رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-12-09 22:36 شماره خبر : 2777 https://sobhezagros.ir/short/Vp9Bk 0

آیت سعادتیان کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در جمع مردم چرام به سخنرانی پرداخت.

.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهر چرام گفت: در کشورهای متمدن و دموکراتیک حق تعیین سنوشت مردم به رسمیت شناخته شده است و بر این اساس با مراجعه به آراء عمومی سزنوشت آنان رقم می خورد و رئوسای جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند و شما امروز در برهه حساسی از زمان قرار دارید که می خواهید رای بزرگی بر بدهید علیه ناکارآمدی، رانت خواری، ویژه خواری، لیدر پروری و عدم شایسته سالاری، شما آمدید که به شجاعت، جسارت، صداقت و یکرنگی آری بگویید، درودتان باد.

آیت سعادتیان افزود: اینجانب از دانشگاه آمدم نه برای نان آمدم و نه برای نام و نه برای قدرت، تشنه قدرت نیستم و شیفته خدمت به شما مردم عزیز هستم

وی عنوان کرد: امدم که با کمک شما طرحی نو دراندازیم و افراد ناکارامد را کنار بزنیم، آنانی که نتوانستند علی رغم اینکه 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و نعمت هایی که به تبع پیروزی انقلاب به ما عنایت شده، نتوانستند حق شما مردم عزیز را بگیرند.

سعادتیان با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ما، سرمایه نیست افزود: سرمایه انسانی که مهمترین سرمایه است در مناطق مختلف وجود دارد، سرمایه های مادی از قبیل نفت، گاز، معادن و منابع طبیعی، جنگل، آب و مرتع را داریم اما چرا باید توزیع عادلانه فرصت ها صورت نگیرد؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید چرام شما که اولین مرکز فرمانداری کل کهگیلویه وبویراحمد بود دارای چنین وضعیتی است؟ عامل این وضعیت چه کسی جز ما و تصمیمات غلط ما در ادوار مختلف است؟ چرا وضعیت اولین مرکز استان ما باید این باشد که کمترین خدمات بهداشتی در آن ارائه نمی شود؟ 

وی ادامه داد: مبلمان شهری افتضاح، اماکن ورزشی افتضاح، اینجا که شما الان حضور دارید نگاه کنید استادیوم ورزشی است، ببینید چه وضعیتی دارد مگر جوانان عزیز ما چه گناهی دارند که باید این وضعیت استادیوم ورزشی ما باشد؟

سعادتیان با بیان اینکه وضعیت کشاورزی ما علی رغم وجود دو سد در کنار شهرهایمان و با وجود اینکه بیش از 7 درصد از روان آب ایران و حدود یک درصد وسعت ایران را داریم اما کشاورزی ما به کما رفته است، عنوان کرد: اثری از زیرساخت های توسعه در شهرستان های ما وجود ندارد و اگر هم هست مقدار آن ناچیز است، بیست سال است می خواهند یک جاده دوبانده بین چرام و دهدشت بسازند درصورتی که فاصله این دو شهر کمتر از بیست کیلومتر است، چرا هنوز این جاده به نتیجه نرسیده است، علت چیست؟

وی با بیان اینکه از زیرساخت های اساسی و اصلی برای توسعه راه ارتباطی مناسب، آب، گاز، اینترنت و برق پایدار است، بیان کرد: در دنیای امروزی که اغلب معاملات بر پایه اینترنت است چرا باید فیلترینگ ادامه داشته باشد؟ کی نماینده شما این موضوع را در مجلس فریاد زده است؟ قانون فیلترینگ یک ظلم است، وقتی که به راحتی از طریق فیلترشکن دسترسی ایجاد می شود چرا دولت باید این کار را انجام دهد؟ آن شرکت هایی که این فیلترشکن ها را می فرشند بازارهای خوبی برایشان ایجاد شده است، حالا پیدا کنید پرتقال فروش را؟!!!!

سعادتیان با بیان اینکه مگر شما تفویض اختیار نکردید که یک نفر به عنوان نماینده شما مطالبات شما را پیگیری کند، عنوان کرد: ارابه مرگی که هر روزه ایران خودرو و سایپا بیرون می دهند در صورتی که سپاه پاسدارن و وزارت دفاع ما بهترین خودروها را می سازد چرا به انها اجازه داده نمی شود که رقیب اینها شوند؟ اگر معامله گری نمایندگان در کار نیست، پس علت چیست؟

وی افزود: خودروهایی را سپاه پاسدارن و وزارت دفاع ما ساخته اند که وقتی وارد آب می شوند در آب شناور می شوند و جزو مدرنترین خودروهای دنیا هستند، چرا نباید رقابت برای اینها ایجاد شود تا اگر نمی توانند کیفیت را بالا ببرند تعطیل شوند. آیا غیر از این است که اینها حق سکوتشان را به محض ورود نماینده به مجلس به انها تقدیم می کنند؟!!! چه وقت فریاد نماینده شما بلند شد که این مشکل در کشور وجود دارد و باید حل شود؟

سعادتیان با بیان اینکه چرا نهاد دانشگاه باید از چرخه سیاست کنار گذاشته شود و افرادی به مجلس راه پیدا کنند که ناتوانند، ای کاش افرادی مثل مرحوم لاهوتی وارد مجلس می شدند، بیان کرد: زمانی از اقای هاشمی پور نام می بردم می گفتند که آقای سعادتیان دنبال این است که اعتلافی بین خودش و آقای هاشمی پور ایجاد شود؛ آقای هاشمی در انجام کارهای عمرانی مانند بلدوزر بود، من به نظر شورای محترم نگهبان احترام می گذارم و نهادهای نظارتی، ای کاش ایشان در صحنه حضور داشت. 

وی گفت: آقای هاشمی پور پروژه هایی را شروع کرد که عامدانه بعد از ایشان ادامه داده نشدند، مگر هدف از کلنگ زدن و اجرای پروژه هاخدمت به شما نبود، فرودگاهی که در مجلس برای شهر دهدشت مصوب شد بعد از ایشان کجا رفت؟ چرا نباید حق آبه ما از این سدها گرفته شود؟ چرا پروژه ای را آقای هاشمی پور برای تامین آب شرب شهرها گرفت بعد از چند سال هنوز به اتمام نرسیده است؟ هر ساله شعارهای دهن پرکن فسفات و بوکسیت آلومینیوم در چرام داده می شود، با وجود اینکه اگر به نتیجه برسد می تواند برای خیلی از جوانان اشتغال ایجاد کند اما کو؟

سعادتیان با بیان اینکه دانشکده می آورند بدون کمترین امکانات و به تعطیلی کشانده می شود، افزود: چرام در صنعت گردشگری استعداد بالای دارد که می تواند اشتغالزایی زیادی را ایجاد کند، مناطقی مثل چشمه بلقیس، ییلاق طسوج، جوخانه و مرقدهای امامزاده گانی که در این شهرستان وجود دارد همه می تواند در جذب توریست و گردشگر موثر باشند که در صورت ایجاد زیرساخت های لازم در این مناطق، درامد زایی خوبی برای اهالی این مناطق فراهم می شود.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی مناسبی بین چرام، سادات، یاسوج، بید انجیر و امامزاده یحیی وجود ندارد، ادامه داد: همین جاده 14 کیلومتری بین چرام و دهدشت هر ساله خانواده های زیادی را داغدار می کند.

سعادتیان عنوان کرد: وقتی نماینده ناکارآمد به مجلس بفرستید و در زمانی که بودجه سال بعد شما در مجلس در دست بررسی است و ایشان برای رای گرفتن در حال گشتن خانه به خانه برای تدوام خیانتش طی شش دوره باشد، حق هم همین است، انهایی که از روی تعصب و کورکورانه می خواهند اعتماد کنند به کسی که این همه فرصت را سوزانده خائنین به این مردمند.

وی افزود: در دفاع از جوانان فریادشان گوش فلک را کر می کند اما هیچگونه خدماتی به جوانان داده نمی شود، دود یک کارخانه در این شهرستان و سایر شهرستان های دیگر مشاهده نمی شود در صورتی که با این فسفات و بوکسیت آلومینیوم و تیتانیم که اخیرا در خیمند کشف شده اگر این معادن فعال شود اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد، وقتی نماینده از نهاد انشگاه انتخاب نشود طبیعی است که اصلا حتی اسم این عناصر را بلد نباشد و حتی ممکن است اسم اینها را در زندگی برای یک بار نشنیده باشد.

سعادتیان با بیان اینکه وضعیت بلوارهای همه شهرهای ما افتضاح است و سرزمین سوخته ای شده ایم، گفت: دوستما می فرماید مرکز تعویض پلاک، این ابتدایی ترین حق این مردم است چرا باید برای یک تعویض پلاک ساده مردم باید به شهرهای اطراف مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی در هیچ کدام از شهرهای ما وجود ندارد، افزود: تنها یک درمانگاه در شهر دهدشت دارد که کمترین امکانات را ندارد، با این همه پولی که تامین اجتماعی از مردم می گیرد، بازنشستگان باید چه بلایی بر سرشان بیاید و باید برای کاهای معمولی به گچساران یا بهبهان مراجعه کنند.

سعادتیان ادامه داد: در کنار ما شهرستان گچساران دارای 5 بیمارستان است، بیمارستان های ما کجاست؟ این سئوال را تا کنون از خودتان پرسیدید که ضعف نماینده در پیگیری و گرفتن حق و حقوق شماست که شما در گرفتار این مشکلات می کند، برای یکبار که شده نشان دهیم که از خواب غفلت بیدار شدیم، ما به دلیل عدم وجود کارخانه جات و بیکاری معضلات زیادی گریبانگیر جوانان شهرستان های ما شده از جمله خودکشی، در همین چرام در دو ماه گذشته 6 مورد خودکشی داشتیم، چرا بهترین عزیزان ما یعنی جوانان ما باید خودکشی کنند، وقتی فردی جلوی زن و فرزند شرمنده شود و نتواند معاش روزانه خود را تامین کند چه بلایی بر سرش می آید، از شرم دست به خودکشی می زند البته اخیرا که سن خودکشی هم پایین امده است، سن ازداج بالا رفته، آمار طلاق بالا رفته که دلیل آن فقر و نداری است، دلیل فقر و نداری نبود کارخانه جات است انهایی که شانسی برایشان ایجاد می شود برای اشتغال حتما باید در رانت وصل بودن به نماینده باشند و شرایط برابر برای مردم و دستیابی به مناصب اداری و اشتغال یکسان نیست. 

وی با بیان اینکه در سنوات گذشنه در شهرستان های چهارگانه با شیطنت دوقطبی بویراحمد و ثلاث ایجاد کردند، تاکید کرد: من به شما اعلام می کنم به امید خدا با نگاه برابر به همه اقوام یک بار برای همیشه خط بطانی بر این شعار غلط و خانمان برانداز در این شهرستان ها خواهم کشید.

سعادتیان با بیان اینکه همانطوری که برادر عزیزم فرمودند ما در این حوزه انتخابیه تبدیل به یک گفتمان و جریان شدیم و اثر گذاری ما از مدت ها قبل شروع شده و تداوم خواهد داشت، گفت: آنهایی که در جلب اعتماد مردم ناتوان بودند به توزیع آرد، چادر، پول و کارت هدیه شروع کردند که چند نفر توسط نیرهای امنیتی به تله افتادند.

وی افزود: از نهادهای نظارتی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و عزیزان نیروی انتظامی مظلومینی که اگر پایشان بلغزد مدافعی ندارند و شبانه روز تلاش دارند تا ما در امنیت باشیم. امیدوارم که با جدیت برای جلب اعتماد از دست رفته مردم تلاش کنند با عوامل این کار برخورد جدی شود.

سعادتیان بیان کرد:ضمن قدرشناسی و احترام به نظر شورای نگهبان، تعجبم اینجاست کسی که نامه وزارت اطلاعات الان در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است مبنی بر اظهار نظر صریح در مورد چاپ شناسنامه های تقلبی در بهبهان، چرا باید برای بار دوم و سوم ایشان مورد تایید قرار بگیرد، مگر چه رودروایسی وجود دارد با این افراد؟ مماشات در برابر این افراد چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ مگر قحط الرجال آمده؟ مگر استعداد کمی داریم در بین جوانان؟ در این چهار شهرستان جوانان تحصیل کرده فراوانی وجود دارد، اعتماد به نفس را در آنها از بین بردند.

وی افزود: وقتی می خواستم ثبت نام کنند به من گفتند می خواهی با این غول ها درگیر شوی؟ الحمد الله الان ببینید، من نوید پیروزی به شما می دهم.

سعادتیان گفت: با حقه های رایانه ای فیلم ادوار گذشته را در فضای مجازی منتشر می کنند که نشان دهند مردم خواستار ما هستند، کور خوانده اید؛ آقای قوی‌فکر که در حال حاضر در جمع شما حضور دارد یکی از کسانی بود که در این فیلم بود و گفت این فیلم مربوط به دور گذشته است که من هوادار ایشان بودم در فلان نقطه این فیلم گرفته و اصل آن موجود است اما امسال مجددا این فیلم را منتشر کردند، تا کی می خواهید این دورغ ها را بیان کنید و سر مردم را شیره بمالید.

وی با بیان اینکه آقایان و خانم ها اگر انتخاب نکنید برایتان انتخاب می کنند، گفت: متاسفانه یک جریان سیاسی به بی تفاوتی کشانده شده است خواهش می کنم به میدان بیاید، وقت هست، اجازه ندهید که برایتان انتخاب کنند. خواهش می کنم قهر را کنار بگذارید، این یک اقدام ناپسندی است، چهار سال می خواهید سرنوشت خود و فرزندانتان به عده ای دیگر بسپارید.

سعادتیان با بیان اینکه برنامه های خودم را با رسانه های استان مطرح کردم که عزیزان می توانند به این سایت ها مراجعه کنند، ادامه داد: برخی بازنشستگان دوباره به کار بر می گردند و فرصت را از جوانان می گیرند اگر توفیقی بدست آورم در اولین اقدام اینها را از ادارت و شرکت ها بیرون می کنم تا برای اشتغال جوانان فرصت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه وقتی کسی به استیصال کشیده شود به خرید و فروش رای کشیده می شود، افزود: کسانی که رای خود را می فروشند باید از این خواب غفلت بیدار شوند چون اگر در ازای هر رای اگر 10 میلیون هم پرداخت کنند به جایی نمی رسد و کفاف زندگی چند روز شما را هم با این تورم امروزی نمی دهد. 

سعادتیان گفت: در ارتباط با خرید و فروش شاعر بزرگ ایرانی ملک شعرا می فرماید " دوش در انجمن رای فرشان یک تن آدمی زاده دانا به نصیحت برخاست، گفت که ای باشرفان رای به کس نفروشید که به آیین شرف رای فروشی نه رواست. ملک زر پخش کند تا که نماینده شود نه وکیل است که غارتگر سیم و زر ماست، رای خود را به خردمند وطن خواه دهید که وطن خواه خردمند هوادار شماست"

وی عنوان کرد: راه برون رفت از این ووضعیت اسفبار روی اوری به نهاد دانشگاه و علم است و نه سنت، امروز در دنیای مدرن زندگی می کنیم و باید با مدرنیته همراه شد اینکه می گویند جلوی دفتر آقای نماینده شلوغ است این دلیل ناکارآمدی ایشان است، دلال بازی است، روحیه دلال بازی را از جامعه جمع کنید، اگر توان انجام کاری را داشتند دلالی را در دستور کارشان قرار نمی دادند.

وی در پایان سخنانش گفت: راجع به شایعه سازی از اردوگاه آقای موحد که به استیصال افتاده اند و می خواهند از طریق شایعه پراکنی شرایط را به نفع خود تغییر دهند ضمن احترام به شخصیت حقیقی ایشان با صراحت اعلام می کنم از نظر توانمندی تا زیر زانوی من هم نمی شود.  

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار