رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-11-22 13:55 شماره خبر : 2472 https://sobhezagros.ir/short/4y9bj 0
امام جمعه یاسوج:

امام جمعه یاسوج گفت: نظام جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت جهانی شده است ظرفیت‌های داخلی معنوی، فرهنگی در کشور وجود دارد و امام این طرفیت‌های خفته را بیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آیت‌الله نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع پرشور مردم ولایتمدار دهدشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: شما امروز با قدم خود حماسه دیگری خلق کردید آفرین بر شما که پاسخ دندان شکن به دشمنان این سرزمین دادید و تیر خلاص به پیکر استعمار و استکبار زدید درود بر شما که این روز را در تاریخ کهگیلویه ماندگار کردید.

 

وی افزود: آن چه که به عنوان یک وظیفه بر هر شیعه و مسلمان واجب است این است که باید حکومت، حکومت الهی باشد حاکمان و والیان باید کسانی باشند که از ناحیه خداوند اذن گرفته‌اند امروز ولایت فقیه تنها حکومت و والی مأذون از طرف پیامبر اسلام و اهل بیت حق حاکمیت دارد، هر حکومتی غیر از حکومت مأذون، حکومت طاغوت است، حکومت پهلوی مردم را در مسیر ولنگاری و بی اعتقادی نسبت به دین دعوت می‌کرد و باید سرنگون می‌شد. وظیفه هر مسلمان و شیعه مبارزه با این حکومت طاغوتی بود، مردم ما این وظیفه را انجام دادند وقتی یک ملت در مسیر اخلاق و دین نباشد دنیا و آخرتش خراب می‌شود.

 

آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه در حکومت پهلوی ذلت بر ما تحمیل شد بیان کرد: سرزمین ایران شایسته تحقیر نبود که در تمام مسائل دست گدایی به سمت بیگانگان دراز کنند، در همه عرصه‌ها دچار عقب ماندگی عمیق شدیم، اقتصاد ما در دوره صفویه برتر بود در زمان قاجار و پهلوی وابسته به استعمار بودیم، عزت ملت را از بین بردند اگر یک امریکایی در کشور ما جنایتی انجام می داد محاکم قضایی ما حق مجازات او را نداشت.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به تحمیل فرهنگ غرب بر ناموس و فرهنگ ما خاطرنشان کرد: کشوری که در نهایت غنای فرهنگ بود شایسته نبود ملت به این شکل وابسته و ذلیل شود انقلاب اسلامی ملت را از وابستگی شدید نجات داد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان ۴۵ سال است جنگ و مبارزه علیه ما را ادامه می‌دهند، ابراز داشت: اما با شکوه و عظمت به راه خود ادامه می دهیم، اگر وابسته بودیم اگر استقلال نداشتیم هرگز نمی توانستیم مقاومت کنیم، اگر می‌بینیم کشورهای عربی اطراف ما نمی‌توانند به امریکا نه بگویند در حالی که یمن دریا را بر رژیم صهیونیستی می‌بندد، این بخاطر وابستگی شدید است.

 

امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به اینکه قرار بود وابستگی در ایران اتفاق بیفتد اما به رغم همه توطئه‌ها و تحریم‌های کمرشکن هر چه فشار آوردند نظام و ملت با قدرت و شجاعت در مسیر شکوفایی قرار گرفته است گفت: در گذشته قبل از انقلاب در حوزه غذا و تغذیه ظرفیت ناچیز داشتیم و باید از خارج وارد می کردیم، امروز ۹۵ درصد مواد غذایی ما در داخل تامین می‌شود نیازهای دفاعی دیروز۵ درصد و امروز به ۹۵ درصد رسیده است، قبل از انقلاب درآمدهای نفتی که بوسیله دولت ملی شد و به خزانه واریز شد چنان پول آمد که محمدرضا پهلوی می گفت نمی‌دانیم با این پول ها چکار کنیم .

 

آیت‌الله حسینی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف به رشد و شکوفایی رسیدیم در پرتاب ماهواره و قدرت نظامی جزء ۱۰ کشور هستیم همه به برکت انقلاب بوجود آمد، نظام جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت جهانی شده است، ظرفیت‌های داخلی معنوی، فرهنگی در کشور وجود دارد و امام این طرفیت‌های خفته را بیدار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه احداث ۱۳ بیمارستان با ۴۶۰ پزشک متخصص در استان به برکت جمهوری اسلامی و از برکات انقلاب است تصریح کرد: دشمن در تلاش دستاوردها دیده نشود با قدرت این راه را ادامه می‌دهیم و از ارزش‌ها عقب نشینی نخواهیم کرد ما تا فتح قله‌های پیروزی و حکومت جهانی امام عصر پیش خواهیم رفت.

انتهای خبر/

نظام‌جمهوری‌اسلامی تبدیل به قدرت جهانی شده است
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار