رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/22 Sunday - 2024 13 October الأحد ، 10 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
صبح زاگرس گزارش می‌دهد؛

در پی مشکلات ترمینال شهید قرنی یاسوج واحد خدمات حمل‌ونقل شهرداری یاسوج توضیحات خود را در خصوص مطالبه رانندگان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در بیشتر مواقع مسافران برای سفر‌های خود از ترمینال‌های مسافربری استفاده می‌کنند و معمولاً ترمینال‌ها مراجعین بسیار زیادی دارند. علاوه بر مسافران، رانندگانی که برای جابه‌جایی مسافران به پایانه‌های مسافربری مراجعه می‌کنند که نیازمند مکانی برای استراحت هستند.

به همین دلیل امکانات رفاهی یکی از الزاماتی است که باید در پایانه‌های مسافربری جهت تسهیل در خدمات باید جانمایی شده باشد.

وضعیت نامناسب برخی از سرویس‌های بهداشتی در ترمینال مسافربری شهر یاسوج باعث شده است تا گلایه‌های مسافران و رانندگان را در پی داشته باشد.

نبود سایبان برای بحث استراحت رانندگان و مسافران از جمله نگرانی‌ها و گلایه‌های است که در خصوص ترمینال مسافربری شهر یاسوج باوجود پیگیری‌های زیاد همچنان بلاتکلیف مانده است.

رانندگان تاکسی‌های ترمینال مسافربری شهید قرنی شهر یاسوج به‌شدت گلایه‌مند هستند و اظهار داشتند که بیش از ده سال از تأسیس ترمینال شهید قرنی می‌گذرد؛ اما هنوز هیچ نوع سایبانی برای خودروهای سواری و اتوبوس‌ها در نظر گرفته نشده است.

یکی از رانندگان در پیامی گفته است: شهرداری سالانه از رانندگان عوارض دریافت می‌کند که این عوارض و اجاره‌بهایی که از غرفه‌های شرکت‌ها می‌گیرند، مبالغ کلانی می‌شوند که باید هزینه نگهداری، تجهیز، افزودن امکانات و وسایل رفاهی موردنیاز رانندگان و مسافران در پایانه‌ها شود.

وی در ادامه تأکید کرد: وقتی ترمینال مسافربری شهید قرنی فاقد یک سایبان ساده برای خودروهای رانندگانی است که باید ساعت‌های متمادی در زیر آفتاب سوزان بمانند دیگر چه انتظاری از تبعیت رانندگان به قوانین پایانه‌ها می‌رود.

غلامحسین عبدی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: با بررسی میدانی به‌وضوح روشن و مبرهن است که سرویس‌های بهداشتی ترمینال شهید قرنی به دلیل نقص فنی و در جهت رفاه حال مسافرین و تکریم صنف زحمت‌کش مسافر برون‌شهری تعطیل است؛ ولی امیدواریم به همت همکاران صدیق در شهرداری به‌ویژه شهردار یاسوج در ضلع شمالی ترمینال تا جایگاه مسافربری فاصله‌ای حداکثر ۲۰۰ متر دارد، مجموعه تمیز و مجهز تحت عنوان سرویس بهداشتی ترمینال یادشده احداث که هم‌اکنون قابل‌استفاده است.

رئیس حمل‌ونقل شهرداری یاسوج تصریح کرد: در خصوص اعتراض رانندگان پایانه مسافربری برون‌شهری که زیر نظر و تحت پوشش شرکت‌های تعاونی بخش خصوصی باید با مدیریت اداره راه و پایانه‌های استان مجاز و مشمول فعالیت هستند به استحضار می‌رساند این سازمان باتدبیر و تمهیدات لازم طی چند ماه اخیر اقدام به نصب فونداسیون یا همان صفحه فلزی و استخراج مصالح ساختمانی موردنیاز به‌منظور ساخت سایبان در ضلع جنوبی ترمینال کرده است که امیدواریم تا پایان سال احداث شود.

وی در ادامه گفت: در مورد آب‌خوری به استحضار می‌رساند که ترمینال از مبلمان مجهز فضای سبز شهری و پویایی لازم برخوردار است و روزانه توسط مجموعه خدوم خدمات شهری نظافت به عمل می‌آید. 

عبدی‌پور تأکید کرد: عوارض پرداختی توسط رانندگان ناوگان برون‌شهری به‌حساب شرکت‌های تعاونی طرف قرارداد یعنی بخش خصوصی واریز می‌شود که این شرکت‌ها می‌بایست در موعد مقرر نسبت به پرداخت عوارض و حق و سهم این سازمان مطابق قانون اقدام کنند که متأسفانه این امر مهم تاکنون به دلیل سرپیچی شرکت‌ها از قوانین و مقررات ذی‌ربط محقق نشده است.

انتهای خبر/

 

دانلود
اخبار مرتبط
نظرات