رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
کهگیلویه وبویراحمد بارانی میشود؛

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به ورود سامانه جدید بارشی به شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه تا بامداد روز سه شنبه وضعیت هواشناسی در استان قرمز است و تدابیر باید پیش بینی شود.

به گزارش صبح زاگرس، نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز یک شنبه ۲۸ آبان ماه در سالن معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
در این نشست مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به ورود سامانه جدید بارشی به شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه تا بامداد روز سه شنبه وضعیت هواشناسی قرمز است و تدابیر باید پیش بینی شود.

کرمی گفت: رعد و برق و باران شدید از جمله بارش های گزارش شده بوده که در این سامانه جدید  وجود دارد که باید از توقف در مسیر رودخانه باید اجتناب شود در این شرایط نباید کوهنوردی انجام نشود و جابه جایی عشایر به دلیل رعد و برق های شدید انجام نشود، هنگام خروج از تفرجگاه رعایت نکات ایمنی انجام شود و حمل و نقل جاده ای در مناطق سردسیری و بارش برف مورد توجه است، لایروبی جداول، بازگشایی دهانه پل ها باید انجام شود و دستگاه های امداد رسان باید در آمادگی کامل باشند.
 
در ادامه مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به هر اندازه باران بیشتر باشد سبب خرسندی ما می شود و وظیفه داریم از بارش ها مراقبت کنیم تا مردم بهره مند شوند.

علیرضا نیکروز به ضرورت رعایت موارد ایمنی توسط راهداری در مناطق کوهستانی برف گیر و همچنین جاده های دچار ریزش اشاره و تاکید بر مراقبت آنها کرد.

همچنین سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای  کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که خوشحالی ما از بارش ها تدوام داشته باشد و بارش ها سبب مشکل نشود.

پیمانجو با بیان اینکه جلسات راهداری و ساماندهی اکیپ های راهداری و تامین شن راهدارخانه ها آماده شده است، گفت: شن در راهدارخانه ها، استقرار ماشین آلات، فعال شدن گشت های راهدارخانه ها، نیروی های عملیاتی در آمادگی کامل است و همکاری با پلیس راه و پیشگیری از سفرهای غیر ضرور باید توسط پلیس مورد رصد قرار گیرد.

پیمانجو ادامه داد: پیشنهاد داریم اگر در منطقه ای ریزش سنگ داریم مسیر مورد نظر مسدود شود که تاکید شد با رعایت عبور و مرورها مسدود شود.

سرپرست راهداری گفت: در مسیر های پرخطر از سفرهای غیر ضرور جلوگیری شود و در صورت سفر تجهیزاتی همچون زنجیر چرخ و وسایل گرم همراه داشته باشند.
 
 
همچنین در این جلسه تاکید شد همه مرخصی ها و ماموریت ها تا پایان روز سه شنبه لغو است.
 
 
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه عشایر در مناطق قشلاقی هستند و به بارندگی ها نیاز داریم، گفت: آب رسانی با تانکر سیار برای عشایر در گچساران صورت گرفت و به بارندگی ها نیاز داریم و امور عشایر در آمادگی کامل هستند.

فضل الله آذر فر گفت: برخی جاده ها در شرایط بحرانی دچار مسدوی می شود و این موضوع در گچساران دیده می شود که نیاز به همکاری شرکت های نفت داریم.
 
سرپرست شرکت برق استان گفت: نیروها و افراد در آماده باش هستند و شهرداری ها باید شاخه های درختان در مجاورت پایه های برق حرص کند که مشکلی در زمینه سقوط این درختان وجود نداشته باشد.

یوسف مرادی افزود: در مابقی شهرستان ها مشکلی وجود ندارد.
 
نماینده هلال احمر استان گفت: جمعیت هلال احمر تمامی آمادگی در پایگاه ها و کشیک ها دارد و دستگاه های خدمات رسان باید آمادگی کامل داشته باشند و دستگاه هایی که ماشین آلات دارند در زمان اعلام نیاز  به کمک ما آیند.

مظفری ادامه داد: تجهیزات و تریلر و چادر باید از سازمان امداد و نجات کشور باید در استان وارد شود که نیاز به کمک داریم که در این رابطه تاکید شد می توان از ظرفیت تیپ ۴۸ فتح استان بهره مند شد.
 
 سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان گفت: ۵۱ پایگاه اورژانس به صورت ۲۴ ساعته فعال است و علاوه بر آن مراکز جامع سلامت و بیمارستان های استان اعلام آماده باش صورت گرفته است و اگر دچار قطع و برق و آب باشیم تا ذخیره ها استراتژیک تامین شود.

امین نیکویی نژاد ادامه داد: تدابیری برای استقرار بالگرد از ظرفیت استان های همجوار استفاده خواهیم کرد و از ظرفیت فارس و خوزستان استفاده تامین بر استفاده کردیم.
 
مدیر کل بحران استان تاکید کرد: در این جلسه به مراقبت در حوزه شیلات، ایمن سازی سازه های موقت و همچنین آمادگی مدیران شهری در مرکز استان و سایر شهرستان ها، حوزه آب و منطقه ای رعایت هشدار و سدها و جلوگیری از اتراق ها و همچنین موضوع عدم اجازه صعود به کوه توسط ورزش و جوانان باید در دستور کار باشد.
 
 رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه اختلال در جاده ها و احتمال افزایش تصادفات، وضعیت توپوگرافی ماموریت ها افزایش دارد و تصادفات افزایش خواهد داشت، گفت: در این شرایط تصادفات افزایش پیدا خواهد کرد و امدادرسانی ها باید بیشتر شود و دستگاه های مختلف باید در آماده باش کامل باشند.

سرهنگ حسن دانایار به آمادگی راهدارخانه های پلیس و نیروها اشاره کرد.
 
 فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در شرایط بحران توقع وجود دارد سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان و تجهیزات آنها برای کمک و امداد رسانی بین دستگاهی آماده باشد و بتوان از ظرفیت ها و تجهیزات استفاده کرد.

شهرام‌ مهدوی مطلق به مشکلات روستایی نظیر مسدوی جاده های روستایی، از بین رفتن آنتن دهی ها اشاره کرد و گفت: تدابیری باید پیش بینی شود تا شاهد مشکلی در این شرایط در روستاها نباشیم.
 
انتهای پیام/
 
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار