رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
آغاز بارش باران‌های پاییزی:

باوجود شروع بارش‌ باران‌های پاییزه در استان کهگیلویه وبویراحمد، آماده سازی و بهسازی جاده‌های روستایی در سی‌سخت ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس همه ساله با شروع فصل پاییزه بارش باران در نقاط مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد شروع میشود، بارش هایی که در برخی نقاط کوهستانی مثل شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا بیشتر از سایر نقاط است.

شهر توریستی سی‌سخت از جمله شهرهای کوهستانی در جنوب کشور و در کوهپایه‌های زاگرس است که به واسط باران های فراوان دارای آب و هوایی مطبوع و دلنشین است.

 

 با این وجود اما شهر سی‌سخت در فصل پاییز و زمستان به واسطه وجود روستای بزرگ و کوچک نیازمند توجه بیشتر است.

 

 با شروع فصل پاییز جاده‌های روستایی در سی‌سخت نیازمند بهسازی و آماده سازی برای بارش رحمت الهی هستند. زیرا اکثرا دارای جاده‌های کوهستانی و با شیب تند بوده که یک‌طرف آن کوه و طرف دیگر آن دره قرار دارد.

 

 برخی روستاهای سی‌سخت از قبیل روستاهای کوخدان، علی‌آباد، سرمو، دهند و همچنین روستاهای دهستان کریک و امیرآباد، و بیاره که ساکنین زیادی دارد در فصل پاییز و زمستان بخشی از جاده دسترسی آن در اثر بارش باران ریزش کرده و مشکلاتی برای روستانشینان و خودروهای عبوری به وجود می آورد.

 

 در بیست و هشتمین روز از مهرماه ۱۴۰۲ که شاهد اولین بارش باران پاییزی در سی‌سخت بودیم که ضرورت بهسازی این جاده‌های روستایی مشاهده می شود، همچنین به دلیل کوهستانی بودن بخش زیادی از این جاده های نیازمند دیوار حائل به منظور جلوگیری از ریزش کوه هستند.

انتهای پیام/

 

ضرورت آماده‌سازی جاده‌های روستایی سی‌سخت
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار