رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
در جمع تاکسیداران یاسوجی مطرح شد؛

جانشین سپاه فتح در جمع تاکسی داران یاسوجی گفت: انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است و همانگونه که سرنوشت یک سال را انتخاب می‌کنیم در انتخابات نیز سرنوشت خود را تعیین می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» صبح امروز چهارشنبه ۲ اسفندماه و به همت سپاه شهرستان بویراحمد همایش نقش تاکسی داران در انتخابات در حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار شد.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن میلاد امام عصر (عج) گفت:  این نشست جلسه بزرگان، ریش‌سفیدان و متنفذان است، شغل و حرفه شما خدمت به خلق خدا است و ارزش والایی نزد خداوند متعال دارد، جمع شما جمع ارزشمندی است زیرا افرادی صاحب نفوذ و ریش سفید بوده و در محیط خانواده و فضای عمومی شهر نقش آفرینی دارید. 

سردار مثنوی به جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و مشاهده شدن طلیعه‌های این جشن در رژه‌های خودرویی اشاره کرد و گفت: نقش شما محدود به این مسائل نیست بلکه شما متناسب با شغل خود بدون نگاه به سلیقه افراد، نوع طایفه، نوع سن خدمت می‌کنید و تعامل دارید و همین موضوع سبب شد تا در جمع شما حضور داشته باشیم.

 

نقشی مهم در انتخابات

جانشین فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه اگر از شما سوال شود کدام افراد قصد حضور در انتخابات دارند بدون شک همه شما درصدد این حضور هستید و می‌توانید افرادی که دلخور و یا مردد هستند ترغیب و تشویق برای حضور کنید ادامه داد: انتخابات در کشور ما یک رکن اصلی است و با پیروزی انقلاب مردم سالاری و دموکراسی دو رکن برپا شد اما در نظام های سیاسی دنیا تنها یک رکن با عنوان دموکراسی مشاهده می‌شود، در انقلاب اسلامی انتخابات نقطه تفاوت نقش مردم در مناسبات است و مشاهده می‌شود رای یک فرد در زیلایی همانند رای رهبر انقلاب اثر گذار و یکسان است.

انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است

وی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یک رکن و رکن سیاسی جمهوری اسلامی است و در نظام‌های غربی و سیاسی دنیا با وجود موضوع مردم و مشارکت آنها اما بیشتر اقبال مردم به ۵۰ درصد نرسید اما ما کهگیلویه و بویراحمد‌ی‌ها در سطح کشور گاهی با مشارکت  ۱۰۰ درصدی حماسه افریدیم و با وجود تبلیغات منفی و دروغ پراکنی‌ها میزان مشارکت‌ ۷۰ درصدی در کشور و استان ما مشاهده می‌شود.

سردار مثنوی با بیان اینکه با انتخابات می‌توان سد راه موانع و تهدیدات شود و سبب اصلاح روندها و توجه به افراد و صداقت آنها شود گفت: در انتخابات با تناسب سیاسی و توجه به افراد کاردان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قالب انتخابات می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و از طرفی علت ماندگاری انقلاب اسلامی همین انتخابات است، در کشور حدود ۱۲ مورد انتخابات مجلس برگزار شد و برخی شهرها بیش از ۲۰ مورد انتخابات به دلایل مختلف برگزار شده است و شهری داریم که مردم ۲۵ بار رای برای نماینده مجلس به صندوق انداخته اند.

 

با انتخابات باشکوه،قدرت خود را به دشمن نشان می دهیم

جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: امروز یکی از ویژگی‌هایی که خودمان را به رخ دنیا می‌کشیم انتخابات است، در جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و تبلیغات دشمن سنگر را محکم حفظ کردیم و انتخابات با شکوه برگزار شد.

انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است

وی ادامه داد: اگر‌ مردم در راهپیمایی مانند ۲۲ بهمن ماه حضور باشکوهی داشتند به این دلیل است که انقلاب با جان آنها آمیخته شده است و در جنگ و جهاد و صحنه های انقلاب حضور پیدا کردند، کسانی که در عرصه انتخابات شرکت کردند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند همه انقلابی هستند و دغدغه خدمت و نظام را دارند اما ممکن است شدت و ضعف‌هایی وجود داشته باشد هرچند انتخاب آزاد و انتخاب افراد نقش مهمی برای انتخاب مناسب را دارد و در این راستا چپ، راست و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را مردم می‌توانند آزادانه انتخاب کنند.


وی گفت: شما با اراده و انتخاب خود در عرصه ملی و میهنی  انتخابات نقش دارید و اثر گذار هستید. 

سردار مثنوی با بیان اینکه چهره‌هایی جدید برای حضور در انتخابات داوطلب شدند گفت: این حضور ها ممکن است برای اولین بار و حضور  با آزمون و خطا باشد و ممکن است ما اعتماد کنیم و ممکن است اعتماد نکنیم اما مهمتر این است که انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است و همانگونه که  با برنامه ریزی و توسل سرنوشت یک سال را انتخاب می‌کنیم در انتخابات نیز سرونوشت خود را تعیین می کنیم؛ در انتخابات شما آشنا به مشکلات هستید هم باید همراه با دقت‌ از پیچ‌ها عبور کنید و قدم‌های اثر گذار بر‌می‌دارید، در انتخابات بداخلاقی‌ها قابل قبول نیست و صحنه انتخابات یک رقابت همراه با سلامت و امنیت است.

وی ادامه داد: در مشارکت نقش اصلی بر عهده ما و مردم است و به هر اندازه بیشتر باشد میزان مشارکت بیشتر می‌شود.

سردار مثنوی گفت: ما مردم کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردیم اگر کوه نشین هستیم به کوه نشینی ما نگاه نکنید بلکه به نقش و حضور ما برای انقلاب توجه کنید.

 

هدف اصلی سلامت انتخابات است

وی تاکید کرد: برخی تصور دارند چون کاندیدا هستند و  دنبال شور هستند، اما افراد باید اخلاق، سلامت و امنیت را برای جلوگیری از بی‌نظمی و از بین رفتن آرامش دنبال کنند، ما یاد گرفتیم اگر قرآن نزد ما آوردند امضا نکنیم و بگوییم به سلامت انتخابات توجه داریم، اگر کاندیدای هم طایفه ما حضور پیدا کرد به دیگران توهین نکنیم و بی احترامی نکنیم از طرفی  در طول انقلاب اسلامی طوایف استان نقش آفرینی کردند و صد در صد مسلمان و شیعه هستیم و همیشه پای انقلاب و نظام بودیم و از فرصت طایفه برای رقابت استفاده می‌کنیم اما به دیگر طوایف احترام می‌گذاریم.


وی با بیان اینکه بر اساس باورهای مشترک و ارزش‌ها وحدت و انسجام داریم گفت: در استان ما  پیوندها و نسبت‌ها به هم آمیخته است و فضای همدلی ما مناسب است هرچند در انتخابات رقابت هایی وجود دارد اما این موضوع سبب از هم گسستن این وحدت‌ و انسجام‌ نخواهد شد. 


سردار مثنوی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر امر‌ همگانی است و مردم‌ اولین گروه برای تذکر و نقش آفرینی هستند گفت: اگر از ما سوال شود بیش از همه چه کسی بیشتر در ۴ مقوله انتخابات نقش دارد ما می‌گوییم مردم بیشترین را نقش را دارند و خواهیم دید با حضور مردم و دغدغه‌های آنها شاهد مشارکت حداکثری با وجود رقابت‌ها در کنار ارزش‌ها خواهیم بود.


وی در پایان خطاب به تاکسی‌داران گفت: رزق و روزی و نان و لقمه حلال شما سبب تربیت فرزندانی شده است که در عرصه‌های مختلف پزشکی، معلمی و... مشاهده می‌شود و سبب نقش آفرینی و خدمت آنها  به کشور و انقلاب خواهد شد.

انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
انتخابات لیله القدر نظام و انقلاب است
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار