رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-16 00:23 شماره خبر : 3383 https://sobhezagros.ir/short/V0kjX 0

رئیس هیات نظارت‌وبازرسی انتخابات استان درخصوص برخی‌ادعاهای منتشر شده در خصوص انتخابات شهرستان کهگیلویه واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» به گزارش دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد دکتر جوکار رئیس هیئت نظارت استان طی مصاحبه‌ای در خصوص مطالب منتشرشده در فضای مجازی و برخی سایت‌های استانی در مورد انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه گفتند: برخی از مطالب و آمار و ارقام منتشرشده کاملاً کذب است. 

وی گفت: درمجموع ۱۳ صندوق ابطال‌شده، آراء باطله ۵۰۰۸ فقره است و این رقم از آرای همه‌ نامزدها و در تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه کسر شده است؛ و این مطلب که فقط از آرای یک نامزد باطل‌شده کاملاً نادرست بوده و این ابطال و کاهش مربوط به همه نامزدها است. وی افزود بیشترین آراء باطله به ترتیب برای سه تن از نامزدها بدین‌صورت است؛ ۱۱۲۷، ۳۱۰۴ و ۲۷۰ و عدد ذکرشده اخیر در فضای مجازی و سایت‌ها به میزان ۸۰۰۰ رأی کاملاً اشتباه و تکذیب می‌شود.

ایشان همچنین گفتند: مطابق بررسی‌ها، متأسفانه آرای باطله ناشی از سهل‌انگاری و تخلف در برخی از صندوق‌ها بوده و ادعای تقلب گسترده کاملاً رد می‌شود.

جوکار در خصوص این ادعا که بیشترین تخلف در شهرستان بهمئی صورت گرفته نیز گفت چنین مطلبی از اساس کذب بوده و از میان ۱۳ صندوق، فقط یک صندوق در شهرستان بهمئی باطل‌شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان در مورد تخلف و سهل‌انگاری نیروهای حاضر در صندوق‌های بازشماری‌شده نیز گفت: در این خصوص با قید فوریت برخورد قطعی و قانونی طبق ضوابط صورت خواهد گرفت.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار