رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام‌جمعه دهدشت مطرح کرد:

امام‌جمعه دهدشت با تشریح آسیب‌های استفاده از سلاح گفت: امروز وفور اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز علاوه بر خطرات آن به نمادی برای فخرفروشی، ارعاب و ترس تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی وحدانی فر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در خصوص پویش نه به اسلحه گفت: اسلحه درگذشته نماد شجاعت، استواری و صلابت محسوب می‌شد و معمولاً با شلیک گلوله‌ برای اطلاع‌رسانی مراسم‌های شادی و عزا یا تأمین امنیت مورداستفاده قرار می‌گرفت

امام‌جمعه دهدشت به تغییر مسیر استفاده از سلاح اشاره کرد و گفت: امروز استفاده از سلاح مسیر نادرستی را توسط برخی افراد طی می‌کند که این موضوع به دلیل عدم آموزش فرهنگ صحیح استفاده از سلاح است.

وی ادامه داد: امروز وفور اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز علاوه بر خطرات آن به  نمادی  برای  فخرفروشی، ارعاب و ترس تبدیل شده است.

امام‌جمعه دهدشت گفت: اسلحه روزی نماد امنیت بود؛ اما امروزدر مورادی  کاربردهای آن در ایجاد ترس، رعب در عروسی و عزا تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحدانی فر گفت: امر درختکاری سنت ارزشمندی است و پیامبر دراین‌رابطه فرمود: نزد من شکستن شاخه‌ای از درخت همچون شکستن بال فرشتگان است بر همین اساس می‌توان به‌جای شلیک گلوله در مراسم‌های عروسی یا عزا درختی کاشت تا سالیان طولانی باقی بماند و خیر برساند در کنار این موضوع اما مهم‌تر تقویت فرهنگ سترگ، مذهبی و قومی است

وی ادامه داد: می‌توان به‌جای شلیک اسلحه و هزینه در این بخش به سمت کمک به ایجاد مدرسه، کمک به ایتام و افراد بی‌سرپرست یا ساخت مدرسه روی آورد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار