واکنش مسئولان شهرداری یاسوج به یک خبر؛
رانندگانی که طفره میروند؛ مسافرانی که اصرار میکنند!
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج در خصوص گلایه شهروندان از عدم وجود دستگاه کارخوان در تاکسیهای شهری گفت: برخورد قانونی جدی ممکن نیست، فقط میشود پیگیری و تذکر داد رفع این معضل مگر با فرهنگسازی عمومی ممکن نیست.
اسلام رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در واکنش به خبر «بحران پرداخت کرایه تاکسی برای شهروندان یاسوجی» به مشکلات ناشی از پرداخت کرایه تاکسی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: «این معضل هم تاکسیرانان و هم شهروندان را دچار زحمت کرده و افزایش ترافیک و اتلاف وقت را به دنبال داشته است.»
مدیرعامل سازمان حملونقل و بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: «بیشتر مردم ترجیح میدهند از پول نقد استفاده کنند و در مقابل، بسیاری از تاکسیداران نیز به دلیل پرداخت مالیات بالا از ارائه دستگاه کارتخوان خودداری میکنند. شرایط اقتصادی، معیشتی و استهلاک خودرو نیز از دلایل این رفتار رانندگان است.»
به گفته وی، تجهیز تاکسیها به دستگاه کارتخوان هنوز به عنوان یک قانون الزامآور مطرح نیست، از همین رو برخورد جدی و قهری با رانندگان در این زمینه صورت نمیگیرد.
رضایی تأکید کرد: «با وجود این، اغلب تاکسیهای شهر به دستگاه کارتخوان مجهز هستند و ما تنها میتوانیم رانندگان را در صورت عدم استفاده از کارتخوان احضار و برحسب میزان کار روزانه، جریمه یا تذکر دهیم.»
وی در ادامه اظهار داشت: «برخی رانندگان به بهانه خرابی دستگاه یا مشکلات مالی از استفاده از کارتخوان خودداری میکنند، حتی گاهی برای دریافت کرایه بیشتر، از ارائه کارتخوان به مسافران امتناع میورزند. این مسئله باید به صورت ریشهای و فرهنگی حل شود.»
مدیرعامل سازمان حملونقل و بار و مسافر شهرداری یاسوج، در پایان خاطرنشان کرد: «مسافران باید از پرداخت پول نقد خودداری کرده و همواره کارت بانکی همراه داشته باشند. از سوی دیگر، رانندگان نیز موظفاند کارتخوان را در اختیار مسافران قرار دهند. بررسیها و پیگیری شکایات مردمی در این زمینه ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی انجام خواهد شد.»
انتهای خبر/