رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزارش ویژه؛

برخی تورهای گردشگری که در فضای مجازی نیز فعالیت زیادی دارند با برگزاری تورهای مختلط آن‌هم بدون رعایت شئون اسلامی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های خود در فضای مجازی می‌کنند.

به گزارش صبح زاگرس گردشگری به‌عنوان یک صنعت، حرفه‌ای تخصصی محسوب می‌شود که فراهم آوردن شرایطی مطلوب برای مسافران را می‌طلبد. تورهای گردشگری که هرروزه در حال افزایش هستند موظف به رعایت استانداردهایی برای سفرهای خود هستند. سازمان‌ها و نهادهای مربوطه با وضع قوانین و چارچوب‌های مشخص، از آسیب‌های احتمالی در طول سفرهای دسته‌جمعی بکاهند و محیطی سالم و به دور از هرگونه تشویش و خطر را برای مسافران، بخصوص مسافران جوان فراهم آورند.

مصیبت تورهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

اما متأسفانه مدتی است که به دلیل عدم رعایت شئون اسلامی و اخلاقی از سوی عده‌ای از گردشگران که عمدتاً به‌وسیله تورهای گردشگری عازم مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند لذت بهره‌مندی از طبیعت به کام دیگر مسافرین و میهمانان طبیعت که به‌صورت خانوادگی و به‌منظور طبیعت‌گردی و برخورداری از تفریحات سالم عازم این مناطق می‌شوند تلخ شده است.

مصیبت تورهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

برخی تورهای گردشگری که در فضای مجازی نیز فعالیت زیادی دارند با برگزاری تورهای مختلط آن‌هم بدون رعایت شئون اسلامی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های خود در فضای مجازی می‌کنند؛ مسئله‌ای که پیش از این نیز گزارش‌هایی از آن‌ها منتشرشده بود اما به نظر می‌رسد همچنان شاهد وجود برخی رفتارهای نامناسب از سوی گردانندگان تورهای گردشگری هستیم.

مصیبت تورهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

این گروه‌های گردشگری به‌قصد سودجویی به برگزاری تورهای مسافرتی و جابه‌جایی افرادی اقدام کنند که غالباً به‌صورت گروه‌های مختلط و مجرد به مناطق توریستی اعزام می‌شوند؛ این افراد اگرچه به‌ظاهر به‌قصد تماشای مناظر طبیعی و بهره‌مندی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به مناطق دیدنی کهگیلویه و بویراحمد از جمله آبشار تنگ تامرادی سفر می‌کنند اما درواقع اهدافی غیر از طبیعت‌گردی در سردارند؛ به‌طوری‌که رفتارهای نامناسب و هنجارشکنی‌های آنان موجب شده تا گردشگاه‌ها به محیطی ناامن برای خانواده‌ها تبدیل شود.

مصیبت تورهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

در چنین شرایطی امکان استفاده از خدمات تورهای مسافرتی و تفریحگاه‌های عمومی خارج از شهرها عملاً برای خانواده‌ها از بین خواهد رفت، چراکه همواره این نگرانی از سوی آنان وجود دارد که از سوی این افراد مورد مزاحمت و تعرض قرار گیرند. معضل این نوع تورهای گردشگری به نظر می‌رسد در کهگیلویه و بویراحمد پایان ندارد و در سایه عدم نظارت روزبه‌روز بر هنجارشکنی آن‌ها و انتشار تصاویر و فیلم‌هایشان در فضای مجازی بیشتر می‌شود.

مصیبت تورهای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار