رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا جهت تنظیم بازار در قالب طرح شب یلدا نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان چرام با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و مسئولان عضو این ستاد با موضوع تنظیم بازار شب یلدا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده در این نشست گفت: اجرای طرح شب یلدا از تاریخ 21 آذر ماه در سطح شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده آغاز و تا اول دی ماه این طرح ادامه دارد.


رضا خدیش با بیان اینکه در این مدت بازرسی های میدانی زیادی توسط بازرسان و تیم های مشترک انجام شده است، افزود: در این مدت از  168 واحد صنفی بازرسی شد و برای 28 متخلف تشکیل پرونده و یک میلیارد و 278 میلیون و 814 هزار ریال جریمه صادر شده است.


وی با بیان اینکه تیم های مشترک بازرسی با جهادکشاورزی، شبکه بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات تشکیل و بر بازار نظارت دارند، عنوان کرد: در 9 ماه گذشته 5 هزار و 781 مورد بازرسی انجام شده که یک هزار و پنجاه و هشت تخلف ثبت و برای 617 واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد و 8 میلیارد و 694 میلیون و 258 جریمه صادر شده است.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه در این جلسه گفت: مهم ترین دلیل گران شدن کالاها در شهرستان و استان وجود دلالان است و سود اصلی به جیب این دلالان می رود.


اخوان افزود: باید برای کوتاه شدن دست دلال برنامه ریزی کنیم و یکی از این کارها این است که جاهای مشخصی توسط شهرداری ها در اختیار تولیدکنندگان محصولات قرار گیرد تا آنها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را به فروش بگذارند.


وی با بیان اینکه تعداد اصناف نسبت به تعداد بازرس ها تناسبی ندارد و با حدود 20 بازرس نمی توان این حجم از بازاریان و اصناف را کنترل کرد، ادامه داد: ما در برخورد با اصناف متخلف جدی هستیم و حتی جریمه یک میلیاردی نیز داشتیم اما تا ریشه اصلی گران فروشی یعنی وجود دلالان را نگیریم تنظیم بازار سخت است.

 

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود

نماینده استانداردر شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: ما طرح خالص فروشی را از سال 1400 در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده اجرا می کنیم.


خانم شهبازی افزود: امسال این طرح از 21 آر آغاز و تا اول دی ماه ادامه دارد و قرار است در این طرح بر فروش شیرینی به صورت جدی نظارت شود تا وزن جعبه بر روی شیرینی محاسبه نشود و وزن شیرینی خالص باشد.


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: بعد از مشکلاتی که در بحث نانوایی ها و کسر سهمیه برخی نانوایی ها ایجاد شد با تهمیداتی که انجام شد وضعیت به روال عادی برگشته است.


امیری افزود: در حال حاضر گشت های نظارتی ما بر عملکرد نانوایی ها نظارت زیادی دارند و در این ایام بازرسی ها بیشتر می شود.


وی با بیان اینکه در این مدت به دلیل افزایش نهاده ها افزایش قیمت مرغ را داشتیم که هفته گذشته 6 تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار وارد کردیم، ادامه داد: قرار است که برای شب یلدا مقداری دیگر مرغ منجمد با قیمت 65 هزار و 700 تومان توزیع شود.


امیری با بیان اینکه بخشی از مشکلات توزیع گوشت قرمز شهرستان به کشتارگاه بر می گردد، عنوان کرد: باید برچسب نوع گوشت در کشتارگاه انجام شود تا تشخیص نوع گوشت ها برای مردم به آسانی انجام شود.


وی گفت: نظارت بر بازار میوه و تر بار مشکل است چون در میدان تره بار خارج از استان کنترلی نداریم و به راحتی فاکتورسازی صورت می گیرد.


رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گهگیلویه، چرام و لنده گفت: ما آمادگی همکاری کامل با دستگاه های ضابط در گشت های مشترک نظارت بر بازار را داریم و طبق قانون در گشت ها می توانیم متخلفان را نیز به صورت آنی پلمپ کنیم.


بازرگان افزود: تا کنون چندین مورد از اصناف متخلف را برای پلمپ به نیروی انتظامی شهرستان چرام معرفی کردیم که متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته و امیدواریم که این اصناف متخلف در اسرع وقت پلمپ شوند.


معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه گفت: با توجه به تقاضای مردم برای خشکبار، آجیل، گوشت و تره بار در ایام پایانی هفته نیاز است که نظارت ها بر بازار تشدید شود.

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود

باقری افزود: با نظارت و بازرسی مستمر تلاش می کنیم که آرامش بر بازار حاکم باشد و با کشانی که قصد هر گونه تخلف و گران فروشی را داشته باشند با شدت برخورد می شود.


وی با بیان اینکه مردم برای هر گونه شکایت از صنوف مختلف می توانند به سه روش اقدام کنند، بیان کرد: شهروندان می توانند با سامانه شبانه روزی 124 و درگاه اینترنتی www.124.ir  و همچنین حضور در یکی از مراکز صمت نسبت به شکایت خود بر علیه اصناف متخلف اقدام کنند.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 540 واحد صنعتی و 35 هزار واحد صنفی در استان داریم که بیش از 80 درصد اشتغال استان در واحدهای صنفی و صنعتی است.


موسویان افزود: در استان 8 واحد صنعتی به خارج از کشور صادرات دارند که میزان این صادارات بیش از 19 میلیون دلار در سال است که امیدوارم این میزان در در برنامه هفتم توسعه افزایش یابد.


وی عنوان کرد: 7 طرح صنعتی در استان در دست اجرا داریم که طرح آهک هیدارته چرام یکی از مهمترین این طرح ها است و امیدوارم به زودی به نقطه مطلوبی برسد.
وی در خصوص تبدیل نمایندگی صمت شهرستان چرام به اداره گفت: تا کنون مکاتبات زیادی در این خصوص صورت گرفته است و امیدوارم با توجه به اینکه زیرساخت لازم یعنی ساختمان این اداره را داریم بتوانیم به زودی اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان استقرار یابد.


موسویان با بیان اینکه شهرستان چرام ظرفیت های خوبی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی دارد، افزود: در صورت درخواست شهرستان آمادگی داریم تا در زمینه های مختلف نمایشگاه های تخصصی در این شهرستان دایر کنیم.


فرماندار شهرستان چرام در این جلسه گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده فسفات مرحله خوبی را طی می کند و در حال حاضر بیش از 90 درصد زیرساخت های آن آماده شده است.


سید عبدالرحمان توفیقیان افزود: راه اندازی بوکسیت و فسفات سرفاریاب حلقه گمشده کارخانه خردایش اسن منطقه هستند که امیدارم توسط مجموعه صمت استان پیگیری شود.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار