رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
صبح زاگرس بررسی کرد؛

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد به دلایل ایجاد مشکل در بازار گوشت کهگیلویه‌وبویراحمد پرداخت و گفت: مشکلات بازار گوشت برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در طی هفته‌های اخیر موضوع نبود گوشت قرمز و کمبود آن سبب گلایه‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر یاسوج شد.

این مشکل سبب شد تا  مردم سرگردان خیابان‌ها شوند تا شاید بتوانند نیاز گوشتی خود را بر طرف کنند هرچند قصابی‌های شهر یاسوج در طی چند روز تعطیل شد و مسئولان مربوطه نیز واکنشی نشان ندادند.

دراین‌رابطه باید با برنامه‌ریزی مناسبی در راستای حل  مشکل گام برداشت و قصابی‌های اقدام به فروش گوشت داشته باشند و با هرگونه گران‌فروشی و عدم عرضه برخورد قانونی صورت گیرد.

 

مشکلات بازارگوشت قرمز درگفتگو با مدیرکل جهادکشاورزی

سید علی معتمدی زاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در خصوص مشکلات گوشت، عدم عرضه و بسته‌بودن قصابی‌ها پرداخت و گفت: قصابی‌ها حدود یک هفته اعتصاب داشتند و مغازه‌ها را با اظهار بر اینکه قیمت گوشت پایین است را بسته بودند.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد به کارشناسی‌های صورت‌گرفته برای قیمت گوشت در کارگروه مشترک اقتصادی استان با حضور دستگاه‌های متولی پرداخت و گفت:پیشنهاد کارشناسی اولیه قیمت‌ها با حداقلها بررسی می‌گیرد و در مرحله بعد با حضور میدانی عوامل بازار، دامدار، تولیدکننده و مصرف‌کننده بررسی می‌شود و نهایتاً انعکاس این بررسی در سطح مدیران کل انتقال داده می‌شود و در خصوص قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که نهایتاً از روز گذشته کشتار صورت گرفت و بازار از لحاظ تأمین گوشت مشکلی ندارد.

وی به افزایش قیمت‌ها و نوسانات در بخش مرغ در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مرغ به‌اندازه کافی در سطح استان وجود داشت؛ اما به علت بالابودن کشش قیمت در استان‌های هم‌جوار سبب مشکلاتی در استان شد بر همین اساس تلاش کردیم با توزیع روزانه ۲۰ تن مرغ مشکلات را برطرف کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد مرغ در بازار وجود داشته باشد، ادامه داد: از لحاظ موجودی مرغ مشکلی وجود ندارد.

مشکلات بازارگوشت قرمز درگفتگو با مدیرکل جهادکشاورزی

معتمدی زاده با اشاره به اینکه باید قیمت‌ها به‌گونه‌ای باشد که در حد هزینه‌های تولید باشد و همچنین سبب فرار دام زنده از استان نشود، گفت: در کارگروه کارشناسی، جهاد کشاورزی به‌عنوان یک عضو حضور دارد و قیمت‌گذاری‌ها انجام شد و قیمت‌های ما به‌صورت کلی شاید از دیگر استان‌ها کمتر باشد و همچنین از نظر ما معقول است بر همین اساس قیمت‌هایی که اعلام شد اگر کسی اقدام به فروش بالاتر داشته باشد با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: روز گذشته حدود ۲۷۰ تن دام سبک و ۵ تن دام سنگین توزیع شد و به‌صورت نسبی می‌توان اعلام کرد که از نظر مرغ و گوشت قرمز مشکلی ندارد و قیمت مرغ در شرایط حاضر نسبت به سایر استان‌ها متعادل‌تر و حتی قیمت‌ها نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است.

وی تأکید کرد: ما‌ نسبت به تأمین کالاهای اساسی وظیفه داریم و قدرت خرید، نرخ تورم و رشد اقتصادی در سطح کلان مطرح است و جایگاه ما جایگاهی نیست که بتوان به این موارد پرداخت؛ اما وظیفه داریم کالاهای اساسی را تأمین کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار