رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/03/01 Tuesday - 2024 21 May الثلاثاء ، 13 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 13:52 شماره خبر : 4064 https://sobhezagros.ir/short/4ZRoa 0
در خطبه های نماز جمعه استان مطرح شد:

امام جمعه لیکک گفت: برای تضعیف حقوق عامه یکی باید پاسخگو باشد، باید یکی از مردم عذرخواهی کند، چرا مسئولین ذی ربط به مردم بی‌احترامی و بی‌حرمتی می‌کنند و مردم را تحقیر و تضعیف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس»خطبه های نماز جمعه شهرسهای استان با حضور چشمگیر مردم برگزار شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: این روزها در جای‌جای استانمان اجلاسیه های شهدا راداریم و مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست و امروز پیمودن راه و سیره شهدا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: شهدا به ما درس مبارزه با ظلم و درس حمایت از مظلوم را دادند و همچنین خانواده معظم شهدا درس صبر، استقامت و اطاعت از ولایت‌فقیه را دادند. شهدا به ما یاد دادند که برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی باید همچنان منسجم و متحد باشیم.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: امروز اول ماه ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است که به نام روز دختر نام‌گذاری شده است و این روز مبارک را گرامی می‌داریم، حقیقتاً دهه کرامت فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ رضوی و فاطمی است.

خطیب جمعه گچساران گفت: اسلام برای دختران و بانوان جایگاه ویژه‌ای را ترسیم کرده است به‌طوری‌که حتی بازنده به گور کردن دختران مبارزه کرد و بالاترین مخلوق عالم یعنی پیامبر اکرم (ص) بر دستان دخترش فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بوسه می‌زنند و می‌فرمایند که پدر به فدای دختر بشود و درجایی دیگری هم می‌فرمایند که این دختر همانند مادر برای پدر است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی جایگاه و ارزش بسیاری برای دختران و بانوان قائل است و اما دختران باید شخصیت بالای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را به‌عنوان الگوی خودشان قرار دهد و از فرهنگ مبتذل غرب که نگاهی تبلیغاتی به دختران دارند، دوری کنند.

وی افزود: امروز غرب به دنبال ترویج بی‌بند باری و بی‌عفتی در کشورمان است که همه باید مراقب این توطئه دشمن باشیم. دشمن در جنگ ترکیبی باورها و اندیشه‌های مردم را هدف گرفته است و در کنار جنگ اقتصادی تلاش دارد که نظام جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: بنابراین بانوان ایران اسلامی فریب این فتنه دشمن را نخواهند خورد و نسبت به عفاف و حجابشان ثابت‌قدم بوده و هستند و باتربیت فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی، دشمنان را دررسیدن به اهدافشان مأیوس خواهند کرد.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز در غرب شعار مرگ بر آمریکا بلند است و به معنای این است که آن‌هایی که یک روزی فتنه‌ها را در منطقه پایه‌ریزی می‌کردند، امروز مکر آن‌ها به خودشان بازگردانده شده و دارند زمین‌گیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امروز اسرائیل و آمریکا نفس‌های آخرشان را می‌کشند و دشمنان بدانند که هدف نهایی محور مقاومت خود آمریکای جنایتکار است و تا نابودی کامل آمریکا از پای نخواهند نشست.

وی افزود: بنابراین رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران حج فرمودند که حج امسال حج برائت از آمریکاست و این همان نقطه عطف بیداری اسلامی در مقابل زورگویی‌های آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی است.

امام‌جمعه گچساران در ادامه خطاب به مسئولان اظهار کرد: نزدیک به 50 روز از تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد شعاری که یک راهبرد و یک نقشه راه برای حل مشکلات کشورمان است. اولاً مسئولان باید تلاش کنند که یک قرارگاه راهبردی برای تحقق شعار سال در سطح استان، شهرستان و هم در سطح ملی به نام قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم تشکیل شود.

خطیب جمعه گچساران گفت: جهش تولید با فعالیت‌های معمول امروزی و جاری قابل تحقق نیست و باید حتماً یک نقشه راهی باشد آن‌هم با مشارکت مردم. باید امکانات و ظرفیت‌های این امر برای تحقق شعار در استان و شهرستان به‌کارگیری شود، لذا از ظرفیت نخبگانی گرفته تا سرمایه‌گذاران خرد و کلان تا تسهیل و بهبود محیط کار، رفع موانع تولید و افزایش ظرفیت‌ها تولیدی هم مهم است که باید شناسایی و احصا شوند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: نکته دیگر اینکه همت و تلاش شود که اثر این جهش تولید و شعار سال را مردم هم لمس کنند، در بازار، در اشتغال، در کنترل قیمت‌ها و تورم‌ها و در آرامش روانی جامعه. اگرچه امروز کام مردم در مبارزه با مشکلات اقتصادی تلخ شده است و مسئولان بدانند فرصت‌های مدیریتی همان فرصت‌های ناب خدمت به مردم است و باید قدردان این فرصت‌ها بود.

وی افزود: مردم عملکرد مسئولان را قضاوت می‌کنند که در چه مسیری بوده‌اید و چه قدم‌هایی برداشته‌اید پس آقایان مسئول از حاشیه‌ها پرهیز کنید و سعی کنید با وحدت و همدلی و با استفاده از ظرفیت‌های والایی که در استان و شهرستان وجود دارد از نیروی انسانی و نیروی نخبگانی گرفته تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران و تولیدات آن‌چنانی نیز بهره ببرید.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: آقایان مسئول درگیر حاشیه شدن کاری از پیش نمی‌برد، این درگیری‌ها و این نگرانی‌ها به بطن جامعه ورود می‌کند و مردم را هم درگیر و هم وادار به‌عکس العمل می‌کند و از هر اقدامی که مانع خدمت به مردم است باید فاصله گرفت. لذا فرقی هم نمی‌کند صف اول باشید یا صف دوم باشید یا صف آخر؛ پس اگر خدمت گذار به مردم باشید که چه خوب وگرنه هر کجایی که باشید منفور مردم خواهید بود.

خطیب جمعه گچساران گفت: توصیه‌ام این است که حاشیه‌ها را کنار بگذارید و فضای استان و شهرستان باید یک فضای همدلی، فضای وحدت و ارتباط قوی برای حل مسائل و مشکلات باشد و این موضوع است که می‌تواند آرامش مردم را رقم بزند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: در پایان نیز هفته هلال‌احمر را خدمت همه عزیزان این نهاد تبریک عرض می‌کنم.

لیکک

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صلواتی امام جمعه لیکک با اشاره به برگزاری با شکوه اجلاسیه شهدای بهمئی گفت: از حضور پرشور و شعور مردم شریف، غیور و متدین بهمئی در اجلاسیه ۱۲۸ شهید این شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: مردم بهمئی، مردمی وفادار هستند و از آنها سپاسگزاری می‌کنم و  از همه کسانی که زحمت کشیدند خالصانه تقدیر و تشکر می‌کنم، مخصوصاً از سپاه پاسداران و خاصه  از فرماندهی سپاه ناحیه بهمئی تشکر می‌کنم. و امیدوارم مسئولان کشوری و استانی  از این خادمان شهدا تقدیر کنند.

مردم شهر مردم ستون دین هستند

صلواتی مردم را ستون دین دانست و گفت: مردم ستون دین هستند و این ستون دین قداست و شرافت دارد.

امام جمعه لیکک شرافت مسئولان را در گرو خدمت به مردم دانست و گفت: در دنیای دیجیتال و الکترونیک قطعی مکرر خطوط همراه در شأن مردم نیست،در این قطعی مکرر چندین ساعت بازار تعطیل، خرید و فروش مختل، ادارات و نهادها درخواب و زندگی مردم به هم ریخته است.

وی این حرکات را ظلم و بی‌حرمتی به مردم دانست و ادامه داد: قطعی مکرر تضعیف حقوق مردم است و یک بار آن قابل گذشت است و ادامه آن سهل انگاری و بی‌توجهی است.

امام جمعه لیکک گفت: برای تضعیف حقوق عامه یکی باید پاسخگو باشد، باید یکی از مردم عذرخواهی کند، چرا مسئولین ذی ربط به مردم بی‌احترامی و بی‌حرمتی می‌کنند و مردم را تحقیر و تضعیف می‌کنند.

صلواتی امام جمعه لیکک گفت: از نظر بنده شورای تامین در حکم امام زاده هستند به احترام آنها واجب اما تعجب می‌کنم از شورای تامین که چرا  اجازه می‌دهند این چنین به مردم بی‌حرمتی شود؟

شهرستان بهمئی شهرستانی کس‌دار و بی‌کس است

صلواتی امام جمعه لیکک در بخش دیگر سخنان خود شهرستان بهمئی  را شهرستانی کس‌دار و بی‌کس دانست و گفت: این شهرستان روی گنج خوابیده اما محروماست، منابع حیاتی این شهرستان یعنی آب، برق، خطوط تلفن و گاز همه رهن بهبهان هستیم.

وی از مدعی العموم درخواست کرد تا در این قضایا ورود کند و نهادهای خدمت رسان با یکدیگر هماهنگ کند.

امام جمعه از شورای تامین درخواست کرد: با کسانی که حقوق مردم را تضعیف می‌کنند و آسایش، آرامش را از مردم می‌گیرند برخورد کنند.

امام جمعه با تلخند گفت: بقیه رفتند در کره ماه پیاز کاشتند و مردم شهرستان بهمئی هنوز با قطعی مکرر خطوط همراه مواجه هستند.

امام جمعه با اشاره به فعالیت‌های مسئولان گفت: همین مسئولان خدمات خوبی انجام دادند از جمله آسفالت و بهسازی، تلاش و پیگیری برای پالایشگاه، تسریع در روند آبرسانی از سدکوثر، گرفتن حق آلایندگی، نصب المان‌های شهری،  ایجاد دو شهرداری در شهرستان، ایجاد آسایش و آرامش عمومی،  وحدت و همدلی و همصدایی شورای تامین و  پروازی نبودن خیلی از مسئولان کارهای خوب این مسئولین است  اما حقیقتاً برخی از مدیریت حال خوب مردم را می‌گیرد.

امام جمعه با اشاره به صندوق حاشیه ساز بهمئی گفت: صندوق سرمایه‌گذاری مردم  را متضرر کرد  هرچند خود مردم هم بی‌تقصیر نبودند و بدون توجه و بدون بررسی سرمایه خود را بر باد دادند.

 اسماعیل صلواتی امام جمعه لیکک حال بعضی از مردم این شهرستان را خوب ندانست و گفت: مسئولی که نتواند معاش مردم را تامین می‌کند معاد را از آنها می‌گیرد.

وی مسئولان را توان و تکیه‌گاه مردم  دانست و گفت: نباید این مردم این همه سختی و رنج تحمل کنند.

امام جمعه لیکک با اشاره به پروژه‌های ۱۰ ساله شهرستان و انتقاد از جهاد کشاورزی گفت: منت‌کشی جهاد کشاورزی در خصوص سد ایلی آباد را می‌بینم که چقدر این نهاد تضعیف می‌شود و به پیمانکار التماس می‌کند برای پروژه‌ای که پول دارد ولی کار نمی‌کند.

وی گفت: اگر یک آدم غیور باشد باید ماده ۴۵ را در حق این پیمانکار اجرا کند.

امام جمعه به اهمیت ندادن به مسکن مهر، نداشتن مبلمان شهری، وضعیت رانندگی، ترافیک به سمت قبرستان اشاره کرد و گفت: این نوع مدیریت ها روی اخلاق مردم تاثیر می‌گذارد اگر مسئولی براساس ضوابط، تخصص،تعهد، دلسوزی و توانمند باشد جامعه صالح و مردمی حق شناس خواهیم داشت.

 

دهدشت

امام جمعه دهدشت در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی زکات را واجب الهی و شکرگزاری منعم خواند و گفت: زکات واجب الهی است زکات مایه برکت و رحمت است مایه لطف و عنایت خداوند رحمان است. مراقب باشیم حقوق نیازمندان را از اموال جدا کنیم فقرا را ببینیم و به آنها توجه کنیم.

امسال حج برای مسلمانان استکبارستیزی مهمی است

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر دیدار اخیر رهبر انقلاب با کارگزاران حج را یادآور شد و در تبیین نکاتی از فرامین رهبری افزود: امسال حج برای مسلمانان استکبارستیزی مهمی است به مدد الهی حج امسال نقطه عطف بیداری جهانی در مقابل رژیم صهیونیست باشدهر حاجی یک مبلغ برائت از استکبار باشد.

وی تصریح کرد: حج فرصت خوبی است برای تبادل نظر و تبادل افکار برای انچه رسانه ها مخفی کرده‌اند.باید همچنان ندای امت اسلام «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسراییل» باشد.حجاج بیت الحرام باید برائت را به عنوان حرکت قدرت آفرین و قیام جریان ساز به نفع جبهه مقاومت و علیه استکبار اقامه کنند.

وحدانی فر ادامه داد: رژیم غاصب هر روز برگ دیگری از مقاومت می‌بیند اخیرأ عضو جدید شبکه مقاومت از بحرین اعلام آمادگی کرده و انها را مورد حمله قرار داده است. برخی فکر کرده‌اند اگر دوئل عربی تصورشان بر این بود اگر مثلا پادشاهان قراردادی امضا کنند مردم همراهی می کنند اما مشخص شد نه جبهه مقاومت همراهی کرد نه مردم با اینها همراهی می کنند.


امام جمعه دهدشت سفر آقای برزانی رئیس اقلیم کردستان به تهران و اهداف این سفر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نکاتی به وی گوشزد شده است، گفت: اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق مورد تأکید واقع شد، اقلیم کردستان توجه داشته باشد تا زمانی که جاسوسان رژیم صهیونیست در این اقلیم هستندو اقدامی علیه ایران داشته باشند امنیت نخواهد داشت؛ بداند رژیم صهیونیست امروز برای خود شیری درست کرده که البته نه یال دارد نه دندان.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیست به مثابه مگسی برای جبهه مقاومت است ، بیان کرد:آقایان در اقلیم کردستان دقت داشته باشند مبارزه موثر با تحرکات گروهک های تروریستی داشته باشند اگر امنیت و آسایش می، خواهند و حسن همجواری را رعایت کنند باید به این مسیله توجه لازم را داشته باشند.


وی همچنین از زحمات مجموعه جمعیت هلال احمر قدردانی کرد و  خطاب به مدیرانی که در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند، افزود: گاهی مصلا سر بزنید ممکن است مسافری در ورودی شهر از شما آدرس بپرسد حداقل آدرس مصلا را بلد باشید.

چرام

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید همانا موسى را همراه معجزاتى ( به سوى مردم ) فرستاديم ( و به او گفتيم ) قومت را از تاريكى‌ها به سوى نور خارج ساز و روزهاى ( نزول قهر يا لطف ) خدا را به آنان يادآورى كن، همانا در اين ( يادآورى ) براى كسانى كه صبر و مقاومت و سپاس فراوان داشته باشند نشانه‌هايى از قدرت الهى است.
ا

مام جمعه چرام با بیان اینکه یاد و بوی شهدای عزیز در فضای شهرستان چرام پیچیده و یاد شهدا از ایام الله است، افزود: اجلاسیه بزرگ ۱۳۷ آلاله ی کربلای ایران در ۲۷ اردیبهشت در چرام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر آنکس که در این استان دلاورخیز است برای حضور در این محفل شهدایی، دعوت شهدای عزیزمان را لبیک بگوید، ادامه داد: روز پاسداشت زبان فارسي و بزرگداشت فردوسي؛ 25 ارديبهشت است.

افشار با بیان اینکه اسلام، به زبان عربی وارد ایران شد و به زبان فارسی ترویج پیدا کرد، عنوان کرد: زبان فارسی علاوه بر این‌که زبان دوم جهان اسلام و تشیع است، زبان مادری بسیاری از دانشمندان اسلامی در گستره تاریخ نیز بوده است. علاوه‌بر این زبان فارسی حامل و رسانه پیام انقلاب اسلامی است.

وی گفت: به‌شکر خدا، بنیان‌گذار راحل انقلاب و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی هر دو ادیب، صاحب قلم و شاعر بوده و هستند و به زبان و ادبیات فارسی علاقه‌مند بوده و هستند، از نشانه‌های این علاقه، تأسیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده که در طول سه دهه است که تاکنون توانسته است شصت‌هزار معادل فارسی را برای لغات و اصطلاحات بیگانه تصویب و هم‌چنین سی‌ و دو کتاب فرهنگ اختصاصی را در رشته‌های مختلف منتشر کند.

افشار افزود: در کنار فرهنگستان، یک دهه است که با هدف گسترش زبان فارسی، بنیاد سعدی تأسیس شده که تاکنون چهل کتاب درسی را برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‌زبانان تالیف و صدها دوره فارسی ‌آموزی در سراسر جهان برگزار نموده است. اکنون در هند بیش از صد دانشگاه دانشجوی زبان فارسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارند و تعداد دانشجویان ادبیات فارسی هند، از ایران نیز بیشتر شده است. 

زبان فارسی از مؤلفه‌های اصلی هویت ملی 

وی ادامه داد: زبان فارسی از مؤلفه‌های اصلی هویت ملی و از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ما با سابقه کهن چندهزارساله است. این زبان و ادبیات پرافتخار، علاوه بر دیرینگی، گستردگی حیرت‌آوری نیز داشته و پهنه عظیمی از بنگال و کلکته در هند، چین، آسیای صغیر، بوسنی و هرزگوین، مصر و آفریقا را در بر می‌گرفته و قند فارسی کام این مردمان را شیرین کرده است. وجود صدها هزار نسخه خطی فارسی در کتابخانه‌های جهان، گواه حضور زبان فارسی در این بخش پهناور از زمین، از شبه‌قاره، ترکیه، اروپا و حتی آمریکا است.
افشار با بیان اینکه زبان فارسی با ادبیات دلپذیر و پرمحتوا از پیام‌های آسمانی و انسانی خود، زبان دوم عالم اسلام به شمار می‌رفته است، عنوان کرد: پیش از این‌که فردوسی شاهنامه را با صدهزار بیت بسراید، طبیب نامداری به نام اَخَوینی، هدایت‌المتعلمین را در علم طب، فارسی نوشته که نشان می‌دهد فارسی تنها زبان عاطفه و حماسه و عرفان نیست، بلکه زبان علم نیز بوده است.

وی با بیان اینکه فردوسی سال ها تلاش کرد تا با اشعار شاهنامه زبان فارسی زنده بماند، افزود: ما نیز به این سبک فردوسي توجه نماییم، فردوسی نزديک به سي سال از بهترين ايام زندگي خود را وقف اين کار کرد، او مي گوبد: بسي رنج بردم بدين سال سی / عجم زنده کردم بدين پارسی / پی افکندم از نظم کاخی بلند / که از باد و باران نيابد گزند / بناهای آباد گردد خراب / ز باران و از تابش آفتاب.

افشار با بیان اینکه استفاده از لغات انگلیسی در گفتار ونوشتار باعث تضعیف میراث ماندگار فردوسي و پدرانمان می‌شود، گفت:  برخی کلمات شایع انگلسیی و معادل فارسی آن را ذکر می کنم تا دقت نماییم؛ بجای تریبون، کلمه میز خطابه استفاده کنیم؛ بجای دربی، کلمه شهرآورد را استفاده کنیم؛ بجای آرشیو، کلمه بایگانی را استفاده کنیم؛ بجای آنلاین، کلمه برخط را استفاده کنیم؛بجای ادمین، کلمه مدیر یا گرداننده و بجای استادیوم، کلمه ورزشگاه را استفاده کنیم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه مسولین در چرام پای کار خدمت به نظام و انقلاب هستند و باید این فضای خادم بودن را مردم احساس و درک کنند، افزود: گاهی ممکن است نصیحتی دلسوزانه از میز خطابه نمازجمعه ذکر شود که مسولین استانی و شهرستانی متواضعانه اقدام به پیگیری می کنند، انتقادها و مطالبه گری و بیان مشکلات شهرستان  توسط امام جمعه، تقابل در مقابل یکدیگر نیست چون هدف همه خدمت به ایران اسلامی مقتدر است. از عموم اعضای شورای اداری و شورای تامین و فرماندار محترم که هم دل، در خدمت به مردم چرام هستند و متوجه این موضوع هستند کمال تقدیر را دارم.

قلعه رئیسی

محروم بودن بانوان و دختران قلعه رئیسی از برخی امکانات


امام جمعه قلعه رئیسی با تبریک روز دختر گفت: سالن ورزشی اختصاصی بانوان پارک بانوان نیاز فوری جامعه بانوان و دختران است.

 حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: روز اول ماه ذیقعده است ولادت با سعادت بانوی کرامت دختر باب الحوائج موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه و روز دختر و آغاز دهه کرامت این روز عزیز را به همه شیعیان و محبان آن حضرت مخصوصا دختران فاطمی ایران زمین تبریک عرض می‌کنم و اصولا فلسفه اصلی هجرت به سوی امام علی بن موسی الرضا ولایتمداری ایشان است.

 وی افزود: اقتدا به سیره تربیتی معصومین در توجه به دختر و محبت و عشق ورزیدن به دختران هم در زندگی شخصی و هم زندگی اجتماعی و سیاسی یه تکلیف مهم هم برای والدین است و هم برای مسئولین حتی به جامعه متدینان هم باید تذکر داد که مواجهه و برخورد اشتباه، مخصوصا در امر به معروف و نهی از منکر، حرف حق را از بین می برد.

حیدرخواه بیان کرد: حتی اگر برخی‌ها بی ادبی هم کنند مجوز نمی شود مقابله به مثل کرد چون این برخورد پای اسلام نوشته می‌شود.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) به یارانش درباره زنان شامی که در صفین با باغیان حاضر بودند می‌فرماید رفتار ما باید بر مبنای این سیره علوی باشد نه شیوه یزیدی که به دختر سه ساله هم رحم نمی‌کرد. امام جمعه قلعه رئیسی گفت: باید بر مبنای سیره امام خمینی و رهبری باشد نه سیره آمریکایی که دختر دانشجو و بانوی استاد دانشگاه را با آن جسارت و خشونت صرفا به جرم شعار علیه نسل کشی غرب و اسرائیل دستگیر می کند.


وی خواستار عدالت در توزیع امکانات برای دختران شد و گفت: دختر و همسر باید از نهاد خانواده غرق در محبت و تکریم باشد در جامعه هم باید در همه زمینه ها توجه بیشتر یا حداقل عدالت در این زمینه رعایت شود مخصوصا در منطقه چاروسا و شهر قلعه ریسی باید توجه اساسی شود. سالن ورزشی اختصاصی بانوان پارک بانوان نیاز فوری جامعه بانوان و دختران است و دختران و زنان ما هم خوب می دانند تنها دین و مکتبی که کرامت آنها حقوق آنها و جایگاه آنها را قدر می داند و تضمین کرده است دین اسلام و مکتب اهلبیت علیهم السلام است.

وی بیان کرد: دین اسلام غیر از آن چیزی است که در رفتارها و گفتارهای بعضی مسلمانان می‌بینیم باید بدون واسطه با قرآن و احادیث و منابع دینی انس برقرار کنیم و حق و حقوق خودمان را بشناسیم و از مسؤلین مومنین و خانواده مطالبه کنیم. وی افزود: امسال حج ما، بالخصوص حج برائت است به خاطر آنچه امروز در غزه و فلسطین اتفاق می‌افتد.

 حیدرخواه گفت: این ویژگی حج مقبول است و حاجی ما باید بداند اگر حج بدون برائت داشته باشد ره گم کرده است چرا که فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی، حقیقتا امروز هر کسی در هر جایی و با هر آیینی اهل برائت نباشد از قافله بشریت و انسانیت عقب مانده است امروز دنیا در حال بیدار شدن است و همزمان با مقاومت و صبر و ایستادگی مردم مظلوم غزه، در حال همدلی و همدردی هستند و اما جبهه استکبار که بین خودشان لاف قدرت و حمله میزنند اگر چه تحسبهم جمیعا، خودشان را همدل و یکصدا نشان می‌دهند، اما قرآن می گوید فکر نکنید خیلی متراکم و متحدند، قلوب اینها متشتت و متفرق است.


وی افزود: کافی است محکم بایستید چه در جبهه نرم و چه در جبهه سختچه در میدان جنگ و چه دیپلماسی فرقی نمی‌کند، مهم ایستادگی همه جانبه است که الحمدالله تا امروز جبهه مقاومت و مردم غزه در همه عرصه ها ایستادند و به حول و قوه الهی به زودی وعده نصرت الهی محقق خواهد شد.

 

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار