رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
درشورای آموزش وپروش کهگیلویه‌وبویراحمدمطرح‌شد؛

جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با ریاست سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد.

به گزارش صبح زاگرس، جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. بنا به اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان این جلسه قرار بود که رأس ساعت 10 صبح برگزار شود که با 20 دقیقه تأخیر شروع شد.

دستور کار این نشست پرداخت سهم عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش، بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، ساماندهی نیروی انسانی و سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بود.


در ابتدای این نشست بهمنی عضو حقیقی شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: باید از شهرداری یاسوج تشکر کرد که با وجود مشکلات شدیدی در شهر یاسوج وجود دارد اما باز هم به آموزش و پرورش در برهه های کمک میکند،امروز شهرداری یاسوج بیش از اندازه کارمند دارد و تراکم کارمند در شهرداری یاسوج فاجعه است. همینکه حقوق اینها را می‌دهد، باید از شهرداری تشکر کرد.


وی در ادامه به ساخت  وسازهای بی رویه در یاسوج اشاره داشت و گفت: ساخت و سازها در سطح شهر یاسوج افزایش یافته که این آسیب‌های جدی در پی دارد.

حل مسئله ایاب و ذهاب دانش آموزان یک مسئله حیاتی است
بهمنی بر ساماندهی سیروس مدارس تاکید کرد و گفت: ترافیک سنگین در شهر یاسوج حاکم است و اگر شهرداری یاسوج بخش اتوبوس‌رانی خود را در این خصوص فعال کند، کمک بزرگی کرده است.


در همین زمینه نماینده شهرداری یاسوج در پاسخ به بهمنی گفت: 30دستگاه ون و 7 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود و کمک خوبی به آموزش و پرورش و رفاه مردم خواهد شد.


حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: امیدواریم مهرماه آینده دیگر این مشکل حاد برطرف شود و این خبر خوشحال کننده بود.

به دلیل کمبود معلم از حق التدریس ها و بازنشستگان استفاده کرده ایم
در ادامه محمد جمالی‌آرند معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: سال جاری بیش از سه هزار آموزشگاه با 14 هزار معلم و هفت هزار و 800 کلاس درس شروع شد و در ابتدا در سطح استان با کمبود معلم مواجه بودیم که پنج هزار و 200 ساعت کلاس درس به صورت حق التدریس به شاغلین و بازنشستگان واگذار شد و این نقیصه جبران شد.


وی به مسئله کمبود معلم در سطح استان اشاره داشت و  تاکید کرد: کلاس بدوم معلم فعلاً در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.


وی از کاهش استقبال دانش‌آموزان به رشته تجربی خبر داد و گفت: 41 درصد دانش‌آموزان به رشته تجربی گرایش دارند.


معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر کیفیت بخشی به مدارس عادی دولتی تاکید کرد.

حضور صد خیر مدرسه ساز در استان
سید رضا حسینی‌نیک مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با حضور 100 خیر در استان خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته که استان از این جشنواره بیشترین بهره را ببرد.


در ادامه این جلسه سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، گفت: باید پیگیری شود که چرا شهرداری‌ها سهم آموزش و پرورش را پرداخت نکرده‌اند که در این راستا شهرداری گچساران هیچ پرداختی نداشته که باید بررسی و پیگیری شود.

در سال های آینده مشکلات مدارس بدون معلم حل شود
وی افزود: گزارش خوبی بود که مدرسه بدون معلم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، اما باید برنامه‌ریزی شود که سال آینده این مشکل دوباره تکرار نشود.


هاشمی‌مهر از عملکرد اداره‌کل نوسازی مدارس قدردانی کرد و گفت: آقای حسینی‌نیک مدیرکل نوسازی مدارس توجه داشته باشند که فصل سرما آغاز شده و باید مدارس مشکل سیستم گرمایشی نداشته باشند.


وی به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: تاکنون خدمات خوبی از خیرین در سطح استان انجام گرفته و باید جشنواره به بهترین نحو و شایسته انجام بگیرد.


معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی استان به ویژه شهرستان بویراحمد آماده کنید که در اختیار خیرین و مهمانان جشنواره قرار بگیرد تا گام مثبتی در راستای رفع مشکلات آموزشی برداشته باشد.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار