رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مطالبه مردمی؛

مردم سرفاریاب از در چند سال گذشته گلایه‌هایی از مشکلات آب در محل سکونت خود داشتند تا متولیان آب و فاضلاب پیگیر مشکلات مردمی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛آب شرب و در دسترس بودن آن یکی مهمترین مطالبات ضروری شهرودان است به‌گونه‌ای که حتی اگر آب دچار کمبود باشد می‌بایست راهکارهای جایگزین برای تامین آن در دستور کار متولیان حوزه آب یعنی آب و فاضلاب باشد.

در سالیان اخیر  تنش‌های آبی و در برخی مناطق کم بارشی‌ها بر مشکلات حوزه آب افزوده است تا در کنار آب و فاضلاب مدیران آب منطقه‌ای از طریق مطالعاتی همچون احداث سد برای‌ تامین آب کشاورزی و آب شرب اقدام کنند.

در کنار روش‌های جایگزین برای رفع کمبودها در برخی مناطق همچون مناطق عشایری آب رسانی از طریق تانکرهای سیار انجام می‌شود تا این قشر پرتلاش و مولد استان برای آب شرب دچار کمبود نباشند اما در کنار کمبود آب در برخی مواقع گلایه‌ها در خصوص مسائل بهداشتی آب است و این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی‌های بهداشتی و آزمایشگاهی دارد تا مشکلات احتمالی و مطالبات مردمی بررسی و برطرف شود.

در همین رابطه در بخش سرفاریاب ، چندین سال است مشکل آب شرب دارند و مردم این مناطق نسبت به این موضوع اعتراض و گلایه دارند و در این چندین ساله بارها گلایه های مختلفی مطرح شده اما براساس اظهارات صورت گرفته تا اکنون توجه کافی نشده است.

از طرفی براساس اظهارات مطرح شده توسط متولیان آب و فاضلاب تصفیه خانه‌ای با هزینه 2 هزار میلیارد احداث شده است  تا مشکلات آب از طریق بررسی بهداشتی و آزمایشگاهی مورد تایید قرار بگیرد.

در کنار این اظهارات اما همچنان گلایه‌ها از مشکلات  آب در سرفاریاب مطرح شده است تا  این پایگاه خبری از طریق پیامک و تماس تلفنی پیگیر صحت و سقم موضوع از مدیر کل آب و فاضلاب استان باشد اما به علت عدم پاسخگویی متولی مربوطه برای این مطالبه مردمی نتیجه شفاف و مشخصی دریافت نشد هرچند این پایگاه خبری آماده درج جوابیه مسئولان آب و فاضلاب استان است.

 انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار