رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

نهضت ملی مسکن در کهگیلویه‌وبویراحمد به دلایلی از جمله پنهان کاری برخی دستگاه‌های دولتی در واگذاری زمین و عدم هماهنگی با بدنه دولت دچار عقب‌ماندگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج به ماجرای پیچیده‌ای تبدیل‌شده است و همچنان گرفتار مصیبتی به نام تأمین زمین است؛ موضوعی که در نشست اخیر شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد ابعاد جدیدی از این ماجرا مشخص شد.

 

پیش از این و در جریان سفر رئیس‌جمهور در تیرماه سال جاری به استان، کلنگ احداث 10 هزار واحد مسکونی در شهر یاسوج بر زمین زده شد؛ مدتی بعد این رسانه در مطلبی به بررسی برخی ابهامات در خصوص زمین‌های در نظر گرفته‌شده برای این طرح در منطقه سروک پرداخت.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص تأمین زمین در این نقطه از شهر یاسوج و تبلیغاتی که در فضای مجازی استان در حمایت از یک هولدینگ عمرانی به راه افتاده بود توضیحاتی ارائه داد (خبر را اینجا بخوانید).

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت حدود 6 ماه از کلنگ زنی این پروژه در شهر یاسوج از روند آن ابراز نگرانی کرد و البته مهم‌تر از آن پرده از مسائلی برداشت که می‌تواند زمینه‌ساز حتی تغییرات در سطح مدیریت استان شود.

 

علی احمدزاده در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، به این موضوع انتقاد کرد و گفت: «راه و شهرسازی زمین‌هایی در اختیار دارد اما این موضوع را از ما پنهان کردند که کار خوبی نیست شما‌ امین دولت هستید.»

 

وجود چنین مسئله مهمی که یک اداره کل بخواهد در این زمینه پنهان‌کاری کند قطعاً مورد پذیرش سیاست دولت سیزدهم نیست چراکه چنین اتفاقاتی باعث عقب نگه‌داشتن سرعت حرکت دولت در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود به‌خصوص پروژه مهمی مانند نهضت ملی مسکن که بر روی جنبه‌های زیادی از زندگی مردم اثرگذار است.

 

به نظر می‌رسد بهتر است استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای این‌که بیشتر از این نسبت به این پروژه مهم در استان عقب نیفتد چاره اساسی بیندیشد و حتی اگر نیاز باشد بازنگری در خصوص مدیریت راه و شهرسازی استان صورت بگیرد چراکه با همه تلاش‌هایی که گفته می‌شود صورت گرفته است اما نباید نتیجه این باشد که یک اداره کل بخواهد پنهان‌کاری انجام دهد.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار