رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-02 14:42 شماره خبر : 3154 https://sobhezagros.ir/short/V0kAM 0
مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: مسئولان نظام در قوای مختلف باید زمینه و بستر لازم برای مشارکت مردم در تولید را فرهم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم عبودی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات مردم استان و همچنین آرزوی سالی پرخیر و برکت همراه باعزت، سربلندی، آرامش، امنیت و رفاه معیشتی بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را هم شعار اقتصادی بیان کردند و فرمودند «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ یقیناً مباحث اقتصادی همچنان اولویت اول کشور است که این‌همه سال پشت‌سر هم مقام معظم رهبری شعارها را این‌گونه تنظیم می‌کنند.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همان‌گونه که دشمنان بر همین مسئله تمرکز کرده‌اند که رفاه و معیشت و زندگی مردم را سخت کنند طبیعتاً از این‌طرف هم باید تلاش کنند که اجازه ندهند برنامه‌ریزی‌های دشمن اثر خودش را بگذارد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: ما همچنان در بحث تولید نیاز داریم سرعت بیشتری بدهیم چراکه تولید در کشور اگر رشد کند و پیشرفت داشته باشد یقیناً ما نگران تحریم‌های دشمن نخواهیم بود بالاخره تولید می‌تواند کشور را خودکفا کند ازاین‌جهت واقعاً مسئله تولید اولویت‌دار است و مهم است و می‌تواند ما را نسبت‌ به تحریم‌های دشمن و مشکلاتی که بعضاً می‌خواهند ایجاد کنند بیمه کند.

عبودی ادامه داد: نکته دوم این است که مقام معظم رهبری فرمودند با «مشارکت مردم» یعنی ما باید ظرفیت‌های مردمی را پای‌کار بیاوریم جون واقعیت هم این است دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مسئله تولید یا بالاتر از آن مسئله اقتصاد را حل کند و حتماً لازم است و ضروری است که مردم را به مباحث اقتصادی ورود بدهند و مشارکت مردمی در مسئله اقتصاد وجود داشته باشد تا بتوانیم به اهداف مطلوبمان که معیشت مناسب هست برسیم.

وی افزود: ما باید ظرفیت‌های مردمی را فعال کنیم که واقعاً هم مردم ظرفیت‌های بزرگی دارند وقتی مردم خودشان در مسائل تولید و اقتصاد کشور ورود داشته باشند و حضور پیدا کنند یقیناً توجه بیشتری هم خواهند کرد ضمن این‌که همه ما می‌دانیم اگر مسئله مشارکت مردم در مسئله تولید حل شود از آن‌طرف اشتغال‌زایی فراوانی در کشور شکل خواهد گرفت؛ امروزه یکی از مشکلات اساسی کشور ما و نسل جوان ما بیکاری است خب چه چیزی می‌تواند این عدم اشتغال را برطرف کند؟ مسئله تولید در کشور که کارخانه‌ها و شرکت‌ها راه بیفتند. راه‌اندازی این‌ها نیاز به مشارکت مردم دارد کسانی که توانایی مالی دارند پای به میدان بگذارند و به عرصه بیایند و کمک کنند که مسئله تولید ما رشد خوبی و جهش خوبی امسال داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی ادامه داد: نکته سوم این است که برای مشارکت مردم در مسئله تولید و اقتصاد کشور مسئولین و به‌ویژه دولت و حتی مجلس و در مرحله بعد از آن قوه قضاییه، مسئولیت‌ها و تکالیفی دارند که باید زمینه و بستر را برای مشارکت مردم فراهم کنند به‌عنوان‌مثال باید بروکراسی اداری را حذف کرد و اجازه ندهند کسانی که می‌خواهند مشارکت در اقتصاد و تولید کشور داشته باشند دچار کاغذبازی‌ها شده و خسته شوند وقتی این مباحث وجود داشته باشد انگیزه انسان‌ها گرفته می‌شود و تمایلی برای سرمایه‌گذاری در کشور ندارند هرچه می‌توانند مجلس قوانین را اصلاح کند در جهت رشد تولید و جهش تولید از آن‌طرف دولت بستر اجرایی را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: وقتی شرایط سرمایه‌گذاری‌ به‌خوبی شکل بگیرد کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند با خیال راحت حضور پیدا کنند و در حقیقت همه دستگاه‌های کشور به‌ویژه دولت باید کمک کند که سرمایه‌گذاران داخلی ما اعتماد پیدا کنند و خاطرشان جمع باشد که اگر در موضوعی سرمایه‌گذاری کنند دچار مشکل نمی‌شوند بنابراین برای مشارکت مردم حتماً بسترسازی لازم است باید زمینه را فراهم کرد.

این مسئول در ادامه گفت: دولت‌مردان و مسئولان ما این شعار را توجه خواهند کرد و از آن‌طرف خود ما یعنی مردم باید کمک کنیم تا مسائل اقتصادی حل شود بارها مکرر در چهل‌وپنج سال گذشته مشاهده کرده‌ایم که دشمنان به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نیستند نه خیرخواه ما هستند و نه به دنبال این هستند که اقتصاد ما را درست کنند بلکه توانشان را می‌گذارند که اقتصاد کشور را بیشتر از بین ببرند بنابراین ما به دشمنان نمی‌توانیم اعتماد کنیم باید بتوانیم رو توان داخلی خودمان تکیه کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در پایان گفت: درخواست و خواهشمان از مسئولین این است که زمینه را فراهم کنند و درخواستمان از مردم عزیز این است کسانی که توانایی دارند به میدان بیایند و با کمک مسئولین بتوانیم شعار امسال را تحقق ببخشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار