رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 08:54 شماره خبر : 3999 https://sobhezagros.ir/short/VMl9y 0
گفتگوی تفصیلی با مسئول گروه جهادی شهید فتحی؛

گروه جهادی شهید احسان فتحی شهرستان بهمئی از سال ۱۳۹۶ فعالیت جهادی خود را در سه قالب فرهنگی، اجتماعی و عمرانی آغاز کرده است و همچنان به مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس»، گروه جهادی شهید احسان فتحی از سال ۱۳۹۶ فعالیت جهادی خود را در ۳قالب فرهنگی،اجتماعی و عمرانی آغاز کرده است. این گروه جهادی در دوسال متوالی ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ بعنوان یکی از گروه‌های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی گردید.

در راستای گرامیداشت هفته بسیج سازندگی خبرنگار صبح زاگرس در بهمئی به گفتگو با سیدصدرالله آوری مسئول گروه جهادی شهیداحسان فتحی نشست که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

صبح زاگرس: خودتان را معرفی کنید؟

آوری: با سلام بر محمدو آل محمد(ص) و با عرض خسته نباشید به شما بنده سیدصدرالله آوری ساکن شهرستان بهمئی هستم. از سال ۱۳۹۶ با تشکیل گروه جهادی شهیداحسان فتحی شهرستان بهمئی فعالیت خود را در راستای خدمت‌رسانی به قشر ضعیف جامعه شروع کردیم.

شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار

صبح زاگرس: فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ گروه جهادی خود را به طور مختصر نام ببرید؟

آوری: گروه جهادی ما، در ۳ قالب فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فعالیت دارد. 

در زمینه فرهنگی فعالیت‌هایی چون؛ دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری اعیاد و مناسبت‌های مختلف مانند روز مادر، روز پدر، شب‌های قدر، شب‌های ماه محرم و... و توزیع بسته‌های فرهنگی.

در زمینه اجتماعی نیز توزیع بسته‌های غذایی، توزیع لوازم خانگی و آشپزخانه، پخت غذای نذری در مناسبت‌های مختلف، اهدای تخت‌خواب و ویلچر به بیماران نیازمند، اردوهای راهیان‌نور، توزیع نان بین نیازمندان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی انجام می‌دهیم. 

فعالیت‌های عمرانی شامل برق‌کشی، لوله‌کشی، آجرکاری، سرامیک و بتن‌ریزی ساختمان نیازمندان، تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه می‌شود. 

بعضی از این فعالیت‌ها با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)صورت می‌گیرد.

شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار

صبح زاگرس: آیا برای حضور در اردوی جهادی باید حتماً بسیجی باشیم؟

آوری: خیر. افراد علاقه‌مند و کسانی که واقعاً پای کار جهادی هستند در حیطه‌های مختلف مطابق با سلایق خود می‌توانند در اردوهای جهادی شرکت کنند.

صبح زاگرس: حضور در اردوی جهادی چه حسی دارد؟

آوری: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اردوی جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه‌ جهادی است. وقتی در اردوی جهادی خوشحالی مردم نسبت به فعالیت‌های خود را می‌بینیم حس خوشحالی و شوق بسیار برای فعالیت مجدد داریم.

صبح زاگرس: چگونه می‌توانیم عضو گروه‌ جهادی شما شویم؟ 

آوری: هر شخصی با توجه به حرفه‌ای که دارد می‌تواند با حضور در مسجد شهیدان جشان‌زاده به عضویت این گروه دربیایند. و تنها شرط عضویت در این گروه داشتن روحیه مضاعف و جهادی است.

شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار

صبح زاگرس: یک خاطره خوب و یک خاطره بد از اردوهای جهادی بگید؟ 

آوری: اردوهای جهادی بیشتر خاطرات خوب هستند و شرین‌ترین خاطره‌ای که داریم ساخت و تکمیل یک باب منزل برای خانواده شهید بود.

خاطره بدی هم داریم که تبدیل به یک خاطره خوش دیگر شد؛ در بازدید از محله‌ها و شناسایی افراد ضعیف جامعه به شخصی برخورد کردیم که دارای چند فرزند بود و هیچ‌گونه وسیله گرمایشی نداشتند و تنها با یک اجاق گاز غذاپزی تک شعله خود را گرم می‌کردند که با تهیه بخاری برای این خانه و خوشحالی بی‌حد فرزندان این خانه باعث شد خاطره بد به یک خاطره شیرین تبدیل شود.

صبح زاگرس: چقدر در زمینه‌ی‌ اقتصاد مقاومتی و اشتغال فعالیت داشتید؟

آوری: باتوجه به محدودیت‌هایی که داشتیم ولی توانستیم برای ۱۰ خانوار در مناطق محروم اشتغال خانگی (پرورش مرغ بومی) ایجاد کنیم. تشویق جوانان به ایجاد کارگاه‌های تولیدی زودبازده و همچنین طرح‌هایی از قبیل ایجاد کارگاه خیاطی ویژه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را در برنامه داریم که از همه‌ی خَیِران عزیز درخواست می‌کنیم در این راستا به کمک ما بیایند.

شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار

صبح زاگرس: توصیه‌های شما برای شرکت‌کنندگان جدید در اردوی جهادی چست؟

آوری: نسبت به ماهیت اردوهای جهادی شناخت پیدا کنند که چه کارهایی صورت می ‌گیرد و برای خود علاقه ایجاد کنند و خدماتی که به مردم انجام می‌دهند احساس اثرگذار بودن خود را حس کنند، با تمام توان در فعالیت های جهادی شرکت کنند که هم خدمت به مردم است و هم در چنین فضاهایی انسان ساخته می‌شود.

صبح زاگرس: پیشنهاد و حرف آخر؟

آوری: ابتدا به مسئولین پیشنهاد می‌کنم که گروه‌های جهادی و مردمی را تقویت کنند و همچنین در بین جهادگران حضور پیدا کنند تا مشکلات مردم را ببینند و پیشنهادم به جهادگران این است که حضور خود را در اردوهای جهادی رونق دهند که خدمت به محرومین و مستضعفین خستگی ندارد و یک نوع سبک زندگی است؛ جهاد ادامه دارد.

انتهای خبر/

شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار
شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار
شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار
شیرینی حضور در اردوهای جهادی و خدمتی ماندگار
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار