رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت

شهرستان لنده با قدمت تاریخی و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد یکی از شهرستان‌های گردشگر پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل بهار و تابستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، شهرستان لنده به دلیل نزدیکی با استان خوزستان در طول فصول سال میزبان گردشگران استان‌های جنوبی کشور است. 

تنوع آب و هوایی در کمتر از ۱۵ دقیقه و وجود مناظر دیدنی بکر و خاطره‌انگیز و جنگل‌های پوشیده از درختان بلوط ازجمله شاخصه‌هایی است که حوزه گردشگری این شهرستان را متمایزتر از دیگر شهرستان‌های گرمسیری استان کرده است. 

شهرستان لنده به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود مناطق سردسیر و گرمسیر، کوه سیاه و کوه سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار و همچنین رودخانه و چشمه‌ساران موگرمون از ظرفیت گردشگری بالایی برای جذب مسافران نوروزی و دیگر ایام سال برخورد دار است. 

موگرمون که به بهشت گمشده شهرت دارد، همچون نگینی در شهرستان لنده و به‌تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشد. 

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی ازجمله رودخانه جن در این منطقه با طبیعتی بسیار زیبا و آب فراوان که از دل کوه می‌جوشد تفرجگاه زیبا و دل‌نشینی را برای گردشگران به وجود آورده است. 

در کنار این رودخانه شالیزارهای برنج، درخت‌های طبیعی «مورد» که به شکل منظمی اطراف رودخانه را فراگرفته، باغ‌ها و درختان طبیعی و بکر اطراف رودخانه جلوه خاصی به این منطقه داده است. 

کوه سیاه ازجمله مناطق گردشگری و بکر شهرستان لنده به‌عنوان ییلاق مردم این منطقه دارای تنوع زیست‌محیطی فراوانی است.

دانلود
1402-12-26 13:48 شماره خبر : 3059 https://sobhezagros.ir/short/4Q9qY 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات