رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 10:00 شماره خبر : 4051 https://sobhezagros.ir/short/V9Yyx 0
نافراموشی در فضای مجازی؛

نافراموش! احتمالاً خیلی از ما فراموش کرده‌ایم که فضای مجازی فضایی است که هیچ اطلاعاتی در آن فراموش و پاک نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» بازی کودکانه یادم تو را فراموش بازی بود که گاهی با خواهر و برادر‌هایمان انجام می‌دادیم و سعی می‌کردیم برنده بازی باشیم اما اگر بخواهیم این بازی را در خصوص فضای مجازی به کار ببریم شرایط کمی فرق می‌کند در این خصوص بهتر است بگوییم یادم تو را نافراموش!


بله نافراموش! احتمالاً خیلی از ما فراموش کرده‌ایم که فضای مجازی فضایی است که هیچ اطلاعاتی در آن فراموش و پاک نمی‌شود اطلاعاتی که ما از خودمان و خانواده‌مان بارگذاری می‌کنیم برای همیشه ماندگار هستند شاید خودمان فراموش کنیم اما فضای مجازی باهوش‌تر از ماست! وقتی فضای مجازی مد شد ما در سن نسبتاً مناسبی قرار داشتیم شاید می‌توانستیم خوب و بد را بهتر از فردی که ۱۰ سال کوچک‌تر است درک کنیم اما کودکان امروزه با این فضا بزرگ شده‌اند خیلی از ما بدون هیچ درکی از شرایطی که در آن قرار داریم اقدام به انتشار تصاویر شخصی از زندگی خود می‌کنیم.

 

کودکان بلاگر، قربانی جاه طلبی والدین

کودکان را با ناز و عشوه در جلوی دوربین قرار می‌دهیم که با حرکاتشان ما را بخنداند و برای بقیه ارسال کنیم که دنبال‌کننده‌هایی بیشتری نیز جذب کنیم.

فارغ از اینکه یکی از چهار ویژگی فضای مجازی یعنی نافراموشی را فراموش کرده‌ایم شاید این کودک در آینده به یک شخصیت و مسئول کشوری تبدیل شود آیا می‌تواند سهل انگاری والدینش را در فضای مجازی در دوران کودکی‌اش جبران کند.

آیا رقبایش برای از میدان خارج کردنش اقدام به انتشار کلیپ دلغک بازی‌های کودکانه‌اش نمی‌کنند؟ دیگر ان زمان فرقی نمی‌کند چه تعداد دنبال‌کننده داشته باشید آبروی فرزند خود را برده‌ایم.

کودکان بلاگر، قربانی جاه طلبی والدین

خیلی از مردم فضای واقعی زندگی را ر‌ها کرده‌اند و به فضای مجازی چسبیده‌اند فضایی که هیچ چیزی در ان واقعیت را به شما نمی‌گوید کدام بلاگر از تلخی‌های زندگی‌اش می‌گوید من و شما فقط یک روز سکه را می‌بینیم در حقیقت فضای مجازی فقط یک روی سکه را به ما نشان می‌دهد روی دیگر سکه پنهان است و ما بر اساس این نمایش‌ها زندگی‌مان را تنظیم می‌کنیم.


در فضای مجازی همانقدر که از هم دور هستیم همانقدر نیز نزدیک هم قرار داریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار