رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
نتیجه خوب یک پویش استانی؛

حرکت خوب فعالان فضای مجازی با راه اندازی پویش #نه_به_اسلحه باعث شده که در بیشتر مراسمات شادی و عزا و همایش‌های انتخاباتی دیگر شاهد تیراندازی از برخی اسلحه بدستان نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، اسلحه و صدای زوره برنو، این کلمه‌های بسیار مهم برای مردمان خطه زاگرس است، مردمانی که در گذشته نچندان دور استقلال خودشان و حتی دفاع از سرزمینانش را با اسلحه برنو وحتی اسلحه های دیگر به دست آوردند و امروز اسم اسلحه برنو برای آنها بسیار مقدس است.

هرچند که اسلحه امروز برای مردمان این سرزمین بسیار مقدس و قابل احترام است ، اما در چند سال اخیر و به لحاظ جابجایی تقکرات و خرده فرهنگ و ازدیاد بیش از اندازه اسلحه های غیر مجاز در بستر خانواده باعث شد که در بیشتر مراسمات شادی و حتی عزا از اسلحه استفاده شود و این استفاده نامربوط از اسلحه باعث از دست دادن جان عده ای در این مراسمات به دلیل سهل انگاری در استفاده صحیح از اسلحه نیز شود.

حتی این مسئله در برهه  کنونی باعث شد که در برخی از میتینگ های انتخاباتی طرفداران برخی نامزدهای انتخاباتی با استفاده کور از اسلحه باعث رعب و وحشت در بین مردم بستر جامعه شوند و در برخی مناطق نیز درگیری و نزاع های دسته جمعی نیز با اسلحه صورت گیرد.

 

نهادینه شدن نه به اسلحه در همایش‌های انتخاباتی

همین مسئله باعث شد که کاربران فضای مجاری استان با ایجاد پویشی با نام(#نه_به_اسلحه) خواهان مجازات و ورود دستگاههای قضایی و امنیتی برای مخلان و حتی استفاده کنندگان از اسلحه در این گونه مراسمات شوند.

کاربران فضای مجازی با راه اندازی ورکشاب یک روزه  (#نه_به_اسلحه) با زبان هنر این مسئله را برای جامعه بازگو کردند و پایگاههای خبری  استان از جمله صبح زاگرس در گفتگو با مسئولان امنیتی انتظامی از جمله دادستان، معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان(اینجا) ائمه جمعه(اینجا) مسئولان شهرستانی(اینجا) خواهان برخورد جدی با عاملان در این مسئله شدند.

حتی در این زمینه کاربران فضای مجازی با راه انداری و ترندینگ این مسئله با نام (#نه_به_اسلحه) به مسئولان و مردم نیز کوشزد کردند که باید با راه حل های قانونی جلوی این بدعت های نادرست در سطح جامعه را برای آرامش روانی جامعه گرفت.

همین مسئله باعث ورود دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به این مسئله شد و وی در جلسه ای گفت: استفاده از سلاح گرم در انتخابات ممنوع است.

 

نهادینه شدن نه به اسلحه در همایش‌های انتخاباتی

سید علی ملک حسینی با بیان اینکه استفاده از سلاح گرم در انتخابات ممنوع است و برای پویش نه به اسلحه، طراحی پوستر انجام شده و این موضوع به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها اعلام شده است،خاطر نشان کرده است:افرادی که در انتخابات از اسلحه استفاده کردند شناسایی و دستور جلب آنها صادر شده است.

 

بعد از خط نشان دادستان برای اسلحه بدستان در مراسمات مسئولان قضایی از دستگیری چندین عامل تیراندازی در مراسمات و میتینگ های تبلیغاتی و حتی برخی از افراد که با اسلحه مبادرت به رعب و وحشت در جامعه و شهرها میکردند خبر دادند و بعد از این مسئله دادستان مرکز استان از برخورد سفت و سخت با عاملان و کسانی که در میتینگ های سیاسی مبادرت به تیراندازی میکنند خبر داد.

نهادینه شدن نه به اسلحه در همایش‌های انتخاباتی

حال حرکت خوب فعالان فضای مجازی و همکاری دستگاه قضایی در این مسئله باعث شد که در میتینگ های برخی از نامزدهای انتخاباتی شاهد عدم تیراندازی از سوی طرفداران آنها باشم ، کسانی که با گذاشتن گل و روُبان به لول های تفنگ خود نشان دادند که قرب و اهمیت این سلاح مقدس در بین لرزبان را میدانند وسعی کرده اند که با جو جامعه همخوان شوند و از ایجاد آلودگی صوتی، رعب و وحشت و خودنمایی با این سلاح بکاهند.

 

این مسئله نشان داده که فعلان مجازی در کنشکری جامعه توانسته اند مسئولان و مردم را با خود همراه کنند و یکی از بدعت های نادرست در جامعه را از بین ببرند،که این گونه حرکت ها از سوی فعالان فضای مجازی و دست اندرکاران آنها جای بسی تقدیر و تشکر دارد وباید امتداد نیز داشته باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار