
افزایش قیمت بلیت پرواز تهران-یاسوج در حالی مورد گلایه مردم قرار گرفته است که مدیر فرودگاه یاسوج این مسئله را در حیطه اختیارات خود نمیداند و نماینده شرکت ماهان نیز پاسخ روشنی به این مسئله نداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در روزهای اخیر، افزایش چشمگیر قیمت بلیت پرواز تهران به یاسوج با گلایه و ناراحتی مسافران و مردم مواجه شده است. بر اساس گزارشها و سایتهای خرید و فروش بلیت، قیمت این بلیت در برخی موارد به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، رقمی که برای بسیاری از شهروندان غیرقابل پرداخت است.
این افزایش ناگهانی و بیسابقه، بهویژه در فصل سفر و بازگشت مسافران به یاسوج، با انتقادات شدیدی روبهرو شده است. بسیاری از کاربران در فضای مجازی از این تصمیم گلایه کرده و آن را گرانفروشی و فشار بر دوش مردم عنوان میکنند. برخی نیز معتقدند این افزایش قیمت، دسترسی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خدمات حمل و نقل هوایی را محدود کرده است.
در شرایطی که قدرت خرید مردم کاهش یافته است، چنین افزایشهای نجومی در قیمت بلیتهای هوایی، بار دیگری بر دوش شهروندان تحمیل میکند و نیازمند رسیدگی فوری مسئولان است.
مدیر فرودگاه یاسوج در گفتگو با این پایگاه خبری با اعلام اینکه فرودگاه در تعیین قیمت بلیت نقش ندارد بیان کرد: این موضوع به شرکت هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری برمیگردد، مدیران فرودگاهها نقشی در تعیین قیمت بلیت و این مسائل ندارند و اجازه ورود هم ندارند فقط اگر کسی شکایتی داشته باشد آن را به سازمان هواپیمایی کشوری انعکاس میدهیم.
عنایت انصاریفرد در ادامه گفت: بخشی از سازمان هواپیمایی کشوری تعرفهها را اعلام میکند و شرکتها در قالب آن به نسبت به تعداد صندلی هواپیما قیمت را تعیین میکنند شاید با هواپیمایی که 290 مسافر میگیرد شیراز تهران 3 میلیون باشد اما همان مسیر با یک هواپیمای 90 نفر 4 میلیون و خردهای تومان باشد.
وی افزود: این محدوده را سازمان هواپیمایی کشوری مشخص میکند شرکتها پیشنهادهای خودشان را میدهند و وقتی تأیید شد وارد سیستم فروش میشود.
انصاریفرد ادامه داد: اگر قانون بینالمللی بخواهد پیاده شود به ازای هر یک ساعت پرواز باید 150 دلار هزینه بلیت پرداخت شود که بیش از 13 میلیون تومان است، شرکت میتواند بگوید موتور هواپیما را از امریکا با واسطه خریداری میکنم آنها با دلار میگیرند من هم میخواهم با دلار هزینه بگیرم، اما دولت یارانههایی داده است که به تومان بگیرند؛ این مسئله قابل توجیه است و نمیتوانند با هر قیمتی که ما مردم بخواهیم بلیت بفروشند بلکه باید برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.
نماینده شرکت ماهان در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفتگو با صبح زاگرس گفت: با دفتر مرکزی تهران نماس بگیرید ما اطلاعی از این بحث نداریم اینجا فقط نماینده هستیم و بازرگانی آن از تهران انجام میشود.
وی در ادامه تأکید کرد: شرکتهای هواپیمایی همیشه افزایش نرخ بلیت را به صورت قانونی انجام میدهند اما برای اینکه اطلاعات بیشتری کسب کنید باید با دفتر مرکزی ارتباط بگیرید و واحد بازرگانی تصمیمگیریها انجام میشود.
اکنون باید دید آیا این قیمت به طور ثابت باقی خواهد ماند یا تغییری در آن ایجاد خواهد شد؛ موضوعی که با توجه به اظهارات مدیر فرودگاه یاسوج و نماینده شرکت هواپیمایی ماهان بعید به نظر میرسد.
انتهای خبر/
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- بانوی گمشده یاسوجی در اهواز پیدا شد
- بزودی با یک ائتلاف وارد نبرد خواهیم شد
- جزئیات تغییر رسمی ساعت کشور در سال ۱۴۰۴
- یک کهگیلویه وبویراحمدی فرمانده انتظامی رامهرمزشد
- ویژهبرنامههای تلویزیون در ماه رمضان
- مدیرکل ثبت اسناد و املاک معرفی شد
- آخرین خبر از تعطیلی سهشنبه در کهگیلویهوبویراحمد
- سامانهپربارش تا کی در کهگیلویه وبویراحمد فعال است
- یک کهگیلویهوبویراحمدی گزینه ریاست بانک مرکزی
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- زلزله ٣/٩ ریشتری در سیسخت
- ۲ پروژه فرهنگی استان به سرعت تکمیل شود
- آمادگی کامل استان برای خدمت به زائران اربعین
- یک کهگیلویهوبویراحمدی مدیرعامل پتروپالایش کنگان شد
- چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد
- صفا حبیبی بخشدار جدید چاروسا شد
- نمایشگاه هنر مقاومت در یاسوج افتتاح شد
- هیچ؛ پاسخ مدیر فرودگان یاسوج و نماینده ماهان!
- کالبد بیجان پارک بانوان و وعدههای سرخرمن
- به کوری دشمن، «ایران» را به اوج خواهیمرساند
- مشاهده بیشتر