رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
فرماندار شهرستان بویراحمد مطرح کرد:

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: استفاده بیهوده و ناصحیح از اسلحه بسیار ناملموس بوده و یک واپس گرایی است.

شهرام مهدوی در گفتگو با پایگاه خبری صبح زاگرس با اشاره به راه اندازی پویش (#نه_به_اسلحه) توسط فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز در بحث اسلحه، هیچ گونه ارزش افزوده ای این نوع وسیله در جایگاه اجتماعی ندارد.

 

استفاده از اسلحه هیچ گونه ارزش اجتماعی ندارد

وی با اشاره به نوستالژی داشتن این سلاح در سطح جامعه لُر و جنوب کشور افزود: درست است که امروز از اسلحه به عنوان یک نوستالژی در زمینه دفاع از آن یاد میشود و این مسئله برگرفته از مدافع بودن این مناطق کشور از  قدیم الایام تا کنون دارد،اما باید بدانیم که این نوع وسیله هیچ گونه ارزش اجتماعی در سطح جامعه امروز نداشته و ندارد.

 فرماندار شهرستان بویراحمد با تأکید براینکه استفاده مکرر و غیر قابل عرف از اسلحه امروز یک واپس گرایی محسوب میشود، تصریح کرد: می طلبد که در سطح جامعه امروز القاء کنیم که استفاده از اسلحه د ر سطح جامعه و آن هم استفاده مکرر آن در مراسمات،شادی، عزا و حتی کارناوال های تبلیغاتی ارزش افزوده ای ندارد.

 مهدوی متذکر شد: امروز میتوان به عنوان نمونه باید به استفاده ناصحیح از اسلحه در استان اشاره کرد که استفاده ناصحیح از آن در مدت های متمادی حتی در کشور جان افراد زیادی را گرفته است که امروز این افسوس برای خانواده های مقتولین و حتی قاتلین وجود دارد که ای کاش آن اسلحه در آن مراسم، شادی، عزا و حتی استقبال وجود نداشت.

 

استفاده بیهوده از اسلحه یک واپس گرایی است

وی با تأکید براینکه استفاده بیهوده و ناصحیح از اسلحه بسیار ناملموس بوده و یک واپس گرایی است،بیان کرد:امروز باید،بزرگان و حتی نهادی قضایی و انتظامی با یک اهرم بازدارنده قوی جلوی این استفاده ناملموس را بگیرند و با آن برخورد کند.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار