رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-05 16:17 شماره خبر : 2659 https://sobhezagros.ir/short/Vwowl 0
حواشی مناظره سوم انتخاباتی در بویراحمد؛

بخش سوم مناظرات انتخاباتی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس»، بخش سوم مناظرات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.

در زیر برخی از حواشی این مناظره را می‌خوانید.

مهدی روشنفکر: برای رونق اقتصادی و رشد تولیدی در همین راستا گروهی از کارشناسان هماهنگ کردیم بر اساس آمایش سرزمین پتانسیل ها را شناسایی کنند.

از یک طرف باید نگاه به شغل را در استان تغییر دهیم با این ظرفیت‌هایی که داریم جوانان ما  می‌توانند درآمد بسیار بالاتری از یک شغل دولتی داشته باشند گاها جوانی که کار دولتی ندارد جواب رد از خانواده دختر می‌شنود سد سازی موضوع مهم دیگر است که باعث رونق کشاورزی و اقتصاد می‌شود.

بحث دیگر دلالان است که یک دلال یک شبه به اندازه یک سال باغدار سود می‌کند دلیل آن نداشتن زیرساخت‌های لازم در استان است ایجاد امنیت برای سرمایه گذار بسیار مهم است دلایل بی انگیزگی سرمایه گذاران وضعیت حمل و نقل و صعب العبور بودن برخی از بخش‌های استان است و برای تولید کننده پرهزینه است اگر این شرایط ایجاد شود می‌توانیم به رونق اقتصادی و رشد تولید دسترسی پیدا کنیم .

نستهن مقدم: اگر بخواهیم رشد اقتصادی را ساده بپردازیم و یک روش و مدل بگوییم خیلی  راحت به جیب مردم، قدرت خرید مردم و سفره مردم نگاه کنیم همه چیز ساده است و مفهوم رشد اقتصادی را متوجه می‌شویم.

مگر تولید به شکل واقعی در حوزه انتخابیه ما هست؟ به این چند شهرک صنعتی نگاه نکنید بخش زیادی از زمین‌ها دست گردن کلفتان است چرا جوانان ما حسرت می‌خورند و گردن کلفتان ما ثروت مند تر می‌شوند.

 

محمد بهرامی: همه گفتند برای تولید چه کارهایی باید انجام شود مثلا گفتند سرمایه گذاری فیزیکی انجام شود و منجر به رونق تولید شود، این موضوع درست نیست برنامه ریزان نیز کارهای فیزیکی زیادی انجام دادند اما باز سرانه ما در قیاس با کشور پایین است علت این است که برنامه ریزان نمی‌دانند بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، برنامه ریزی، نواوری و... بهم وابسته هستند نهادهای اقتصادی، سیاسی و برنامه ریزی باید همه کنار هم باشند.

ما به نیروهای نو آور نیاز داریم نوآوران سیاسی ما سیاستمداران هستند که باید محیط را آماده کنند اما آیا محیط را آماده می‌کنند یا بهم می‌ریزند چقدر نوآوران را امیدوار کردیم این یک حلقه است رونق اقتصادی در جامعه ایجاد می شود.
اکنون در بحث فولاد که یکی از مزیت‌های ماست پتک صنعتی اگر نباشد اصلا فولاد تولید نمی‌شود همین را آمریکا تحریم کرده است نوآوران و دانشمندان ما کجا هستند کمک کنند.

 

نادرمنتظریان: رونق اقتصادی مدیریت و نیروی انسانی می خواهد، جناب آقای روشنفکر  آقای تاجگردون خودش علیه شما کلیپ پر کرده شما باید اکنون پاسخگو باشید نه مطالبه گر باشید. شما در مقابل فرزند شهید که خودش را آتش زد چه کاری کردید، غیر از اینکه رفتید مجوز جذب نیرو گرفتید اقوام خودتان را سرکار بردید، جناب روشنفکر شما در مقابل نخبگان مسئول هستید، چندبار حاضر شدید رسانه‌ها را جمع کنید و پاسخگوی مطالبات مردم باشید؟ شما چه کاری انجام دادید شما در مقابل درمان این استان درمقابل اینهایی که بهداشت و سلامتشان زیر سوال است چه پاسخی دارید؟ چهارسال کرسی نمایندگی در دست شما بودید حالا شما از ما سوال می‌پرسید. 

شما باید در مقابل آینده استان پاسخگو باشید، برای رونق اقتصادی باید شایستگان در مدار باشند آقای روشنفکر در بحث مدیریت‌ها چه پاسخی دارید حاضر به پاسخ نشدید که بر چه اساسی چه شاخصی مدیر انتخاب کردید.

 

مهدی روشنفکر: مردم عزیز بررسی کنند هر کدام از کاندیداها اهل تخصص باشند و تمامیت خواه و فسادستیز باشند رای دهند، جناب اقای منتظریان سال 88 شما در استان مسئولیت داشتید، در 88 بویراحمد را از محورمیت خارج کردید؟ امامزاده جعفر را از محرومیت خارج کردید؟ حتی در حقوق شاغلین ما اثر منفی داشت شما بحث عوام فریبی را مطرح کردید اما از یک طرف می‌گویید مهدی روشنفکر طایفه گرایی دارد از طرف دیگر به جوانان طایفه می گویید که روشنفکر شما را رها کرده است. از یک سو به اصلاح طلبان میگویید مثل گذشته عمل نمی کنم تندرو نیستم و  از سوی دیگرمی گویید دولت اقای رئیسی شما را نمی‌پذیرد از یک طرف در ثبت نام می‌گویید جریانی وارد انتخابات شدم و اکنون می‌گویید فراجناحی هستم بعد به من می‌گویید عوام فریب هستید از یک طرف می‌گویید نماینده در رشد بودجه دخالتی نداشته و از طرف دیگر می‌گویید روشنفکر مجلس را بی خیال شده است.

 

در حال تکمیل ...

مناظره‌ای داغ میان روشنفکر، منتظریان و بهرامی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار