رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-25 10:50 شماره خبر : 7989 https://sobhezagros.ir/short/NBbjW 0
بررسی مطالبات مردمی؛

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد یکی از علت‌های عدم حل مشکلات اینترنت و آنتن‌دهی مناطقی از یاسوج را معارضات دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ بدون شک کاهش سرعت اینترنت یکی چالش‌های ناخوشایند برای همه‌ی کاربران است. این روز‌ها به دلیل کاربرد زیاد تلفن همراه و اینترنت، یکی از دغدغه‌های مردم آنتن‌دهی تلفن همراه است که قطعی یا اختلال در اینترنت و مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه آن‌هم در خیابان‌های مرکزی شهر یاسوج باعث می‌شود تا مردم و ساکنین با چالش‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم کنند.

طبق وعده‌های متعدد مسئولان در یک‌ساله اخیر مقرر بود مشکل زیرساخت‌های ارتباطی در خیابان‌های شاهد و معلم شهر یاسوج طبق برنامه زمان‌بندی مرتفع شود، اما آن‌گونه که باید شاهد رفع این معضل در این خیابان‌ها نیستیم.

دسترسی آسان به اینترنت و تلفن همراه در حالی از نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها سیگنال‌ها در خیابان‌های معلم و شاهد به مقصد نمی‌رسد. بحث قطعی مکرر اینترنت و سرعت پایین آن معضلی است که بارهاوبارها در رسانه‌ها به‌عنوان مطالبه عمومی مطرح شده است و اکثر مردم در مرکز شهر نسبت به آن گلایه دارد، اما انگار قرار نیست این مشکل مرتفع شود.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» برای بررسی این مشکل میان ساکنین این مناطق رفت یکی از ساکنین خیابان معلم ۶ گفت: در این خیابان‌ها که نزدیک‌ترین خیابان به مرکز شهر یاسوج است اینترنت به‌شدت ضعیف است. به‌نحوی‌که ما مجبوریم برای داشتن یک اینترنت مطلوب به نقاط دیگر شهر برویم.

داوودی ساکن خیابان شاهد ۲۱ با ابراز گلایه از مسئولین گفت: اینترنت بسیار ضعیف است، و اصلاً پاسخگوی نیاز ما نیست، من صاحب یک آنلاین‌شاپ و ساکن این خیابانم این معضل بر روی کسب‌وکار من تأثیر بسیار منفی گذاشته است.

خشنود ساکن خیابان شاهد ۲۴ با ابراز گلایه گفت: مثلاً ما داریم در مرکز شهر زندگی می‌کنیم و قائد تا باید بهترین امکانات شهری در این منطقه باشد، اما آیا تاکنون به این خیابان آمده‌اید و وضعیت اینترنت خود را مشاهده کرده‌اید؟ مسئولین چرا پاسخگوی این وضع نیستند.

خداداد خالق پناه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  گفت: اسفندماه سال ۱۴۰۲ در محدوده خیابان‌های شاهد و معلم عملیات اجرایی را با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون آغاز کردیم؛ به دلیل معارضات مردمی از ادامه کار جلوگیری شد.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر پرونده این موضوع در دادگاه مطرح و در جریان است، اگر مشکل معارضات مردمی این منطقه حل می‌شد این معضل در همان ابتدای کار یعنی اسفندماه سال ۱۴۰۲ پایان‌یافته بود. به‌محض رفع معارضه سریعاً شروع به کار می‌شود.

وی افزود: ترافیک در این مناطق بالا است، حتماً باید این سایت راه‌اندازی شود تا مشکل اینترنت در این خیابان‌ها حل شود، ما قبلاً نیز ازاین‌قبیل مشکلات داشته‌ایم برای مثال در خیابان امامت ۱۴ مشکل معارضات مردمی را داشتیم؛ امت  با رای دادگاه کار را شروع و نصب را به پایان رساندیم، در حال حاضر شبکه در حال فعالیت بوده و هیچ مشکلی ندارد.

خالق پناه در ادامه بیان داشت: نبش خیابان شاهد ۲۲ که ترافیک اینترنت ساکنین معادها، شاهدها و معلم‌ها را رفع می‌کند، معارضات مردمی دارد و چنانچه معارضات آن حل نشود، َمجبوریم نقطه‌یابی جدیدی را آغاز و خسارات را از دادگاه پیگیری کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار