴ هزار مردم مظلوم غزه را به شهادت رسانده و بیش از صدهزار را مجروح و چن‌صدهزار را هم آواره کرده حمایت می‌کنند و تازه اشک تمساح هم می‌ریزند.

وی اظهار داشت: متأسفانه بعضی از کشورهای اسلامی و عربی از رگ بی‌غیرتی برخوردار و هیچ تعصب و نگاه ویژه‌ای به برادران اسلامی در مقابل جنایات وحشتناک رژیم فاسد صهیونیستی ندارند.

نصیرالاسلامی تشریح کرد: ما پیرو دینی هستیم که به‌حق هست پس چرا ما نباید وحدت داشته باشیم، به قول رئیس‌جمهور محترم که فرمودند: «در کشورهای اروپایی مرزی وجود ندارد چرا بین کشورهای اسلامی مرز قرار داده شد است»، حالا این مرز سیاسی، جغرافیایی جای خود ولی چرا نباید کشورهای اسلامی دل‌های خودشان، قلوب خودشان را بهم نزدیک کنند.

وی در ادامه به یکی از بیانات رهبری پرداخت و افزود: به فرموده رهبر عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی ایران اگر برادران مسلمان ما حتی ارتباط سیاسی، تجاری و اقتصادی خودشان را با رژیم اشغالگر قدس اسرائیل نانجیب، نامرد و کودک‌کُش قطع کنند یقیناً با انزوای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ای که این رژیم غاصب پیدا خواهد کرد یقیناً از استکبارستیزی و رفتارهای ظالمانه خودش خواهد کاست و از کشورهای اسلامی حساب خواهد برد.

نصیرالاسلامی در آخر گفت: بنابراین اگر ما به لطف الهی، به ریسمان الهی چنگ بزنیم و کشورهای اسلامی وحدت داشته باشیم نه‌تنها اسرائیل بلکه بزرگ‌تر از اسرائیل هم در مقابل کشورهای اسلامی طاقت و تاب‌آوری نخواهد داشت و مشت یکپارچه، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن مسلمین بر دهان یاوه‌گویان و متجاوزین عالم به‌ویژه اسرائیل فرود خواهد آورد و آن‌ها را سر جای خودشان خواهند نشاند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار