رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-25 18:32 شماره خبر : 5805 https://sobhezagros.ir/short/NDKp3 0
سعید جلیلی در جمع عزاداران یاسوج:

فعال سیاسی و مطرح اصولگرا گفت:امروز فرصت بزرگتر فرهنگ و جوانانی داریم که باید میراث‌دار این فرهنگ باشیم اگر این استان فرصت های دارد باید تبدیل به ثروت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاکرس»سعید جلیلی در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه خدا را شاکرم که در جمع مردم این استان که سربازان و فرزندانی را در جبهه‌های جنگ دادند حضور پیدا کردم گفت: عاشورا در شئون مختلف زندگی درس است، معارف دینی و آموزه ها را که نگاه میکنیم یکی از نکاتی که در مورد عاشورا ذکر می شود این است که عاشورا یک نقطه مقطعه‌ای نبود. عاشورا یک جریان و حرکت مستمر است واقعه‌ای نیست که قبل و بعدی نداشته باشد.

وی گفت: در زیارت عاشورا شهادت می‌دهیم اگر این فداکاری را انجام دادید حرکتی بود که از بدر شروع شد و حرکتی ادامه دار بود، جریانی شروع و ادامه پیدا کرد در ابتدای خلقت هر حرکت الهی که شکل گرفت اینگونه نبود که جاده ای صاف داشته باشد بلکه شیاطین تلاش خود را برای چالش و مانع شدن هدف های پیامبران الهی داشتند. 

شیطان در برابر حرکت حق متوقف نمی‌شود 

فعال معروف اصولگرا  ادامه داد: شیطان در برابر حرکت الهی متوقف نمی شود و روش‌هایی مختلفی دارد. گاهی با زور، جنگ و فشار شیطان وارد می‌شود با مرور تاریخ شیطان مانع از حرکت های حق خواهانه می‌شد از زمان پیامبر در ۱۳ سالی که در مکه و مهاجرت در مدینه دشمن بیکار نبود.

حرکت جبهه دشمن حرکت جنگ افزاری است

جلیلی گفت: حرکت جبهه دشمن حرکت جنگ افزاری است اما در مواردی که زور جوابگو نبوده است تردید ایجاد می کنند، در زمان حضرت امیر وقتی دشمن پشت خیمه رسید و توان آنها جواب گو نبود و مالک بیان می کند در دوقدمی دشمن بودم دشمن در این شرایط از ابزار تردید استفاده می‌کند. در حرکت های حق خواهانه اگر دچار تردید شویم متوقف شده یا منصرف شده یا منحرف خواهند شد در زمان حضرت امیر با ایجاد تردید در جبهه دشمن سرنوشت جنگ را به گونه ای دیگر رقم زدند. 

وی به نامه های ارسال شده به حضرت سید الشهدا مبنی بر آماده بودن برای یاری امام حسین علیه السلام اشاره کرد و اما دچار تردید شدند گفت: در این جریان حرکت خوبی شروع کردند و نامه نوشتند تا پیروی کنند اما دچار تردید شدند این شیوه دارای روش های مختلفی است یک ترساندن است این موضوع یکی از ترفندهای دشمن است، دومین ویژگی تطمیع است. در حرکت عاشورا وقتی عده‌ای دچار تردید می شوند بعد از آن خود فهمیدند چه اشتباهی کردند وقتی تردید ایجاد شود حرکت بزرگی که باید با قوت ادامه پیدا کند دچار کجی و انحراف می‌شود.

برخی خواص در زمان حادثه عاشورا قبول نشدند

جلیلی افزود: برخی افرادی که امام حسین علیه السلام را دعوت کردند بخاطر ترس، طمع و عدم تصمیم گیری صحیح در زمان خودش سبب عدم یاری امام شد و اگر بعداً عده‌ای مانند توابین جان خود را فدا کردند اما همان حرکت در زمان خودش انجام شده بود چه بسا فاجعه عاشورا شکل نمی گرفت و جریان تاریخ تغییر می کرد.

جلیلی با بیان اینکه جامعه‌ای که ملازم ولایت باشد و این موضوع در ادعیه‌ها‌، زیارت‌ها و دعا یاد شده تا ما ملازم امامت و حقیقت باشیم گفت: وقتی جریان حق را یافتیم باید همراه آن باشیم نه جلوتر و نه قبل تر از آن است. 

جلیلی افزود: امام سجاد علیه السلام می‌فرماید خدا نکند ابرهای تردید رخ دهد و تردید ابزار فتنه‌ها را ایجاد می‌کند. امام سجاد علیه السلام در مناجات العارفین اگر امام بخواهد عارفی را تعریف کند آن افراد غیر از امام حسین علیه السلام و یاران او است، وقتی عارف‌ها و عرفان را توصیف می کند توصیه دارد کسانی که در وجود و عقیده آنها تاریکی شک نیست کسانی که از حوزه‌های محبت سیراب می‌شوند.

حرکت عاشورا همیشه مستمر است 

نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری  ادامه داد: درس عاشورا این است که این جریان یک حرکت مستمر است یعنی در این جریان بزنگاه‌های شک و ابزار انحراف ایجاد می‌شود، در این جریان باید انسان بداند وظیفه چیست و چه عرصه ای باید حضور نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: حضرت امام اهل تعارف نبود و در حیات خود از ملت ایران تعریف کرد و بیان فرمود خداوندا شهادت می‌دهم مردم ایران از مردمان صدر اسلام بهتر هستند زیرا تشخیص صحیح دادند و در زمان مناسب اقدام کردند. هر حرکت الهی که شروع شود عده ای صف آرایی می کنند، امام راحل حرکتی را شروع کرد و با ۱۷ هزار ترور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، مردم کوچه و بازار از جمله بودند، در هشت سال جنگ دشمن پیش نرفتند پول گذاشتند و سرمایه و نیرو و تجهیزات گذاشتند اما موفق نشدند در این استان فرزندان آنها در جزیره مجنون پد خندق حضور پیدا کردند و شهدایی زیادی دادند. فرزندان این استان برای دفاع از حقیقت در یک روز ۸۰ نفر شهید شدند نتیجه آن این است که ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و کسی جرات ندارد نگاه چپ کند. وقتی کتاب سید ناصر حسینی و موضوع پد خندق را خواندم شما هم بخوانید آثار فرزندان این استان در کسوت های مختلف حضور داشتند.

امروز یک جهان فرصت داریم

وی ادامه داد: اگر‌ امروز یک جهان فرصت دادیم به دلیل نعمت های مختلف در ابعاد مختلف است اما امروز فرصت بزرگتر فرهنگ و جوانانی داریم که باید میراث‌دار این فرهنگ باشیم اگر این استان فرصت های دارد باید تبدیل به ثروت شود اما این استان فرزندان شهید و خانواده های ۴ شهیدی دارد که وسیله قدرت کشور می‌شوند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار