رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-02 17:18 شماره خبر : 3135 https://sobhezagros.ir/short/N2KWn 0
استاد دانشگاه یاسوج در گفتگو با صبح‌زاگرس:

استاد دانشگاه گفت: در همه عرصه‌ها و همه صحنه‌ها وقتی مردم حضور پیدا کردند پیروزی کشور نیز قطعی بوده است.

 حجت الاسلام امرالله اندرزیان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  با تبریک بهار طبیعت و بهار معنویت گفت: قطعاً همان گونه که حضرت آقا فرمودند یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین مسائل کشور، مسائل اقتصادی است مسئله اقتصاد نیز معمولاً در بحث تولید است در تولید نیز مردم نقش اول را دارند.


استاد دانشگاه بیان کرد: نظام و حکومت ما حکومت اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی است و در همه عرصه‌ها و همه صحنه‌ها وقتی مردم حضور پیدا کردند پیروزی کشور نیز قطعی بوده است.


وی افزود: در دفاع مقدس، در اول انقلاب و در خود انقلاب مردم آمدند حضور مردم موجب شکست ۴۰ کشور در دفاع مقدس شدند در بحث سازندگی نیز خود مردم به کمک دولت آمدند صبر و تحمل و همراهی مردم با نظام و دولت همیشه بوده است.


حجت الاسلام اندرزیان تصریح کرد: در حوادث طبیعی و آسمانی از سیل و زلزله، کرونا و امثال این‌ها  وقتی مردم آمدند نیز کشور توانست سربلند بیرون بیاید، در مسائل امنیتی نیز حضور و کمک مردم در صحنه‌ها و راهپیمایی‌ها در ۹ دی همیشه باعث خفه شدن فتنه دشمنان در نطفه شده است در شناسایی ضد انقلاب نیز وقتی مردم به صحنه آمدند دشمن ناکام ماند.


کارشناس مذهبی ادامه داد: در مسائل اقتصادی آنگونه که باید لازم ضروری بود و باید مردم می‌آمدند اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی می‌شد متأسفانه نشد اگر دولت زمینه و بستر را فراهم کند که مردم حضور پیدا کنند قطعاً مثل صحنه‌های قبل مردم نقش افرینی خواهند کرد و مشکلات حل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه دو کار برای تحقق شعار سال باید صورت بپذیرد گفت: یکی اینکه دولت بستر و زمینه را فراهم و به مردم کمک کند از کارگاه‌های کوچک گرفته تا شرکت‌ها تعاونی‌ها و.. تا کار‌های بزرگتر، دوم اینکه مردم نیز همت کنند و نظام و کشور و دولت را از خود بدانند و به کمک دولت بیایند اگر دولت بستر را فراهم کند قطعا مردم نیز حضور بیشتری خواهند داشت.


حجت الاسلام اندرزیان افزود: همان گونه که صبرو تحمل مردم تحریم‌های از اول انقلاب را کنار گذاشته است در بحث جهش تولید دیگر بحث تحریم برای همیشه برطرف خواهد شد و کشور نیز آباد می‌شود، با کمک و همراهی مردم می‌توانیم به کشوری تبدیل شویم که دیگران محتاج کشور ما شوند نه کشور ما محتاج دیگران شود، همان گونه که در برخی از عرصه‌ها نیروی‌های مردمی حضور پیدا کردند ما به لطف خدا جزء کشور‌های اول دنیا هستیم در این موضوع نیز وقتی مردم به صحنه بیایند می‌توانیم موفق باشیم چرا که خداوند نصرتش را با دست مومنین عطا می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر در مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و سایر مسائل قوی و پر قدرت باشیم نه جنگ ترکیبی دشمن کار ساز خواهد بود و نه تحرمی‌های اقتصادی آن‌ها راه به جایی می‌برد و قطعاً پیروز این میدان باز مردم خواهند بود.


حجت الاسلام اندرزیان اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به اشراف و شناختی که از ملت ایران دارند شعار سال ۱۴۰۳ را شعاری انتخاب کردند که تکلیفی بر مسئولین می‌شود که زمینه را برای حضور مردم در مسائل اقتصادی فراهم کنند مردمی‌سازی جزو شعار‌های اصلی انقلاب ما بوده است مردم در همه جا حضور پیدا کنند به اهداف متعالی خواهیم رسید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار