رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
زخم های بی پایان بام یاسوج؛

طرح جامع پارک جنگلی یاسوج که در زمانی نقل مجالس شورای شهر یاسوج بود مدتی است گویا به فراموشی سپرده شده است و خبری از احداث و به سرانجام رساندن این پروژه عظیم گردشگری نیست.

به گزارش صبح زاگرس، برای توسعه دراز مدت و ساماندهی یک منطقه طرح جامعی برای آن برنامه‌ریزی می‌شود که بتوان متوجه شد این منطقه قرار است در طی چند ماه یا سال از کجا به کجا برسد و یا اگر مسئولان دچار تغییر شوند باز هم مشخص باشد که چه عملیات‌هایی قرار بوده و هست که بر روی این منطقه انجام شود.

سال‌های سال است مسئولان به ویژه شورای شهر و شهردار وقت یاسوج از طرح جامع پارک جنگی یاسوج صحبت می‌کنند اما اینکه این طرح چه زمانی قرار است ارجایی شود جای سؤال دارد.
پارک جنگلی یاسوج را می‌توان یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های جنوب کشور به حساب آورد اما متأسفانه عدم ساماندهی این پارک باعث شده است نتوان آن را به عنوان یک منطقه گردشگری خوب به کشور معرفی کرد.
طرح جامع پارک جنگلی یاسوج فقط در آب، برق و گاز خلاصه نمی‌شود و نباید اینگونه باشد، این پارک برای شناخته شدن به طرح‌های منحصر به فرد نیاز دارد.

با توجه به وسعت پارک از آن می‌توان در جهت برگزاری مکانی برای مسابقات مختلف استفاده کرد اما متأسفانه خلأاین طرح جامع باعث شده است که پارک جنگلی یاسوج مکانی ترسناک برای برخی‌ها باشد در حالی که با کمی سرمایه‌گذاری  و اجرای یک طرح جامع می‌توان آن را زیباترین پارک جنگلی کرد.

هرچند که مقدم شهردار پیشین یاسوج در سال ۹۹ گفته بود: طرح جامع پارک جنگلی یاسوج تحولی عظیم در این منطقه ایجاد خواهد کرد، اما همچنان بعد از سالها این پروژه عظیم و تحول زای گردشگری بر زمین مانده است.

پارک جنگلی یاسوج ظرفیت تبدیل شدن به تفرجگاه جنگلی را دارد، چرا این پارک که همچون یک گنج به حساب می‌آیید که به حال خود ر‌ها شده است، ساخت چند آلاچیق و صندلی چوبی و نصب در این پارک می‌تواند زیبایی آن را چند برابر کند.

طرح جامع پارک جنگلی می‌تواند تحولی بزرگ برای گردشگری استان باشد، اما متأسفانه اقدام قابل توجهی در این مکان صورت نگرفته است.

حال امروز پارک جنکلی یاسوج به یک تحول عظیم نیاز دارد و همه چشم انتظار برنامه های شهردار جدید یاسوج که خود قریب شش سال در شورای شهر حضور داشت و از هم و غم این جاذبه تفریحی اطلاع دارد هستند.

 

انتهای پیام

طرح جامعی که به فراموشی سپرده شد

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار