رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-10 01:02 شماره خبر : 1882 https://sobhezagros.ir/short/VJqq8 0
به استقبال کنگره ۱۴۰۳ کهگیلویه وبویراحمد؛

شهید سید علی‌اکبر فریدونی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان کهگیلویه در خانواده‌ای سید و مذهبی دیده به جهان گشود جهانی که از میان همه رهروان کوی عشق پروردگار تنها گروهی را انتخاب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» ،  شهید سید علی‌اکبر فریدونی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان کهگیلویه در خانواده‌ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود جهانی که از میان همه رهروان کوی عشق پروردگار تنها گروهی را انتخاب می‌کند و به آنان رخصت دیدار می‌دهد تا موفق به لقاء حق گردند.

 او یکی از این انتخاب‌شدگان بوده (سید علی‌اکبر) به جهت سیادت و اصالت نسب از همان ابتدای کودکی در دامان پدر و مادری متدین رابطه نزدیکی باخدا و پیوندی عمیق با مذهب داشت.

دوران طفولیت و نوجوانی و جوانی‌اش را با چه مشکلاتی و نابسامانی‌های زندگی در منطقه دوردست گلال از توابع شهرستان بویراحمد با نهایت تلاش و کوشش در کنار پدر پیر و برادران کوچک‌ترش برای امرارمعاش خانواده گذراند.

او فرزند ارشد خانواده بود و ازهرجهت مسئولیت و محبوبیتی خاص داشت.

خانواده شهید فریدونی فر واعظی دل‌سوخته و آگاه را در آشنایی مردم منطقه گلال با احکام و فرائض دینی داشت که آثار اعمال خداپسندانه آنها چشمگیر و زبانزد عموم بود.

شهید بزرگوار از طریق پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی باتوجه‌به تخصصی که داشت به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد و سرانجام در تاریخ 22اذر1366 بر اثر اصابت آرپیچی هفت در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار