رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در پی اعلام سطح نارنجی مطرح شد:

مدیر بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم و عشایر استان در خصوص بارش‌های پیش رو هشدار داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، طبق هشدار هواشناسی تا اواخر روز پنجشنبه استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان بارش های پاییزی است که این بارش ها با باد شدید و گاها سیلابی شدن برخی مسیرها هواه خواهد بود.

 در همین خصوص امروز جلسه مدیریت بحران در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار و هشدارهای لازم به مسئولان در خصوص سیل و آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها داده شده است.

نیکروز  مدیر بحران استاننداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت:  این بارش ها از بعدظهر چهارشنبه آغاز شده است و و تا اواخر روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به هشدارها و اقداماتی که برای جلوگیری از ابگرفتگی معابر در خیابان‌های شهر انجام شود افزود: در این چلسه مقرر شد شهرداران در این مدت برای پاکسازی جوی‌ها، لایه روبی دهانه پل ها، کانال‌ های انتقال آب و بر مقاوم سازی داربست ها، سازهای موقت تابلوها و بیلبوردها تبلیغاتی سطح شهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

نیکروز با اشاره به اینکه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در اماده باش کامل باشند ، گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده اداره کل مدیریت بحران استان این دستگاه‌ها باید نیز برای امداد رسانی به هرگونه حادثه احتمالی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

 مدیر بحران استاننداری کهگیلویه و بویراحمد  نسبت به احتمال تخریب و خسارت به  کشاورزان  نیز هشدار داد وگفت: به همه کشاورزان توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات را مدنظر داشته باشند.

وی افزود:  به عشایر و دامداران در همه شهرستان‌ها توصیه می‌شود از استقرار در ارتفاعات به علت احتمال وقوع صاعقه و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها به علت احتمال رخداد سیل خودداری کنند.

نیکروز گفت: اعضای پیشگیری مدیریت بحران استان ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی برای رعایت نکات ایمنی به عمل آورد.

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه به‌ منظور برقراری تردد ایمن مسافران در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی از جمله بازدید از آبراه‌ها، پل‌ها و پاک‌سازی زیر پل‌ها در محورها در دستور کاراست و از شهروندان می خواهیم از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل ها، دریاچه و دیگر تاسیسات آبی پرخطر خوداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان نیز اعلام کرده است در روز پنجشنبه شاهد هوا ابری، بارش برف و باران ، وزش باد شدید و کاهش دما را خواهیم داشت، در روز جمعه نیز هوا صاف گاهی وزش باد و کاهش دما را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار