رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-12 21:29 شماره خبر : 3339 https://sobhezagros.ir/short/4LX30 0
گزارش مردمی؛

عدم آنتن دهی تلفن همراه و ضعف پوشش مخابراتی و ارتباطی در منطقه زیارتی و سیاحتی عنا در شهرستان باشت موجب گلایه مسافران شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ بقعه امامزاده سید فخرالدین احمدعلیه‌السلام و زاد احمد (ع) یکی از زائرپذیرترین امامزاده های استان و از کم نظیر ترین مکان های تاریخی با جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که با طبیعت فوق العاده خود هر ساله مقصد زیارتی، تفریحی بسیاری از مردم استان و کشور در ایام تعطیلات نوروز است.

بقاع این امامزادگان واجب التعظیم به خاطر گذر از میان جنگل‌های بلوط و زیبایی‌های چشم‌نواز طبیعت سبز در تمامی فصول سال محل عبور مسافرانزیادی است ولی با این حال به خاطر عدم آنتن‌دهی تلفن همراه مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.

آن طوری که گردشگران اذعان داشتند عدم همراهی تلفن همراه و اینترنت در این منطقه باعث شده تا گردشگران فقط به صورت موقتی از این فرصت زیارتی و گردشگری استفاده کنند.

اسحاق یکی از مسافران نوروزی بقعه امامزاده سید فخرالدین احمد علیه السلام در گفتگو با خبرنگار میدانی ما و انتقاد از عدم آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه گفت: مسافران اگر دچار مشکلاتی از جمله بدحالی و نیاز فوری به امکانات پیش‌بیمارستانی داشته باشند نمی‌دانند به خاطر همراهی نکردن تلفن همراه در این زمان به کجا پناه بیاورند.  

 وی با با ابراز نگرانی از بی‌بهره بودن این منطقه زیارتی سیاحتی از چنین امکاناتی از مسئولان دست‌اندرکار خواستد تا برای رفع این معضل دیرینه چاره‌ای بیندیشند.

امین سلیمی یکی دیگر از مسافران نوروزی شهرستان باشت اظهار کرد: اگر در حین گذر از این مسیر حوادث غیرمترقبه مانند نقص فنی خودرو، آتش‌سوزی، ریزش و یا رانش کوه رخ دهد یا مسافری بیمار شود، به خاطر پوشش نداشتن تلفن همراه کاری از کسی برنمی‌آید و عدم تامین زیرساخت‌های مخابراتی برای رفع مشکل عدم پوشش تلفن همراه انگار به یک معضل لاینحل تبدیل شده و زیبنده این منطقه بکر گردشگری نیست.

گلایه مسافران از همراه‌‌‌ ‌نبودن‌‌‌‌ تلفن همراه‌ در‌‌‌‌باشت

یکی از اهالی منطقه عنا در باشت که برای زیارت امامزادگان سید فخر الدین و زاد احمد (ع) مراجعه کرده بود اظهار داشت: مسافران زیادی بخصوص در ایام نوروز به این منطقه سفر می کنند و مهمترین صحبتی که با اهالی دارند این هست که چرا برای رفع این معضل به مسئولان مراجعه نمی کنید در صورتی که اهالی سالهاست با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و اهتمام در مسئولان برای رفع مشکل وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با عدم آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت بدون شک در فعالیت گردشگری مردم و اهالی اختلال ایجاد می شود و اگر مسافری برای اولین بار مراجعه ای داشته باشد آخرین سفر او نیز خواهد بود.

تلاش کردیم تا در این خصوص با مسئولان شرکت مخابرات گفتگویی را ترتیب دهیم که عدم آنتن دهی تلفن مدیر عامل این شرکت باعث شد تا موفق به این کار نشویم و به مخاطبان رسانه صبح زاگرس این قول را می دهیم برای رفع این مشکل پیگیری رسانه ای خود را را تا حصول نتیجه ادامه دهیم.

گفتنی است: امامزاده زین الدین علی (ع) مشهور به «زاد احمد» فرزند امامزاده سید فخرالدین احمد ابن امامزاده سید حسین ...، از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) است که در قبله تنگ «داشو» در منطقه ای به نام «بهره عنا» از توابع شهرستان باشت مدفون شده است.

همه ساله زائران زیادی در فصل بهاراز سراسرکهگیلویه و بویراحمد وشهرستان های همجوار به این امامزاده سفر می کنند تا در کنار استفاده از فضای معنوی و نورانی این امامزاده از طبیعت زیبا و باصفای آن لذت ببرند.

 همچنین، بقعه امامزاده سید فخرالدین احمد علیه‌السلام واقع در ضلع شرقی روستای عنا از توابع شهرستان باشت در میان کوهی معتدل و مرطوب در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی شهر باشت قرارگرفته است. بنای اولیه بارگاه امامزاده سید فخرالدین احمد علیه‌السلام به اعتباری از آثار مربوط به قرن دهم هجری قمری است که از روزگاران پیش‌بر اساس باور و اعتقاد مردم به کرامات این امامزاده عظیم‌الشأن موردتوجه مردم این خطه قرارگرفته است.

گلایه مسافران از همراه‌‌‌ ‌نبودن‌‌‌‌ تلفن همراه‌ در‌‌‌‌باشت
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار