چرا این پل خروجی ندارد؛
مصائب ناتمام پل سوم بشار
پل سوم بشار یکی از مهمترین پلهای ورودی شهر یاسوج است که عدم تکمیل لاین دوم این پل باعث مشکلات زیادی در ورودی پایتخت طبیعت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»،پل سوم بشار را باید یکی از عجیبترین پروژههای عمرانی در پایتخت طبیعت ایران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دانست، پلی که دو دهه زمان برد که تکمیل شود و امروز حاشیههای ادامهدار آن هرروز از رسانهها مخابره میشود.
لاین اول پل سوم بشار که یکی از مهمترین پلهای حوزههای اتصال سرود شمالی و سرود جنوبی بویراحمد است، بعد از سالها در سال ۹۷افتتاح شد، اما این افتتاح دیری نپایید که به یک معضل تبدیل شد و با تخریب دستک این پل، حاشیهها به سمت آن روانه شد.
این پل به دلیل مشکلات متعدد در شیوه اجرا به یکی از پر تصادفترین پلهای حوزه رودخانه بشار تبدیلشده، نقطهای که ازیکطرف تاریکی در شب در آن مشکلزا بوده و از سویی دیگر نداشتن استانداردهای یک معبر امن باعث شده که هرروزه شاهد تصادفات بیشمار در این منطقه باشیم.
باید بدانیم یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد که نام پایتخت طبیعت ایران را برای خود یدک میکشد امروز مسئولان امر نتوانستهاند همگام باشهرت این شهر زیرساختهایش را گسترش دهند و همین نبود توسعه زیرساختها در این شهر باعث شده که هرروز شاهد مشکلات و زخمهای جدیدی باشیم که در این شهر سرباز میزند.
بر اساس برآوردها، زیرساختهای فعلی در شهر یاسوج بهعنوان مرکز سرزمین چهارفصل با حجم عجیب حاشیهنشینی روبهرو بوده که بدون شک این مسئله میتوان به ترافیک و حتی به پروژههای زخمی و تکمیلنشده ربط داد.
نبود بسیاری از این زیرساختها و تکمیل نشدن برخی پروژههای مهم شهری در این شهر سبب شده که امروز یاسوج در جوانی گرد پیری را بر روی خود ببیند.
بعد از افتتاح نیمهکاره پل سوم بشار بعد از ۶سال همچنان مصائب آن پابرجا بوده که تکمیل نشدن لاین دوم این پل حیاتی، باعث شده که بعضاً تصادفات بیشمار و منجر به فوت و حتی ترافیکهای کسلکننده بر روی این پل به چشم بیایید.
از سویی دیگر باید بدانیم که این پل همچنان مسیر خروجی ندارد و از مسیر رفت آن همچنان برای عبور و مرور خودروها استفاده میشود و احداث نشدن لاین دوم این پل به یک معضل اساسی برای شهر یاسوج تبدیلشده است.
به گفته احمدی کیش رئیس شورای شهر یاسوج، پُل سوم بشار یاسوج از پُلهای پرتردد این شهر بوده که مشکلات ترافیکی این شهر را تاکنون حل نکرده و امروز جوابگوی این موج ترافیک در پایتخت طبیعت ایران نیست و تکمیل نشدن لاین دیگر آن میتواند آینده خطرناکی را برای شهر یاسوج رقم بزند.
هرچند با مطالبه رسانهها از مسئولین امر، مسئله روشنایی در بولوارهای اطراف این پل رفع شده است، اما مسئله مهم امروز پایان نپذیرفتن لاین دوم این پل بوده که با تکمیل آن میتوان هم از بار ترافیک این پل کاسته شود و هم این امید را داشت که از حوادث منجر به فوت در این محور نیز کاسته شود.
باید بدانیم رودخانه بشار از میان شهر یاسوج میگذرد و این شهر ۲۰۰ هزارنفری را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده که بیش از چهار دهه پیش دو پل برای اتصال سر رود شمالی و سر رود جنوبی این شهر بر روی آن ساخته شد که در طی دهههای گذشته دیگر، جوابگوی بار ترافیکی آن نبوده و پایههای آن در حال تخریب هستند.
انتهای خبر/