رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-03-10 14:52 شماره خبر : 4595 https://sobhezagros.ir/short/Vd0ql 0
سفیر اسبق ایران در اروپا :

سفیر اسبق ایران در اروپا گفت: دولت سیزدهم به این دلیل موفق بود که در مسیر رهبری حرکت کردند و نگفتند که رفع مشکلات از لندن و واشنگتن می‌گذرد و به ملت خودمان اعتماد کردند، و میدان و دیپلماسی را مکمل هم می‌دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در اروپا در مراسم هفتم شهدای خدمت که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی به‌طور شبانه‌روز برای مردم خدمت کرد. هم آقای روحانی و هم آقای همتی می‌گفتند که اگر آقای رئیسی، رئیس‌جمهور شود تورم سه‌رقمی خواهد شد چون اقتصاد را تا لب پرتگاه آورده بودند و می‌خواستند به‌اصطلاح اقتصاد را ونزوئلایی کنند درحالی‌که زمین سوخته تحویل آقای رئیسی دادند.

دولت آقای روحانی صندوق توسعه ملی را تخلیه کرده بود

وی افزود: در دولت آقای روحانی صندوق توسعه ملی به‌شدت بدهکار بود و به قول رئیس سازمان برنامه‌ریزی دو هزار و ۴۰۰ همت صندوق بدهکار بود چراکه اوراق مشارکت فروخته بودند و همه را هم‌خرج می‌کردند. دولت آقای روحانی صندوق توسعه ملی را تخلیه کرده بودند وقتی‌که آقای رئیسی در مردادماه ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور شدند دولت قبلا بودجه این سال را خرج کرده بود و آن‌ها در جلسه‌ای که با آقای رئیسی داشتند می‌گفتند که حقوق‌ها را هم نمی‌توانید پرداخت کنید.

فاسدترین دولت بعد از انقلاب دولت آقای روحانی بود

قدیری ابیانه گفت: بنابراین هنوز دولت سیزدهم شکل نگرفته می‌بایست به جمعیتی بالغ‌بر ۸ میلیون نفر حقوق می‌دادند که صدالبته فاسدترین دولت بعد از انقلاب دولت آقای روحانی بود اما آیت‌الله رئیسی به خداوند توکل و خداوند هم یاری کردند. آقای رئیسی از وضعیت اقتصاد اطلاع داشتند که چقدر خطرناک است چراکه دولت قبل اقتصاد را تا لب پرتگاه برده بود.

آقای رئیسی 9هزارکارخانه راکد را راه‌اندازی کرد

سفیر اسبق ایران در اروپا تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی چون وضع اقتصاد مملکت را می‌دانستند، اما نگرانی ایجاد نکردند و به‌طور شبانه‌روز تلاش کردند تا این وضعیت را جبران کنند و این دغدغه بود که یک‌لحظه هم توقف نکردند و کارهای بزرگی انجام دادند و چیزی بالغ‌بر ۹۰۰۰ کارخانه تعطیل‌شده و راکد را مجدداً راه‌اندازی کردند.

خیلی‌ها جلوی پای دولت سیزدهم سنگ‌اندازی کردند

وی ادامه داد: خیلی‌ها جلوی پای دولت سیزدهم سنگ‌اندازی کردند و تخریب کردند ولی آیت‌الله رئیسی بدون توجه به این سنگ‌اندازی‌ها تلاش کردند و مملکت را از آن وضعیت نجات دادند درحالی‌که بیکاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و همین کسب‌وکارهای مجازی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم بود و از معطل کردن مردم برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیز جلوگیری کرد و به‌تبع جلوی خیلی از فسادها و رشوه‌ها هم گرفته شد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: دولت قبل(روحانی) می‌گفت که راه پیشرفت کشور از واشنگتن، لندن و اروپا می‌گذرد و ادعا داشتند که آب خوردن ما هم به تفاهم با غرب برمی‌گردد و میدان را با دیپلماسی در تضاد می‌دیدند لذا در دیپلماسی شکست خوردند. آن‌ها مدعی بودند که زبان دنیا را می‌فهمیدند و این‌همه امتیاز به غرب دادند اما یک سری وعده پوچ گرفتند و تحریم‌ها هم برداشته نشد اگرچه بازهم مدعی بودند که امضای جان کری (وزیر سابق امور خارجه آمریکا) ضمانت است.

دولت آیت الله رئیسی میدان و دیپلماسی را مکمل هم می‌دانست

سفیر اسبق ایران در اروپا گفت: دولت آقای روحانی تمام تعهداتی که در برجام داده بودند همه را یک‌جانبه انجام دادند و غرب هم هیچ تحریمی را برنداشت و اتفاقاً هم چند برابر کردند؛ اما چرا دولت سیزدهم در سیاست خارجه موفق بود به این دلیل که امیرعبداللهیان در مسیر رهبری حرکت کردند و نگفتند که رفع مشکلات از لندن و واشنگتن می‌گذرد و به ملت خودمان اعتماد کردند، رهنمودهای مقام معظم رهبری را نعمت می‌دانستند و این دولت میدان و دیپلماسی را مکمل هم می‌دانستند و در مسیر الهی قدم برمی‌داشتند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: دروغ، تهمت و فریب جزو رفتار اصلاح‌طلبان، شخص آقای روحانی و دیگر اعضای دولت قبل بودند، چقدر توهین به مردم کردند از بی شناسنامه‌ها گرفته تا موارد دیگر، اما آقای رئیسی جلوی ملت ادب داشتند و با اخلاص و تواضع به مردم توجه داشتند ایشان می‌گفتند که من فقر را نشنیدم ولی چشیدم.

امروز فرق می‌کند چه کسی را انتخاب کنیم

وی افزود: امروز فرق می‌کند چه کسی را انتخاب کنیم و به چه کسی هم‌رأی بدهیم. اینکه چندین کشور عزای عمومی اعلام کردند و نمایندگان بسیاری از کشورهای جهان به مراسم عزای شهدای خدمت آمدند خود نکته‌های بسیاری دارد و حتی ناتو و سخنگوی کاخ سفید هم پیام تسلیت فرستادند و این اقتدار جمهوری اسلامی را می‌رساند.

عملیات وعده صادق سیلی سنگینی به‌نظام سلطه بود

سفیر اسبق ایران در اروپا اظهار کرد: قبل از انقلاب، رژیم پهلوی ژاندارم منطقه بود یعنی باید پیش‌مرگ غرب و آمریکا می‌بودیم؛ اما امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار است عملیات وعده صادق سیلی سنگینی به‌نظام سلطه بود. حتی قبل از این عملیات خیلی‌ها به دست‌وپا افتادند و پیغام‌وپسغام دادند اما جمهوری اسلامی گفت که می‌زنیم.

قدیری ابیانه بیان کرد: نهایتاً پیام دادند که در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نمی‌کنند و عقب‌نشینی کردند. نکته اینکه از قبل جمهوری اسلامی گفته بود که می‌زنیم؛ اما آن‌ها جرئت پاسخ نداشتند اگرچه کلیه امکاناتشان را در منطقه به کار گرفته بودند.

ایران تبدیل به یک قدرت جهانی شده است

وی افزود: بنابراین جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق یک رادار ۵۰۰ میلیون دلاری رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد و از آن مهم‌تر نیز پایگاه معروف دیمونا و تجهیزات پیشرفته رژیم صهیونیستی را هدف قرارداد،درحالی‌که حفاظت این پایگاه از کاخ سفید و کاخ کرملین هم بالاتر است. بنابراین ایران از یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل به یک قدرت جهانی شده است و آن‌ها هم خوب این را می‌فهمند.

دنیا فهمید ما ابرقدرت هستیم

سفیر اسبق ایران در اروپا تصریح کرد: در ادامه آن‌ها ناچار به خویشتن‌داری شدند و اگر اسرائیل اقدامی می‌کرد ایران کاری می‌کرد که دیگر نتوانند از جایشان بلند شوند. حتی تصاویر پایگاه منهدم شده را هم سانسور کردند اما دنیا فهمید ما ابرقدرت هستیم و کشورهای زیادی به جهت عرض تسلیت از همدیگر سبقت می‌گرفتند چراکه رئیس‌جمهور یک کشور ابرقدرت به شهادت رسیده بودند.

برخی تلاش می‌کنند نیروهای انقلابی را تخریب کنند

قدیری ابیانه ادامه داد: کمتر از ۵۰ روز دیگر باید رئیس‌جمهور انتخاب کنیم و حواسمان باشد مهم است چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود و برخی تلاش می‌کنند نیروهای انقلابی را تخریب کنند؛ بنابراین خیلی مانده است تا خدمات آقای رئیسی را بشناسیم. دستاوردهای انقلاب نتیجه درصحنه بودن مردم است و هرکجا که مردم حضورداشته‌اند هم موفق بوده‌ایم.

کهگیلویه بویراحمد جزو ثروتمندترین نقاط کشور است

وی در پایان افزود: هرکسی هرکجا که قرار دارد کارش را به نحو بهتری انجام دهد و این راه پیروزی است مردم باید در امر تولید هم مشارکت کنند. کهگیلویه بویراحمد جزو ثروتمندترین نقاط کشور است و باید از این ظرفیت‌ها باکار و تلاش بهره برد. باید هرکدام بخشی از راه‌حل باشیم و نه صورت‌مسئله که اگر به این شکل عمل کنیم مشکلات هم مرتفع خواهند شد.

انتهای خبر/                                                                       

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار