رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-12-02 19:56 شماره خبر : 2601 https://sobhezagros.ir/short/4zjLR 0
صبح امروز برگزار شد؛

مناطره انتخاباتی صبح زاگرس صبح امروز با حضور تعدادی از نامزدهای حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» رسانه که از آن همیشه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود درواقع به‌جرئت می‌توان گفت که در افزایش سطح آگاهی جامعه و تشویق حضور مردم در پای صندوق‌های رأی جهت انتخاب صالح‌ترین افراد نقش بی‌بدیل و انکارناپذیری داشته‌اند تا جایی که به گفته بسیاری از آگاهان و فعالان سیاسی، رسانه در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی تنویر افکار عمومی و همچنین در شناخت و داوری نامزدهای اصلح نسبت به وعده و وعیدهای انتخاباتی و ارائه برنامه‌های خود به مردم نقشی مهم، کلیدی و اساسی دارند.

مناظره‌های انتخاباتی نقش بسیار مهمی در انتخاب عقلانی و کشف حقیقت برای مردم دارد؛ مناظره‌ها دارای فوایدی هستند؛ اولاً قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برند، ثانیاً مردم می‌توانند توانمندی کاندیداها را در مقایسه‌ای طبیعی نسبت به یکدیگر به دست بیاورند. افزون بر این دو نکته، مناظره‌ها می‌توانند جلوی پوپولیسم و عوام‌گرایی را بگیرند. اگر نامزدی در جلوی چشم میلیون‌ها بیننده شعارهای غیرعملیاتی داد، نامزد دیگر می‌تواند با رد آن، عقلانیت انتخابات و گزینش صحیح مردم را تضمین نماید.

صبح امروز بر اساس برنامه از قبل اعلامشده مناظره انتخاباتی میان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.

 در این مناظره و بر اساس اعلام قبلی نامزدها قرار بر این بود که آقایان شیرعلی خرامین، نستهن مقدم، محمد بهرامی و نادر منتظریان در مرحله اول حضور پیدا کنند اما نادر منتظریان و محمد بهرامی دقایقی قبل از شروع برنامه از حضور در این برنامه انصراف دادند بنابراین این مناظره با حضور دو کاندیدای این حوزه انتخابیه یعنی آقایان شیرعلی خرامین و نستهن مقدم برگزار شد.

عدم حضور آقایان منتظریان و بهرامی باوجود برنامهریزی صورت گرفته  در عین بیاحترامی به سایر نامزدها و عوامل برگزاری این مناظره باعث ایجاد بدبینی از سوی مردم و عدم پاسخگویی به رسانهها که زبان گویای مردم است خواهد شد.

 از طرف دیگر سؤالات این مناظره منتخبی از دغدغههای عموم مردم، نخبگان و فرهیختگان جامعه و این حوزه انتخابیه بود که از طریق گوناگون جمع‌آوری‌شده بود. 

پیش از نیز از مهدی روشنفکر دیگر نامزد انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون دعوت شده بود اما وی پاسخگوی تماس ها و پیام ها نبود. 

گفتنی است مستندات تماس و پیام های عوامل این مناظره با نامزدهای انتخابات موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد. 

در هر صورت این رسانه فرصت برابر برای همه نامزدهای انتخابات مجلس در سه حوزه انتخابیه استان به صورت رایگان فراهم کرده است تا به بیان دیدگاه ها و ایده های خود و نقد رقیبان بپردازند.

انتهای خبر/  

 

 

روند اجرای مناظره انتخاباتی صبح زاگرس
روند اجرای مناظره انتخاباتی صبح زاگرس
روند اجرای مناظره انتخاباتی صبح زاگرس
روند اجرای مناظره انتخاباتی صبح زاگرس
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار