رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-16 10:46 شماره خبر : 2900 https://sobhezagros.ir/short/4XB9B 0
توصیه‌ای به بهرامی، تاجگردون و موحد؛

رسانه‌ها می‌توانند یک یار کلیدی برای نمایندگان باشند و با انتقادهای سازنده و حتی مطالبات به‌حق مردم، نمایندگان را در افق پیش روی خود به‌عنوان عضوی از مجلس دوازدهم یاری دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور و به‌ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد با شور و حرارتی خاص پایان یافت و مردم منتخبین خود را در دوازدهمین مجلس جمهوری اسلامی شناختند.

با توجه به حضور حدود 65 درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات، این استان در مشارکت رتبه اول را به خود جلب کرد که همین مسئله باعث شد که منتخبین آن‌ها بیشتر از گذشته به فکر مردم حوزه انتخابیه خود باشند و سعی کنند جوابگوی خوبی برای مردم خود باشند.

اما یکی از مهم‌ترین و بهترین یار همیشگی برای نمایندگان استان را باید رسانه‌ها دانست، رسانه‌هایی که با مطالب خود و خط دهی به نمایندگان می‌توانند هم‌چشم بیدار و هم گوش شنوای آنان باشند.

رسانه‌ها به‌عنوان موجی بر خواسته از بطن جامعه می‌توانند حرف‌های مردم را به مسئولان و ازجمله نمایندگان آن‌ها در مجلس برسانند، از سویی دیگر رسانه گریزی نیز می‌تواند برعکس این مسئله را برای نماینده در برداشته باشند.

امروز نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نباید رسانه گریز باشند و همانند گذشتگان نباید از رسانه‌ها دوری کنند، بلکه باید در افق جدید آن‌ها رسانه‌ها به‌عنوان یک‌قطب اصلی جامعه دیده شود و بتوانند با توجه به رسانه‌ها رویکردها و کارهای خود را به جلو ببرند.

حال نیز باید به این مسئله اشاره کرد که رسانه‌ها می‌توانند یک یار کلیدی برای نمایندگان باشند و با انتقادهای سازنده و حتی مطالبات به‌حق مردم، نمایندگان را در افق پیش روی خود به‌عنوان عضوی از مجلس دوازدهم یاری دهند.

باید بدانیم رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی از قدرت بالایی در جامعه برخوردار بوده که  همین مسئله می‌تواند راهگشای بسیاری بالایی برای برون‌رفت مشکلات امروز جامعه باشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی ازجمله لکه بدخیم محرومیت، نا ترازی در عملیات عمرانی، نبود یک سیستم واحد اصلح گزینی در مدیریت‌ها و مشکلات دیگری روبه‌رو بوده که انتظار می‌رود با رویکرد جدید نمایندگان دور دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی که همان کهگیلویه و بویراحمد واحد و یکپارچه بوده این رخت نامیمون سردسیری گرمسیری، سفلا و علیا و طایفه‌گرایی از این استان دور شود و شاهد شکوفایی پیشرفت و توسعه هم‌تراز در سه حوزه انتخابیه این استان باشیم.

مسئله‌ای که فقط و فقط با ارتباط‌گیری کامل نمایندگان با رسانه و آشتی آن‌ها با تمامی رسانه‌های خودی و حتی منتقد رخ می‌دهد و راه توسعه را در این دیار همیشه سرافراز و پر از پتانسیل هموار خواهد کرد.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار