رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/13 Friday - 2024 04 October الجمعة ، 1 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-13 08:49 شماره خبر : 7687 https://sobhezagros.ir/short/NKbO7 0
فعال سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس:

فعال سیاسی گفت: عبور موشک‌ها در عملیات وعده صادق ۲ از سامانه‌ پدافنی فوق پیشرفته اسرائیل توان موشکی ایران را برای دنیا آشکار کرد.

 غلامعلی رجایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق 2 نقطه عطفی در روند تحولات منطقه بود، گفت: در طول عمر کوتاه سیاسی رژیم صهیونیستی موجودیت این رژیم غاصب و اشغالگر، حرکات جمهوری اسلامی ایران در این یک‌سال اخیر جز مسئله طوفان‌الاقصی یک مسئله استثنائی و یک مسئله کم‌نظیر است که می‌توان گفت اعتبار اسرائیل زیر سوال رفت و هیبت، شاخ و شانه کشیدنش شکسته شد و شرایط به گونه‌ای شد که کشورهای دیگه هم می‌توانند قدرت و جرأت پیدا کنند که با این رژیم مقابله کنند و این خیلی برای آن‌ها سنگین است که با آن عقبه و سامانه‌ٔ دفاعی این‌چنینی به راحتی‌ به این رژیم حمله کرد.

فعال سیاسی تصریح کرد: در تصاویر و رسانه‌ها مشخص بود بخش قابل‌توجهی از موشک‌های پرتابی در عملیات وعده صادق ۲ به هدف خورده است، هرچند اسرائیلی‌ها سیاستی را در پیش گرفتند که این حمله را کنترل کردیم و  می‌گویند بیرون از شهرها اصابت داشتند اما آن‌چیز که روشن و واضح است توان موشکی ایران و عبور آن‌ها از سامانه‌ٔ پدافنی فوق پیشرفته اسرائیل بود که برای همه دنیا آشکار شد.

وی ادامه داد: سیاست ایران مراکز نظامی بود که بالای ۸۰ درصد هم موفق بود و اگر هدف شهر و مردم عادی بودند ما می‌توانستیم تلفات انسانی بی‌شماری را روی دست رژیم غاصب صهیونیستی بگذاریم بنابراین عملیات وعده صادق ۲ یک کار استثنایی بود.

رجایی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سر یک دو راهی بود که از یه طرف رهبر حماس جبهه مقاومت فلسطین ترور شده بود و ایران در داخل کشور خود مهمانش را از دست داده بود و به‌نوعی باید عکس‌العمل نشان می‌داد، از طرف دیگر هم شهادت بزرگ مرد جبهه مقاومت شهید سیدحسن نصرالله یک اتفاقی بود که هنوز جامعه اسلامی نتوانسته آن را هضم کند و خودش یک عکس‌العملی را می‌طلبید.

فعال سیاسی اظهار داشت: تصور من این است که اساساً حرکت‌های افراطی رژیم صهیونیستی به جایی منجر نمی‌شود این رژیم با ترور، کشتار و... ممکن است در کوتاه‌مدت موفق باشد ولی معمولاً جریان‌های انقلابی زایش دارند کما این‌که الان ۴۵ سال است که با انقلاب اسلامی مخالفت می‌کنند ولی قوی‌تر از سابق هستیم، این‌ها همان‌هایی هستند که می‌خواستند ظرف یک هفته با حضور صدام ، ایران را صاحب شوند و اهواز را جدا کنند ولی درعین‌حال نتیجه نگرفتند و الان ایران چهار یا پنج کشور را می‌تواند به‌عنوان دوستان نیابتی خود روی آن‌ها حساب کند.

وی در آخر به افول اسرائیل اشاره کرد و افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که اسرائیل به قول خودش پاسخ خواهد داد و نتانیاهو برای این‌که خود را قهرمان یهود جا بزند به چند حرکت افراطی نیاز دارد و این باعث می‌شود اسرائیل با تلفاتی که داده و با حماقتی که نتانیاهو خواهد کرد به پایان خود نزدیک تر شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار