رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
مدیرکل بحران در گفتگو با صبح زاگرس؛

فصل بارشی در زمستان 1401 سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه آب و برق شد و این موضوع سبب گلایه شهروندان در مناطق مختلف شد تا در سال جاری مدیریت بحران به ارائه راهکار برای عبور از فصل بارشی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ با فرا رسیدن فصل سرد سال و آغاز بارش‌ها تردد در محور‌های شهری و روستایی استان باید روان، آرام و بدون خطر باشد و این شرایط زمانی میسر می‌شود که تدابیر لازم برای تحقق این موضوع از قبل پیش‌بینی شده باشد.

در کنار این موضوع پایداری شبکه‌های مختلف آب، برق و گاز و دیگر بخش‌ها باید به گونه‌ای باشد که با اولین بارش‌ها خصوصاً برف دچار اختلال و قطعی نشود و شهروندان بتوانند با خیالی آسوده شرایط نامناسب جوی را پشت سر بگذارند.

در اهمیت این موضوع در زمستان سال گذشته بارش برف سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه برق و آب شد و نارضایتی شهروندان را به همراه داشت که برای جلوگیری از ایجاد این اتفاق تدابیر لازم باید پیش‌بینی شده باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس به تدابیر پیش‌بینی شده برای فصل بارشی سال جاری مقابله با حوادث و تحولات اشاره کرد و گفت: با استفاده از تجارب سال گذشته تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است تا شاهد مشکلاتی در بخش‌های مختلف نباشیم یا مشکلات حداقلی باشد.

علیرضا نیکروز به تدابیر پیش‌بینی شده در حوزه برق پرداخت و گفت: در حوزه برق، توجه به برق پایدار از طریق رفع مشکلات تیر‌های برق، هرس درختان در مجاورت کابل‌ها، پایداری سیم‌های برق و بررسی مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی به تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات حوزه آب پرداخت و گفت: در حوزه آب پیش‌بینی پدافند غیر عامل برای ذخیره آب و عدم قطعی‌ها و پایداری آن تدابیری پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه جاده‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و اگر بارش برف صورت گیرد توجه به تردد‌های ایمن از طریق پاکسازی و نمک پاشی تدابیری صورت گرفته است.

نیکروز با ارائه توصیه‌هایی جهت اجرا به مردم گفت: در حوزه کشاورزی موضوع خود مراقبتی اهمیت دارد و مردم باید به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند، همچنین عدم حضور در حاشیه رودخانه و پرهیز از مسافرت‌های غیر ضرور و توجه به شیوه‌نامه‌های مختلف بحران سبب عبور از مشکلات می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آخرین جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های اجرایی موضوع نیازسنجی‌ها بررسی شد و برای مناطق سردسیر و گرمسیر پیش‌بینی تجهیزات و ماشین آلات صورت گرفته است.

وی به مشکلات جاده‌های روستایی در زمان بارش برف پرداخت و گفت: برخی از راه‌های روستایی با بارش اولین باران و اکثرا برف دچار مشکل و انسداد می‌شوند که در حوزه بهداشت مصوباتی صورت گرفت تا افراد کهنسال، زنان باردار شناسایی شوند و همچنین ادارات موظف شدند امکانات و تجهیزات برای امداد‌رسانی در دسترس داشته باشند.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار